cameranin duvari tanimamasi - sayfa: 2

Cvp

noki35

Eğer üzerinde çalıştığınız şey tek bir oda ise bir box yapın. Bunu Editable poly´ye çevirin, Polygon ikonuna tıklayın ve ardından tüm objeyi(yani box´ın tüm poligonlarını) seçin ve "Flip" e tıklayın. O zaman sadece iç yüzeyler görünür olur, dışarıdan baktığınızda da içini rahatça görebilirsiniz.


hocam ayni sekilde yaptim ama hicbir degisiklik olmadi

2009-03-02 22:53:34

Cvp

Ömer 1234

Kenan kardeş sen hangi render motorunu kullanıyosun

2009-03-02 23:02:07

Cvp

Pulsar

Ek olarak tek bir plane ile duvarı yaptığınızda da önünden baktığınızda plane i görürken arkasından bakarken şeffaf görürsünüz.

Ancak eğer cisme 2sided bir materyal atanmışsa (metaryel özelliklerinden düzenlenebilir) işe yaramaz, box un yüzeylerini flip etmek de plane kullanmak da aynı sebeple işe yaramaz.

Belki de böyle bir sorundan dolayı olmuyordur.

2009-03-02 23:11:18

Cvp

noki35

http://www.tr3d.com/index.php?id=dosya
arkadaslar dosyayi bu adrese ekledim

2009-03-02 23:39:40

Cvp

Pulsar

Bende tam da istediğin gibi görünüyor.
Ancak motor olarak v ray var. bende yüklü olmadığı için için vray ayarlarını göremiyorum.
Render seçenekleri içinde 2 sided yüzeyler için ya da backface culling vb ayar varsa oradan değişebilir sanırım.
Ya da materyal seçeneklerinde olabilir, max´in standart materyal ayarlarındaki gibi.

2009-03-03 00:18:03

Cvp

Pulsar

Aradım buldum

http://www.evermotion.org/?unfold_exclusive=302&unfold=exclusive

"Next let´s create a simple box in scene.
Set height of the box to 300 cm.
Convert it to editable poly, Select all faces and flip them. Now right click mouse on our box and In object properties check "backface cull", because we want to see what is inside room without seeing walls from the outside."

Kutu yaratıyor flip le poligonları tersdüz ediyor.
Nesneye sağ tıklayıp object properties e git backface cull özelliğine tıklıyor. Böylece odanın içini dışarıdan görebiliyor.

2009-03-03 00:41:28

Cvp

noki35

gokhan arkadasim cok tesekkur ederim

2009-03-03 11:55:55

Cvp

kalem|kagit|kahve

Oda duvarlarına edit mesh modifier ekleyin, (mesh ya da poly convert etmeyin ki baska bir acidan bakacaginizda baska poligonlari silebilip tekrar duvar cizmek zorunda kalmayin.) sonrasinda polygon sub obje seviyesine gelin. disarindan gormek istemediginiz, yani odanin icine degil dis dunyaya bakan polygonlari silin. boylece hangi acidan bakarsaniz bakin butun ic duvarlari gorebilir, butun dis yuzeylerden kurtulmus olursunuz. eger hala dis duvarlari goruyorum diyorsaniz object properties icinde "backface cull" seceneginin isaretini degistirin.

2009-03-04 09:42:15

Cvp

kalem|kagit|kahve

Oda duvarlarına edit mesh modifier ekleyin, (mesh ya da poly convert etmeyin ki baska bir acidan bakacaginizda baska poligonlari silebilip tekrar duvar cizmek zorunda kalmayin.) sonrasinda polygon sub obje seviyesine gelin. disarindan gormek istemediginiz, yani odanin icine degil dis dunyaya bakan polygonlari silin. boylece hangi acidan bakarsaniz bakin butun ic duvarlari gorebilir, butun dis yuzeylerden kurtulmus olursunuz. eger hala dis duvarlari goruyorum diyorsaniz object properties icinde "backface cull" seceneginin isaretini degistirin.

2009-03-04 09:44:29