Objeyi polygon artması yaşamadan kopyalamak - sayfa: 2

Cvp

archit

bencede harika olurdu! =)

xref de denemistim! hatta burada arkadaslara sormustum "xref yaptim ama ne dosyada calisirken rahatlama oluyor ne de render da bir yaridimi dokunuyor" diye... cevap alamamistim :) vray mesh exportta ise bu soylediklerimin hepsi oluyor! ancak bir olumsuzlugu var ki o da; yaratilan mesh te degisiklik yapamazsiniz! her seferinde yeni mesh yaratmak zorundasiniz. xrefte yapabiliyorsunuz! autocad te cok ise yariyorda xref, ben max te faydasini goremedim ne yazik ki :)

2007-10-03 17:10:45

Cvp

alperalyakut

Max tede cok faydasi var cok iyi calisiyor. Cok agir bir sahneyi baska bir sahneye xref olarak cagirdigin zaman isini cok rahatlatabiliyor. Ben surekli kullaniyorum bir sorun olmuyor.

2007-10-03 17:16:47

Cvp

Flashiye

Teşekkürler Archit ve Alper Alyakut, Xref´i denemekte fayda var heralde dediğim şey ileriki versiyonlarda çıkana kadar [:D]

2007-10-04 05:08:07

Cvp

Flashiye

Aradığım cevap Vray proxy´miş.Okuduğum dersi buldum.Archit arkadaşım Vray Mesh Export demişti ama asıl konu ve ayrıntısı Vray Proxy kullanarak tanımlanıp dosya olarak kaydedilen objeyi sahneye çağırmak;

Sahnede tekrar eden üstünde fiziksel değişiklik yapılmayacak objenin tekrar edilmesi ve boyutu şişirmemesi sahneyi ağırlaştırmaması için;

1.Objemizi group´a çeviriyoruz,
2.Group objesine sağ tıklayıp Vray Mesh Export yapıyoruz,
3.Objenin kayıt yerini browse´dan bulup "tek bir obje" adlı kutuyu işaretliyoruz,
4.Objeyi sahneye çağırmak için "Create" panelinden Vray Proxy´i seçiyoruz.
5.Browse´dan kaydettiğimiz objeyi seçebiliriz.

2007-10-17 16:05:50

Cvp

archit

demisti- memisti ama... ayrinti isteseydin verirdik :) hala da farkli seylerden bahsetmisiz gibi yazmissin :) neyse...
ayrica vray proxy ne kadar ise yarasada genede senin sordugun sorunun cevabi degil! 1. vray proxy "objeyi poligon sayisi artmadan kopyalamak" demek degil!
2. vray proxy uzerinde degisiklik yapamazsin! yani "kesinlikle degismeyecek" objelere uygulayabilirsin! eger ki degisiyorsa yeniden olusturmak durumundasin! (bu durumda proxy yaptiginiz objelerin kopyasini almaniz ya da baska dosyada calismaniz faydali olacaktir!)
3. egerki proxy yapmak istediginiz sey farkli bir cok kucuk objeden olusuyor ve bir suru materialden olusuyorsa grup yapmanizi onermem! tum materialler birbirine girip karisacaktir...
ama... vray mesh export la cidden harika seyler yapiliyor...
herkese kolay gelsin...

2007-10-17 16:28:30

Cvp

felidae

archit arkadaş haklı,dediklerimizin hepsi eğer sen başta eksiksiz anlattı isen bizlere; istediğinin cevabı değil(dahası en başta dediğim gibi doğru anladıysak istediğinin karşılığı yok).vray proxy de buna dahil.

linkte çok güzel bir anlatım ve sonrasında konunun devamı var.
[url]http://forum.cg-turk.com/viewtopic.php?f=22&t=819[/url]

konu polygon artışı ise , sahnende polygon counter e baktığında sayıyı artmış görmüyor olabilir.ancak render suren de, dosya boyutun da artar.bunun sağladığı avantaj sahnende rahat çalışmana olanak vermesi ve normal instance den daha hızlı sahneni render etmeye imkan tanımasıdır.

spot 3d de konu ile ilgili notlardan detay :(kalimba ya teşekkürlerimle =)) "üzerinde hiç bir modifier olmayan render edilmeye hazır obje.daha önceden hesaplanmış geometri." dir "vray proxy sadece render zamanında harici bir meshden geometri dahil etmeye izin verir .bu geometri max sahnesinde gösterilmez ve kaynak tüketmez"


1-
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/Hhd1Q49uy.jpg[/img]
2-
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/JsYm3uNle.jpg[/img]

render sureleri farklı. dosya boyutları da.evet normal süreye göre süreleri kısaltıyor.ama hiçbir artış olmuyor demek değil bu.

yanlışsam düzeltin,yorumlarınız bekliyorum.

2007-10-17 18:05:16

Cvp

Flashiye

""Hatırladığım kadarıyla obje kopyalandıktan sonra üzerinde fiziksel hiçbir değşiiklik yapılmazsa ve bu objeler hatırlamadığım kısım burası işte bilmemne ile birbirine ilişkilendirilirse tek objenin polygon sayısı geçerli olur.Belki de serap gördüm bilmiyorum araştırıyım bu konuyu.""

Demiştim bir zamanlar.Yani fiziksel olarak dokunmuyorum.Hiç ellemiyorum.Mesela etrafta bir sürü ağaç olacak.Hepsi aynı olsun mühim değil.Yeter ki sahnem ağırlaşmasın ve renderda da kolaylık sağlasın.

Archit senin dediklerini mesh export şeklinde aradım dediğinle direkt alakası olduğunu da anlayabilecek kapasiteye geldim ama şimdi.O zaman bu halimden biraz daha fazla acemiydim.Tam olarak konu Vray Proxy.Yani birisi soru sorsa duvarı nasıl oyarım diye ben de ona desem ki duvarı pick yapman gerekiyor.Arkadaş da Pick şeklinde araştırma yapar.Bu sorunun cevabı boolean veya proboolean olmalıdır.Ben sadece senin açıklamana asıl terimiyle açıklık getirdim.

Sorduğum sorunun cevabı buydu arkadaşlar.Teşekkürler iyi niyetiniz ve yardımlarınız için.

2007-10-17 18:58:39