olusum(?) efekti

olusum(?) efekti

notdream

Merhaba; bir kalem ile yazı yazlılıyormuş gibi nasıl yaparız? Bunun bir tekniği mi, plugini mi yoksa morph ile mi yapılıyor? Yardımlarınızı bekliyorum...

2004-09-01 10:21:00

Re:olusum(?) efekti

oz

http://www.the3dstudio.com/tutorials.aspx?id_tutorial=101

belki bu aradığındır...

2004-08-12 07:56:41

Re:olusum(?) efekti

yourmajesty

path deform modifier ı sanayardımcı olacaktır. sanırım sitemizin dersler bölümde buna benzer bir ders olacaktır, dersle beraber daha kolay kavrarsın, başarılar...

2004-08-12 20:09:44

Re:olusum(?) efekti

CoDiE

canlı masklar kullanmak da bir cözüm olabilir senin için
mesela yazılacak yazıyı önce bir yere text´le veya line ile çizip sonra yazılacak alana karşıdan dik şekilde bakıp, bir box´ı alıp veya pürüzlü bir kurşun kalem yazısı istiyorsan partikül falanda olabilir, onları ekran SİYAH-BEYAZ olacak şekilde renderini alısın. sonra bu aviyi mask´a koyarak koyarak o kalem izinin kaplamada çıkmasını sağlayabilirsin.
umarım anlatabilmişimdir.

2004-08-12 21:04:54

Re:olusum(?) efekti

xLess

hocam benim makinamdan foruma mesaj atıyosun bana sormuyosun.[G3] hehe beklerim bu tarz sorular için:)))

2004-08-13 17:01:39

Re:olusum(?) efekti

j-joey

MAX´in kendi tutorial´larında bununla ilgili bir tutorial mevcut...

2004-08-13 17:07:00

Re:olusum(?) efekti

Gelroth

Yourmajesty´nin de dedigi gibi çözüm pathdeform bence sağlıklı bi şekilde halledersin onunla.

2004-08-13 18:34:58

Re:olusum(?) efekti

emreşan

path defor tekniğinin var olduğunu biliyorsunuz ama pratikte ne gibi sorunlar ile karşılaşılabileceğinden haberdar değilsiniz. O sebepten path deform ileilgili birkaç hatırlatma yapmakta yarar var. yarın bir gün önünüze böyle bir iş gelirse sıkıntı yaşayacağınız yerleri bilin. Öncelikle path deform spacewarp ve modifier olarak iki çeşit. *path Deform olan ve modifier stack ın başında bulunan space warp based olanı path ın pozisyonuna endexli olarak çalışır ve path deform verdikten sonra objeyi ve path ını çekiştire çekiştire original pozisyonuna götürme zorunlupluğunu ortadan kaldırır. Bir ikincisi ve iki üçüncüsü de :) Path deform ile bir çizginin oluşması sağlansa da path animasyon verdiğiniz kalemin ucu ile path deform ile oluşan çizginin hızı tutmayacaktır. Üstelik burada doğal bir yazım hareketi gerekli olduğu düşünülür ise işiniz daha da zor. Çünkü path deform , path üzerindeki vertex sayısı bölü animasyonun süresi mantığında çalışacak linear harekete olanak verir. Harekette nöans (arjante mösyö) ı yakalamak için path weiht parametresinin curve leri ile trackview den oynayarak animasyonun ilerki seviyelerde cılkını çıkarmak yerine path in hareket hızına göre wertex optimizasyonunu yapmak gerekit. Yani 88 km yi geçince akı kapasitörü devreye girer ve zamanda yolculuk mümkün hale gelir :) Path için koyduğunuz spline ın üzerindeki vertex adedine bağlı olarak şünları söyleyebiliriz. Her iki vertex arasındaki yolu eşit zamanda katetmeye çalışan max, arası açık vertexlere hızlı ve sayıca fazla olan vertexlerde ağırlaşacak olduğu düşünülür ise bazı yerlerde vertex silip bazı yerlerde vertex eklemek en mantıklısı olacaktır. Örneğin bismillahirrahmanirrahim yazısının üzerinde animasyonun ortalarında ortadaki uzun kısımda 3 vertex var ise ve genelde pth de 100 vertex var ise animasyonda 100 kare ise, aradaki kısmı 3 frame (ışık hızı sniyede 300.000 yaklaşık olduğuna göre nerdeyse ışık hızında) geçecektir ve bu şekilde hem din hemde devlet işlerini birbirinden ayırarak path deform un nasıl kullanıldığını öğrenmiş oldu. Allah yardımcınız olsun.

2004-08-15 05:25:41

Re:olusum(?) efekti

un design

*paht deform kullan.Ama yıldızlı olmasına dikkat et.cylender yardımıyla da çizgiyi büyütebilirsin.Kalemi de Motion Pamelinden path cons..(?)ile yapabilirsin.

2004-08-18 11:08:08

Re:olusum(?) efekti

notdream

Yardımlarınız için teşekkür ederim arkadaşlar...

2004-08-26 11:18:15