modelleme

modelleme

stealth_

slm arkadaslar ben yıllardır maxle ufak tefek animasyonlar yapıyorum ancak su sıralar ciddi anlammda bir modelleme işine girdim ve sorunlar başladı örneğin modellemenin en sıkıntılı olduğu otomobil olayı, ve il problem dalgalı ve pürüslü olmayan düsgün yüseyler elde etmek;
mesh ile yüsey id ler eteyıp kısmen düsgün yüseyler elde etsekte yeterli olmuyo yabancı sitelerde gördüğümüs o pürüssüs yuvarlama ve oval yüzey görüntüleri elde edilemiyor dalgalı felan cıkıyo bspline laa surface uyguladığımdada noktaların olması gereken yerleri ayarlıyamıyorum
yani kısacası basit olmayan geoid yüseyleri nasıl ir teknikle modelleyebilirim yabancılar bu işi nasıl yapıyo!? simdiden tesekkürler........

2005-03-14 11:30:27

Re:modelleme

drekon

yabancıları tam bilmiyorum ama gördüğüm yabancı tutoriallerde(derslerde) bizden farklı bir yöntem kullanmıyorlar. fakre ile oraya buraya çekiştirip uygun eğimi vermeye uğraşıyorlar..

msmooth modifierinden sonra relax modifierini uygula. biraz etki edecektir. birde yüzeyleri yaparken mümkün olduğunca uzun tarafa doğru modelle, noktaların hizasını tepeden, öncen ve yandan bakarak ayrı ayrı kontrol et.

farklı bir bilgisi olan varsa bende duymak isterim

2005-03-03 19:58:23

Re:modelleme

Pulsar

Soruyu anlayamadım ben ama her türlü pürüzsüz yüzeyi meshsmooth ve id. ler ile elde edebiliyoruz.
Basit olmayan geoid yüzey de ne demek?
Geoid : Dünyanın şeklini açıklamak için kullanılan eliptik bir şekil.
Geoid; yüzeyi, kıtaların altından ve okyanusların üzerinden geçtiği var sayılan ortalama dünya yapısını ortaya koyan şekil.

2005-03-03 21:24:27

Re:modelleme

Zero

Lofttaki deform-scale ile yapılan objenin tümündeki eğim yumuşatmanın nasıl yapıldığını soruyor olabilirmisiniz.

2005-03-04 12:34:18

Re:modelleme

stealth_

arkadaslar haklısınıs sorum biras karmasık galiba,
1-terminoloji hatası olabilir ama geoid birden fasla n sayıda basit geometrik şeklin geçişmesinden meydana gelen analitik düzlemde ifadesi ancak o cisme özgü formüle edilebilen(silindir prizma küp vs dışında kalan) şekiller anlamında kullanılmakta;

2-eğer masa sandalye ve ya duvar gibi düzlemlerden oluşmayan örneğin bir otomobil, fotograf makinesi veya cep tel givi kıvrımlı ve oval bölgelerin sık kullanıldığı bir nesne modellemeyi denersenis istediğinis eğrileri bir türlü veremdiğinisi görürsünüs yada ben öyle gördüm, ben spline modelleyerek bezier curveleri cekiştirmek suretiyle istediğim forma üç aşağı beş yukarı ulaşıyorum ama yinede bası yüseylerde istenmeyen kıvrım ve pürüsler oluşuyor sorum bu yöndeydi tsk......

2005-03-06 10:37:06

Re:modelleme

Pulsar

İst4ediğin şekilide eğim kazanmamışsa.Olmayan yeri bir iki defa "cut" kullanarak kesip, sonra istediğin yere yeni oluşturduğun vertexleri taşıyarak istediğin eğimi kazandırabilirsin. Eğer bunda kçşelerde vardsa; mükemmel köşeler için id leri, hafif yuvarlak köşeler ise yine cutları kullanıp yeni oluşan vertexlri komşu vertexdlere çok yakın tutmak suretiyle elde edilebilir.

2005-03-06 11:41:13

Re:modelleme

stealth_

YANCAMLARDAKİ GİBİ

2005-03-06 14:45:17

Re:modelleme

stealth_

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/1000.jpg[/img]

2005-03-06 19:16:07

Re:modelleme

Pulsar

İstediğin gibi yapamamanın sebebi sanırım modelinde poligonların çok dağınık yerleşmesi.
Modeli kestiğin yerler çok üstünkörü.Ayrıca dörtgenden daha çok köşeye sahip olan poligon sayısı da fazla.Mümkün olduğunca dörtgen lullanmaya çalış.Gerekmedikçe üçgenlerden de kaçınabilirsin. Ama beşgen altıgen gibi şeyle yapmanı tavsiye etmiyorum.
Poligonların dizilişi ve yapısı çok düzensiz.
Aynı şekilde camlarda öyle görünüyor.
Camlarda bütün poligonlar tek köşenin oradan kesilerek yaratılmış.
Arabanın kaputunda kullandığına benzer bir yapıda olsa daha iyi olurdu.
Edit mesh yahut editable mesh ile bu düzenli poligonlar yaratma işinde zorlanabilirsin.Çünkü yaptığın her bir cut işleminde o çizgi çizgi olan hidden edge leri de kesip gereksiz vertexler oluşturursun.Ancak editable poly yahut edit poly ile kesme işlemleri sonunda sadece görünen kenarlarda yeni vertexler oluşur ki bu bir nimet sayılabilecek kolaylıktır bize.

-----------------
(not: klavyede "z" tuşu basmıyor mu? )
(not2: Tüm merakımla geoid in çokgen manasına da gelip gelmediğine baktım ve kendi bildiğimden başka bir manasını bulamadım, siz bu manayı nereden duydunuz izninizle sorabilir miyim? Eğer öyle bir manası varsa tüm merakımla haznemi genişletmek adına öğrenmek isterim gerçekten. Ben kendi dalımla alakalı olduğu için biliyordum söylediğim manasını,başka mesleklerde başka manalara da geliyor mu?.)

2005-03-06 23:28:44

Re:modelleme

stealth_

sevgili pulsar

model elde etmek için verdiğin ip uçları için teskkürler, ama anlamadıgım yancamları üst tarafı dairesel yada kemer veya kubbe seklinde bunu nasıl dörtgen kullanarak elde edbilirim bildiğin bir yöntem varsa kısaca tarif edebilirsen coksevinirim.

not :sorun üserine internetten araştırdım seninde dediğin gibi
googleda hap kalıplasmıs (karaların altından gectiği varsayılan denis suyu seviyesi is düşümünü referans alan ifade biçimi)yeryüsü sekli olarak ifade ediliyor ama coğrafyada böyle anlam kasanmıs ve encok cografyada kullanıldığı için bu sekilde kabul görmüş ancak yıllar önce grafikerlik kursunda aldığım tanımlarda sana yasdığım ifade geçiyor, bir örnekle acıklayım fisikte iş=güç*yol iken iktisatta iş=fayda, maliyaet, üretim faktörleri vs birsürü değişkenin yer aldığı farklı bir formulle ifade ediliyor.

2005-03-07 10:11:34