32 bit ile 64 bit testi - sayfa: 2

Re:Re:32 bit ile 64 bit testi

mokambo

[quote=44992] Yazan: dracul


böyle bir fark olmasına imkan ve ihtimal dahi yok.olsa olsa %5-10 fark çıkabilir oda çok karmaşık sahnelerde.İmkansız diyorum sadece.[/quote]

Sayın cenk ne garip sizde hemen her şeye karşı çıkmak gibi huy varmış gibi bir izlenime kapılmaya başladım doğrusu..
ve ayrıca banada kibarca yalancı diyorsunuz oda ayrı bir konu..

imkansız dedigim şeyi sizin yanınızda yaparsak burada benden özür dilermisiniz onuda gerçekten merak ediyorum..

oldu işte,
hemen neden karşı çıkma gereği duyuyorsunuz..
zaten banada cok ilginç geldiği için burada paylaştım insanlar bilsinler diye.. hemen biri çıkıp,
o oo imkansız, olmaz, yalan bu.. desin diyemi yani....

bu sahne zaten yeterince karmasık bir sahne ve neye dayanarak imkan ihtimal yok diyorsunuz..
anlayamıyorum aylarca ne derseniz deyin ben olduguna şahit oldum....
neyse bundan sonra ne yazarsanız yazın ben cevap vermeyeceğim bilginize..

yahu bu gidişle forumlardan kopacagım, geçenlerde bir yazı gördüm neden eskiler siteye gelmiyor diye işte sebepler bunlar burası savaş alanı değil paylaşım alanı.. vallahi insan bir şeyi paylaştığına sinir oluyor, kendine kızıyor...

sürçilisan ettiysem affola... :)

saygılar..

2008-12-16 05:11:21

Cvp

dracul

Sn Gökhan bende karşı çıkıyorsam bunda bir gariplik oldugundan karşı çıkıyorum sebebi atışmak veyahut cinslik olsun diyemi siz neden hemen böyle algılıyorsunuz(önyargılı yaklaşıyorsunuz).Forumda konu açıyorsanız cevaplara veyahut karşı çıkmaları neden garipsiyorsunuz anlamadım gitti.Her dediginiz dogru arkasından şak şak alkışmı tutulsun istiyorsunuz?Böyle istiyorsanız bir dahaki sefere altına not düşün bilelim ona göre hareket edelim.Kimseyi üzme gibi bir niyetim yok nedense bu her farklı düşünce için böyle anlaşılıyor.

Bu konuya dönersek burada sizdeki 64 bit sistemde 32 bit 3ds max çalıştırdıgınızdan sisteminizde bir ilginçlik çıkmış olabilir diye düşünüyorum.Böyle bir fark normal şartlar altında diyeyim normal olası bile degil.Normalde 32 bit sistemde 32 bit max çalıştırırken böyle farkın olması olası bile degil bundan çok eminim neden derseniz dünyadaki sistemler ve performans testlerini çok fazla takip ederim, ayrıca edip bizzat kendimdede denememdendir.
Zaten böyle bir fark olsa autodesk bunu bagıra bagıra anons etmezmiydi sizce bir gariplik yokmu verdiginiz sonuçta?Pardon gene yazdım siz istemeden.Saygılar.
(Benim sizinle veyahut kimseyle alıp veremedigim asla olamaz konuyla alakalıdır herşey)

2008-12-16 05:35:23

Cvp

mokambo

aslında o kadar önyargılı değilimdir,
yanlız şunu belirteyim bu benim sistemim değil. arkadaşımın ofisindeki makine belirtmiştim zaten önceden, bu sebeple sizinde haklılık payınız olabilir, çünkü sistemi tam anlamı ile tanımıyorum sadece kontrol ettim..
ama test sırasında bilgisayarlarında bir sorun oluşmuş olabilr bunu bende sizle yazışırken düşündüm doğrusu.

benimde bir hatam var aslında yüzde yüz emin olmadan( yani onların sisteminden) gördüğümü yazdım heycanlandım banada garip geldiginden paylaştım aniden..

ama gerçekten şimdi gidip inceleyeceğim cidd ciddi..

gerçi arkada çalışan her şeyi kapattık ondan eminim, her hangi bir kasma durumuda yoktu ama kimbilir bilgisayar bu
olmuş olabilir,
aynı testi bir kez daha deneyeceğim.. başka bir sahne ile ..

benimde sizinle herhangi bir alıp veremedigim olamaz :)
saygılarımla..

2008-12-16 05:55:32

Cvp

dracul

Tekrar denediginizde paylaşırsanız sevinirim.Eger bir problem var ise böyle bir problem ile bir çok kişinin karşılaşması olası gene böyle bir şeye çözüm bulabilirseniz yardımcı olursunuz .Birçok kişi böyle bir problemin başına dahi geldigini farketmeyebilir :)

2008-12-16 06:12:27

Cvp

ETezer

Aslında Autodesk arada pek fark yok diyor. Ama Siz inanmayın. "Extreme" makine kullanıyorum ve Mokambonun şahit olduğu deneyi istediğim zaman yapabiliyorum. 64 şeritli bir otoban ile 32 şeritli otoban kıyaslanamaz. Kısacası 64 bit kullanın.
Diğer taraftan Malzeme editöründe bir yavaşlamaya sadece belli formtaları kullanırsanız rastlarsınız. Aynı durum renderde de süre uzaması olarak karşınıza çıkar. Örneğin Jpeg gibi sıkıştırılmış formatlarda büyük dosyalar kullanırsanız, hem malzeme editörü yavaşlar hem de render süreleri uzar. Sonuçta sıkıştırılmış dosyaların açılması gerekir. Yüklü dosyalarda(mesela bir yerleşim merkezi görselleştirmesinde bolca kullanılan koca koca JPG li malzemeler render sürelerini "kat be kat" uzatır. Gene aynı durum nesneler içinde geçerlidir. Nesneleri de Final Render için "Pasifize" etmelisiniz.
Saygılarımla,
Ergin TEZER
A.A.T.
Bilişim Eğitim Dershaneleri

2008-12-16 11:02:48

Cvp

chrome_nickel

32 bit işlemci ile 64 bit işlemci arasındaki fark, ancak çok karmaşık işlemlerde görünür

örnek verirsek

işlenecek veri 16 bit ise 32 bit işlemci ile 64 bit işlemci arasında hiç bir hız farkı görülmez.

işlenecek veri 32 bit ise 32 bitlik işlemci ile 64 bit işlemci arasında hiç bir fark görülmez.

işlenecek veri 48 bit ise, 64 bit işlemci 32 bit işlemciye göre %30 kadar hız farkedebilir.

işlenecek veri 64 bit ise 32 bit işlemci 64 bit işlemciden yarı yarıya daha yavaş kalır.


32 bitlik işlemci, 32bit kapasitesinden taşan verileri parçalamak ayrı ayrı hesaplamak ve sonuçları toplamak zorundadır.

işlemciler, saat sinyali denen bir sinyalle çalışır ve her saat sinyalinde bir iş yapar

bunla ilgili örnek şu olsun


elimizdeki veri 128 bit değerinde:

32 bitlik işlemci ilk saat sinyalinde birinci 32bitlik parçayı alıp bir hafızaya kaydeder. 2. saat sinyalinde 2. 32 bitlik parçayı, 3. saat sinyalinde 3. 32 bitlik parçayı.

4. saat sinyalinde ilk 32 bitlik parça üzerinde ilgili işlemi gerçekleştirir.

5. 6. ve 7. saat sinyalinde yine parçalar üzerindeki işlemleri gerçekleştirir.

8. 9. 10. ve 11. saat sinyallerinde bu işlemlerin sonuçlarını toplar ve belleğe kaydeder.

dolayısı ile 32 bit bir işlemcinin 128 bit bir işlemi yapabilmesi için 11 saat sinyali gerekti.

aynı işlemi 64 bit işlemci ile görelim

1. saat sinyalinde ilk 64 bitlik parça alınır ve belleğe kaydedilir. 2. saat sinyalinde ikinci parça kaydedilir.

3. saat sinyalinde 1. parça hesaplanır. 4. saat sinyalinde ikinci parça hesaplanır.

5. saat sinyalinde bu işlem sonuçları toplanıp belleğe kaydedilir.
---------------------------------------------------------

görüldüğü gibi 128 bitlik bir veri işlenirken 64 bitlik işlemci, 32 bitlik işlemcinin iki katından daha hızlı.

64 bitlik bir veri işlersek, 32 bitlik işlemci bunu 5 saat sinyalinde hesaplarken 64 bitlik işlemci bunu 2 saat sinyalinde hesaplar.
---------------------------------------------------------


ancak işlenecek verimiz 32 bit olsaydı.

32 bitlik işlemci veriyi belleğe alıp hesaplayacak sonra da geri kaydedecek ve 2 saat sinyalinde işi bitirecek.

64 bitlik işlemci de veriyi belleğe alacak ve hesaplayacak sonra da geri kaydedecek. yani 2 saat sinyali...
-----------------------------------------------------------


kısacası, her render´da 64 bit performansı farkeder. farklı sahnelerde farklı hızlar görürsünüz.

örneğin hdri kullandığınız sahnelerde, gi´nin aşırı yoğun olduğu sahnelerde, aşırı bellek gereken sahnelerde, çok büyük bitmapler kullandığınız sahnelerde, milyonlarca parçacıklı particle´lar kullandığınızda yüksek veri kapasitesi gerekebilir. böyle sahnelerde 64 bit işlemci, 32 bit işlemciye göre iki kat üç kat dört kat hızlı olabilir.

ancak ortaya bir çaydanlık koydum, render yaptım 32 bit ile 64 bit arasında bir hız farkı yok. demekki balonmuş denilebilir. aslında böyle bir testi yapan kişi haklıdır. öyle bir sahnede fark göremezsiniz.
---------------------------------------
son olarak bu işletim sisteminizle çok alakalıdır. windows xp 64 bit, microsoft´un çok fazla arkasını sıvazlamadığı bir ürünü. dolayısı ile 64 bit sistem kullanmak için vista´nın 64 bit sürümlerini kullanmakta fayda var.

elbette 64 bit sistemi kullanacak olan yazılımında yeterli 64 bit performansında olduğundan emin olmalısınız.

çünkü yazılım dilleri çok karmaşıktır.

işlemcide hesaplanmak üzere veri tanımlarsınız ve bunu şöyle yaparsınız

int a = 45;

eğer hesaplar sırasında bu 45 değeri 4,294,967,296 değerini aşarsa, vray´de bolca gördüğünüz bellek hatası oluşur. ve geçersiz bir veri işlemi yapmaya çalıştığı için program durdurulur.

halbuki a değerinin alacağı verinin 4,294,967,296 değerini geçme ihtimali varsa bunu şu şekilde

long int a=45;

diye tanımlarsınız. böylece normalde int 32 bit uzunlukta sayı olabilirken long int şeklinde tanımlayınca 64 bit uzunluğunda olur. bu da

4,294,967,296 x 4,294,967,296 gibi büyük bir sayıya denk gelir. ve vrayde gördüğünüz bellek hatasını görmek için bilimsel araştırmalar için yıl sürecek hesapla uğraşıyor olmanız gerekebilir.
-------------------------------------------------------------

bir çok insanın pek birşey anlamayacağı yukarıdaki bu abukumsu yazımı özetlersek,

32 bit ile 64 bit arasındaki performans farkını her işlemde göremezsiniz, işlemcinin kullanım kapasitesinin 32bit´i aşmadığı durumlarda 64 bitlik bir işlemcinin hiç bir avantajı olmayacaktır.
ancak verinin 32 bit´i aştığı durumlarda 64 bitlik işlemci 32 bit işlemciden en az 2 kat hızlı olacaktır.

render gibi karmaşık işlemlerde, 32 bitlik performans çoğu zaman aşılmayabilir. bazen de aşılabilir. bu yüzden kimi renderlarda hiç hız farkı görmezsiniz. kimi renderlarda muazzam fark görürsünüz.
-------------------------------------------------------------

64 bit performans 3d ortamda son derece görecelidir. ancak render çıktı kalitesi hd formatlı bir görüntü elde etmeyi planlıyorsanız, işlemci kapasitesi sürekli olarak 32 bit´in üstünde olacaktır.


64 bit performans farkı daha çok video editing işlerinde ön plana çıkar.

ham videolarda ve hdtv gibi yüksek derinlikli renklerin hesaplandığı videolarda genellikle işlem kapasitesi sürekli olarak 32 bit´in üstünde olur.

render ortamında tamamen göreceli iken,

viewportta çalışırken bir aşırı büyük sahneler olmadığı sürece bir fark göremezsiniz.
--------------------------------------------------------


buraya kadar okuduysan arkadaşım, allah kurtarsın :D

2008-12-18 00:26:56

Cvp

dracul

[quote=45066] Yazan: chrome_nickel

32 bit işlemci ile 64 bit işlemci arasındaki fark, ancak çok karmaşık işlemlerde görünür

örnek verirsek

işlenecek veri 16 bit ise 32 bit işlemci ile 64 bit işlemci arasında hiç bir hız farkı görülmez.

işlenecek veri 32 bit ise 32 bitlik işlemci ile 64 bit işlemci arasında hiç bir fark görülmez.

işlenecek veri 48 bit ise, 64 bit işlemci 32 bit işlemciye göre %30 kadar hız farkedebilir.

işlenecek veri 64 bit ise 32 bit işlemci 64 bit işlemciden yarı yarıya daha yavaş kalır.


32 bitlik işlemci, 32bit kapasitesinden taşan verileri parçalamak ayrı ayrı hesaplamak ve sonuçları toplamak zorundadır.

işlemciler, saat sinyali denen bir sinyalle çalışır ve her saat sinyalinde bir iş yapar

bunla ilgili örnek şu olsun


elimizdeki veri 128 bit değerinde:

32 bitlik işlemci ilk saat sinyalinde birinci 32bitlik parçayı alıp bir hafızaya kaydeder. 2. saat sinyalinde 2. 32 bitlik parçayı, 3. saat sinyalinde 3. 32 bitlik parçayı.

4. saat sinyalinde ilk 32 bitlik parça üzerinde ilgili işlemi gerçekleştirir.

5. 6. ve 7. saat sinyalinde yine parçalar üzerindeki işlemleri gerçekleştirir.

8. 9. 10. ve 11. saat sinyallerinde bu işlemlerin sonuçlarını toplar ve belleğe kaydeder.

dolayısı ile 32 bit bir işlemcinin 128 bit bir işlemi yapabilmesi için 11 saat sinyali gerekti.

aynı işlemi 64 bit işlemci ile görelim

1. saat sinyalinde ilk 64 bitlik parça alınır ve belleğe kaydedilir. 2. saat sinyalinde ikinci parça kaydedilir.

3. saat sinyalinde 1. parça hesaplanır. 4. saat sinyalinde ikinci parça hesaplanır.

5. saat sinyalinde bu işlem sonuçları toplanıp belleğe kaydedilir.
---------------------------------------------------------

görüldüğü gibi 128 bitlik bir veri işlenirken 64 bitlik işlemci, 32 bitlik işlemcinin iki katından daha hızlı.

64 bitlik bir veri işlersek, 32 bitlik işlemci bunu 5 saat sinyalinde hesaplarken 64 bitlik işlemci bunu 2 saat sinyalinde hesaplar.
---------------------------------------------------------


ancak işlenecek verimiz 32 bit olsaydı.

32 bitlik işlemci veriyi belleğe alıp hesaplayacak sonra da geri kaydedecek ve 2 saat sinyalinde işi bitirecek.

64 bitlik işlemci de veriyi belleğe alacak ve hesaplayacak sonra da geri kaydedecek. yani 2 saat sinyali...
-----------------------------------------------------------


kısacası, her render´da 64 bit performansı farkeder. farklı sahnelerde farklı hızlar görürsünüz.

örneğin hdri kullandığınız sahnelerde, gi´nin aşırı yoğun olduğu sahnelerde, aşırı bellek gereken sahnelerde, çok büyük bitmapler kullandığınız sahnelerde, milyonlarca parçacıklı particle´lar kullandığınızda yüksek veri kapasitesi gerekebilir. böyle sahnelerde 64 bit işlemci, 32 bit işlemciye göre iki kat üç kat dört kat hızlı olabilir.

ancak ortaya bir çaydanlık koydum, render yaptım 32 bit ile 64 bit arasında bir hız farkı yok. demekki balonmuş denilebilir. aslında böyle bir testi yapan kişi haklıdır. öyle bir sahnede fark göremezsiniz.
---------------------------------------
son olarak bu işletim sisteminizle çok alakalıdır. windows xp 64 bit, microsoft´un çok fazla arkasını sıvazlamadığı bir ürünü. dolayısı ile 64 bit sistem kullanmak için vista´nın 64 bit sürümlerini kullanmakta fayda var.

elbette 64 bit sistemi kullanacak olan yazılımında yeterli 64 bit performansında olduğundan emin olmalısınız.

çünkü yazılım dilleri çok karmaşıktır.

işlemcide hesaplanmak üzere veri tanımlarsınız ve bunu şöyle yaparsınız

int a = 45;

eğer hesaplar sırasında bu 45 değeri 4,294,967,296 değerini aşarsa, vray´de bolca gördüğünüz bellek hatası oluşur. ve geçersiz bir veri işlemi yapmaya çalıştığı için program durdurulur.

halbuki a değerinin alacağı verinin 4,294,967,296 değerini geçme ihtimali varsa bunu şu şekilde

long int a=45;

diye tanımlarsınız. böylece normalde int 32 bit uzunlukta sayı olabilirken long int şeklinde tanımlayınca 64 bit uzunluğunda olur. bu da

4,294,967,296 x 4,294,967,296 gibi büyük bir sayıya denk gelir. ve vrayde gördüğünüz bellek hatasını görmek için bilimsel araştırmalar için yıl sürecek hesapla uğraşıyor olmanız gerekebilir.
-------------------------------------------------------------

bir çok insanın pek birşey anlamayacağı yukarıdaki bu abukumsu yazımı özetlersek,

32 bit ile 64 bit arasındaki performans farkını her işlemde göremezsiniz, işlemcinin kullanım kapasitesinin 32bit´i aşmadığı durumlarda 64 bitlik bir işlemcinin hiç bir avantajı olmayacaktır.
ancak verinin 32 bit´i aştığı durumlarda 64 bitlik işlemci 32 bit işlemciden en az 2 kat hızlı olacaktır.

render gibi karmaşık işlemlerde, 32 bitlik performans çoğu zaman aşılmayabilir. bazen de aşılabilir. bu yüzden kimi renderlarda hiç hız farkı görmezsiniz. kimi renderlarda muazzam fark görürsünüz.
-------------------------------------------------------------

64 bit performans 3d ortamda son derece görecelidir. ancak render çıktı kalitesi hd formatlı bir görüntü elde etmeyi planlıyorsanız, işlemci kapasitesi sürekli olarak 32 bit´in üstünde olacaktır.


64 bit performans farkı daha çok video editing işlerinde ön plana çıkar.

ham videolarda ve hdtv gibi yüksek derinlikli renklerin hesaplandığı videolarda genellikle işlem kapasitesi sürekli olarak 32 bit´in üstünde olur.

render ortamında tamamen göreceli iken,

viewportta çalışırken bir aşırı büyük sahneler olmadığı sürece bir fark göremezsiniz.
--------------------------------------------------------


buraya kadar okuduysan arkadaşım, allah kurtarsın :D[/quote]


Gerçek yapılmış testlerden göstermek istiyorum sadece.Fazla yorum da bulunmak istemiyorum.Bu tarz düz mantık bilgiler gerçek performansla pek bagdaşmıyor.....Zaten 64 bit´te gerçekten böyle bir performans artışı olsa pankart açarlardı heryere emin olun.



[url]http://www.extremetech.com/article2/0,2845,2280813,00.asp[/url]

[url]http://www.extremetech.com/article2/0,2845,2280814,00.asp[/url]


[url]http://www.extremetech.com/article2/0,2845,2280815,00.asp[/url]

[url]http://www.extremetech.com/article2/0,2845,2280816,00.asp[/url]

[url]http://www.extremetech.com/article2/0,2845,2280811,00.asp[/url]

2008-12-18 10:19:50

Cvp

kalimba

Kadir bildiğim kadarı ile 128bit i 4 parçaya ayırır isek 32 bit etmez. 64/32 = 2, evet 2 diye bir rakam var ama bu nedir? Bence bu 2 hiçbir şey ifade etmiyor. 64,32 bunlar 2´nin üssü, taban değil ki.

Ayrıca ETezer´in dediği gibi 32 şeritli yol ile 64 şeritli yol kıyaslamasını bit düzeyinde yapamayız (bkz. üs, taban).

64bit´e geçtiğimizde nelerin değiştiğine bakacak olursak, yazılımların da değiştiğini görürüz. CPU, Bellek, Yazılım, Donanım, Donanımlaırn yazılımları vs. hepsinde bir değişme oldu.

Sonuç olarak katlı hızdan şu an için söz etmek zor olur. Buradaki 2 kat, 2.5 kat gibi rakamlar 64bit´in işleme mantığına göre çok komik rakamlar. Şu an için bu farkı görebilmek için halen erken olduğunu düşünüyorum. 3-5 kat fark yazılım-donanım sorunlarından kaynaklanıyor olabilir. Testlere bakmak lazım şu an için, sayılara değil. Bence.

Kolay gelsin.

2008-12-18 11:28:57

Re:Cvp

mokambo

[quote=45066] Yazan: chrome_nickel



kısacası, her render´da 64 bit performansı farkeder. farklı sahnelerde farklı hızlar görürsünüz.

örneğin hdri kullandığınız sahnelerde, gi´nin aşırı yoğun olduğu sahnelerde, aşırı bellek gereken sahnelerde, çok büyük bitmapler kullandığınız sahnelerde, milyonlarca parçacıklı particle´lar kullandığınızda yüksek veri kapasitesi gerekebilir. böyle sahnelerde 64 bit işlemci, 32 bit işlemciye göre iki kat üç kat dört kat hızlı olabilir.

ancak ortaya bir çaydanlık koydum, render yaptım 32 bit ile 64 bit arasında bir hız farkı yok. demekki balonmuş denilebilir. aslında böyle bir testi yapan kişi haklıdır. öyle bir sahnede fark göremezsiniz.
[/quote]

galiba tanık olduğum testteki durum bunun gibi bir şey,
henüz gidip bakacak fırsat bulamadım...

ama açıklamalar gerçekten etkileyici.. bir çok şeyi öğrendim sayenizde teşekkürler,

saygılar.

2008-12-19 01:53:52

Cvp

ahmetzeytin

xp bit ve 3dsmax 2008 32 bit de ( kullanılan vray versiyonu: vray_adv_150R3_max90_x86 ) http://rapidshare.com/files/108422048/VRay_Test_neoVISUAL_v5.zip bu dosyanın renderini 20 dk alırken bilgisayar. xp 64 bir 3dsmax 2009 64 bit de render saatler sürdü bende kapatmak zorunda kaldım. bunun sebebi ne olabilir? eski versiyonlarda yapılan bir proje 2009 da sorun mu çıkarıyor. anlayamadım. (kullanılan vray versiyonu : vr_150SP2_max2009_64 bit) .

2008-12-19 11:21:07