poligon sayısını nasıl daha az tutabilirim?

poligon sayısını nasıl daha az tutabilirim?

cmone

merhaba arkadaşlar

Acaba poligon sayısını daha az tutarak nasıl çizebilirim.Ben max te mimari alanda çizim yapıyorum.Çizimleri Autocad ten atıp extured veriyorum bu dogrumu acaba çizim bittikten sonra sayfamda çok fazla poligon olduğundan render de zorlanıyorum.Bu sayıyı daha az sevideye nasıl tutabilirim?

2008-07-07 09:05:27

Cvp

ColorDead

Görünmeyecek Yüzeyleri Silebilirsiniz.

İç Mekan Render Alacaksanız Görünmeyen Dıs Poligonları.

Yada Dış Mekan Çalışıyorsanız İçte kalan Poligonları.

2008-07-07 09:09:52

Cvp

herbap

modelleme esnasında poligon sayısını az tutmak kullandığın modelleme yöntemine göre değişir

shape extrude ederken ayrı, mesh subdivide ederken ayrı, patch kullanıyorsan ayrı yöntem kullanırsın

temel olarak 2d çizimleri extrude veriyor isen, interpolation / steps sayısını az tut derim... extrude / segments değerinide arttırmana gerek olmaz çoğu zaman (nesneyi bükmeyecek isen)

onun dışında yüksek poligona sahip modellerin ekran capturelarını atarsan daha fazla yorum yapılabilir

2008-07-07 09:11:53

Cvp

cmone

ekran capturelarını derken?

2008-07-07 09:54:01

Cvp

herbap

polygon sayısının fazla olduğuna inandığın nesne yada nesnelerin ekran capture´ı (wireframe görebilmek ve yorumlayabilmek için)

2008-07-07 10:58:11

Cvp

7_Deadly_sin

bu konuda bi sorum olacak

ColorDead vb arkadaşlar hep görünmeyen yerlerdeki poligonları silin diyorsunuz render çabuk olur filan...
Az önce denedim görünmeyen yerlerdeki poligonları silerek hemen hemen yarıya düşürdüm poligon sayısını ve render aldım render süresi aynı?? hiç bi değişiklik yok
e zaten bu render sadece ekranda gördüğünü hesaplamıyormu?
niye görünmeyen yerlerdeki poligonları siliyoruz? ekranı ağırlaştırması tamamda renderda hiç bi fark yapmıyor

2008-07-07 11:16:47

Cvp

herbap

bravo arkadaşım... benden önce davradın, aynı şeyi yazacaktım

max´in hantal scanline render´ı bile sadece ekranda (yada kırılma / yansımalarda) görünen elementleri render eder... haliyle görünmeyen nesneleri silmek sadece layout performansını hızlandırır

görünmeyen nesneleri silme şöyle olabilir

- oda içi render ederken, oda dışındaki nesneleri silmek... veya dışmekan (site / bina) render ederken var ise iç mekan (oda içi) detaylarını silmek

- yada duvar arkasında kalıp o an görüntüde olacak ama görünmeyecek nesneleri silmek

2008-07-07 11:23:14

Cvp

7_Deadly_sin

senden çok yaşayacam :D
şaka bi yana öyle yani
renderi hızlandırmıyor görünmeyen nesneleri silmek

2008-07-07 12:07:23

Cvp

herbap

yaşa yaşa... allah hayırlı ve uzun ömür versin inşallah

ancak şöyle olabilir...

gerçekten çok ağır bir sahne... nesnelerin bir çoğu kadrajda ama duvar veya benzeri bir şeyin arkasında yani direkt gözükmüyorlar... hesaplamaya dahil edilecekleri için render´ı uzatabilirler

daha doğrusu meshle yoğun olduğu için render motoruna gönderilme zamanı uzayacaktır

2008-07-07 14:03:31

Cvp

emrah gRD

selam cmone

Pek teknik ressam , mimar ya da makina mühendisleri vs. autocadde çizim yaparken 3d studio max için bu çizgiler kullanılacakmış kullanılmayacakmış gibi şeyler düşünmezler (ya da başka bir program) onlar için görünüş , kesit, ya da detay önemlidir. Autocadin top görüntüsünde paftasının çıktısın alır işleri biter. Paftasında üstüste çizgiler binmiş grip sayıları binleri bulmuş pek umursamazlar çünkü çıkan paftayı bu gibi şeyler etkilemez. Ama 3d öyle değildir aynı şekilde işler malesef yürümez.

Hazırlanan .dwg dosyalarını 3d bir programa import edince 3d ile uğraşan kişinin .dwg dosyalarındaki çizimleri solide döndürme esnasında çizim 3d için hazırlanmadıysa dosyasını ağır, kullandığı programınıda hantal hale getirebilir.

Evet autocad dosyasını direk alıp sahnede onu kullanabilirsin maxin içinde bu özellik var. .dwg ve .dxf dosyalarını maxe import edebilirsin. Yalnız bu import olayı belli başlı kurallara dayalıdır.

Bunu şöyle izah edebilirim; autocadden maxe import ettiğiniz lineların üzerindeki grip noktaları , maxde vertex olarak algılanır. Grip noktaları yeterinden fazlaysa line vertex dolu bir hal alır. Extrude edilirse de ortaya çıkan solidde de gereğinden fazla sayıda poligon meydana getirir. Bu durum autocaddeki bir çizgi üzerindeki grip sayısına bağlı olarak bir iki .dwg dosyasını import ettiğinizde bile yavaşlık yaşanmasına sebep olabilir.

Normalde düz bir çizgide iki adet nokta olması yeterlidir başlangıç ve bitiş noktası. Fazlası maxe attığınızda max dosyanızı hantallaştırmaya başlar. Solid etme sırasında gereksiz poligonlar ortaya çıkarır.

İmport ettiğiniz çizgilerinizin temiz olmasına dikkat edin. Bunun için; eğer autocad dosyalarınızı kullanmaya kararlıysanız autocadde grip noktalarınızı temizleyip atın, yok ben attım artık çizgilerim maxde bir daha uğraşamam derseniz maxde line´ı seçip modifier panelinde editable spline selection alanından vertexi seçin , vertexleri olan şekli bozmayacak tarzda temizleyin. Bu poligon sayısını extrude ettiğinizde oldukça düşürür. Tabi buna bağlı olarak dosyayıda hafifletip hızlı çalışmanıza sebep olur.

Önerim, aldığınız, autocad çizgileri kullanmamanız ve maxde onları maxin kendi line´ı ile tekrar çizip çizdiğiniz linelar ile işlem yapmanız. Evet bu zor ve zahmetli bir iş gibi görünüyor ancak renderda ve viewportta düşük konfigurasyonlu bilgisayarlar için çok iyi bir yöntemdir.

2008-07-07 16:03:16