poligon sayısını nasıl daha az tutabilirim? - sayfa: 2
Re:Cvp
[quote=41417] Yazan: 7_Deadly_sin
bu konuda bi sorum olacak
ColorDead vb arkadaşlar hep görünmeyen yerlerdeki poligonları silin diyorsunuz render çabuk olur filan...
Az önce denedim görünmeyen yerlerdeki poligonları silerek hemen hemen yarıya düşürdüm poligon sayısını ve render aldım render süresi aynı?? hiç bi değişiklik yok
e zaten bu render sadece ekranda gördüğünü hesaplamıyormu?
niye görünmeyen yerlerdeki poligonları siliyoruz? ekranı ağırlaştırması tamamda renderda hiç bi fark yapmıyor[/quote]
Yazımda render süresiyle ilgili bir bölüm göremedim.
Render süresini kısaltır yada size render sırasında hız kazandırır gibi bir ibare zaten kullanmamışım.
(poligon sayısını nasıl daha az tutabilirim?)
Başlıktaki soruyada uygun bir cevap verdigimi düşünüyorum
Poligon Optimizasyonuyla Çalışma Ekranlarında Daha Hızlı ve Yüksek Performans Saglamak Mümkün Anlatmaya Çalıştıgım Bu.
Render Süresi Konusunda da Sadece Modelle Biten Bi Olay Degil.
Kullanılan Malzeme , Işık , Render Motoru Gibi Bir Sürü Başlıgı İncelemek Gerekli.
Cvp
Poligon saysını azaltmak için optimize yi deneyebilirsin,
çalışma sırasında wiewport un yavaşlaması sorun oluyorsa layerler ile çalışıp o esnada kullanmadığın objeleri gizleyebilirsin.
Yüklü sahnelerde arc rotate, pan gibi işlemlerde çok işe yarıyan adaptive degradation u açabilirsin, bu sayede ekran kartının yetersiz kaldığı durumlarda objeler wire box olarak görünür ve daha hızlı çalışırsın,
Render alırken de hesaplamaya tüm objeler dahil edilir, kameranın görmediği cisimlerin hesaplamaya alınmaması gibi bir durum yoktur. Uzakta duran ve o sıada gözükmeyen cisimleri silersen sahnen yansıma efektlerinden ve gi, environment efektlerinden etlileneceği için ben tavsiye etmem, gerçekçilikten uzaklaşmış olursun.
Cvp
başta sorulandan ziyade nereye, nasıl vardığımız daha önemli...
genel olarak bu topic altındaki yazışmalar baya verimli oldu kanaatindeyim, herkes optimizasyon adına içindekini döktü... umarım verimli olur
/ / /
yeni bi noktaya geldik... poligon optimizasyonu... modifier olarak kullanmak oldukça verimli olabilir... max modifier´ları layout´ta açık, render´da kapalı... gibi değiştirilebiliyor
optimize modifier´ını layout´ta aktif... render´da pasif olarak ağır bir modele uyguladığımızda... ekranda fır fır dönerken render´da 1:1 çıkacaktır mesela...
güzel yöntem