Objeyi polygon artması yaşamadan kopyalamak

Objeyi polygon artması yaşamadan kopyalamak

Flashiye

Yaptığım bir minderi polygon sayısı artmadan kopyalamam gerekiyor.Nasıl bir işlem yaparsam istediğimi gerçekleştirebilirim.Teşekkürler.

2007-10-03 02:46:44

Cvp

drekon

kopyalamadan kastınızı anlamadım çünkü copy komutu poygon sayısını arttırmıyor ! modellemede polygon azaltmadan bahsediyorsanız Optimize modifierini bir deneyin.

2007-10-03 07:35:52

Cvp

Flashiye

Bunu şöyle anladım Top penceresinden sağ tıklayıp Show Statistic´i açıyorum.Herhangi bir objeyi kopyaladığımda istatistikteki total polygon sayısı artıyor.

2007-10-03 07:45:18

Cvp

felidae

çünkü sahnendeki polygon sayısıdır total sayı...[G2]

ama eğer ikisine farklı modifikasyon yapmayacaksan, instance olarak kopyalaman ,sahne yükünü azaltacaktır.

2007-10-03 09:28:32

Cvp

Flashiye

Ben de onu söylüyorum, gerek instance, gerekse clone kopyalama yaptığımda total sayısı artıyor.Bu işin başka bir yolu var kesin, bunu bulunca cevabı yazarım.Teşekkürler.

Bir de sahnedeki total polygon ile render alırken ki polygon arasında fark mı var.Başka yerden mi öğrenebiliyoruz renderdaki toplam polygonu?

2007-10-03 09:32:33

Cvp

alperalyakut

Sahnede var olan bir objeyi kopylamak istiyorsun fakat sahnenin polygon miktarının artmasını istemiyorsun. dogru mu anlamişim?

Eger bunu yapmak istiyorsan böyle birşey ne yazık ki yok . Eger oyle birsey olsaydi hepimizin işi çok çok çok rahat olurdu.

Birde sahnede total polygon ile render alirken ki fark şöyle olabilir.Sahnendeki polygonlara ait tüm objeleri render etmiyor olabilirsin hide obje olabilir.

2007-10-03 14:12:25

Cvp

archit

vray meshexport! tam istedigin olmasada (zaten istediginin fiziksel olarak imkani oldugunu sanmiyorum!) neredeyse yuzlerce mb tutacak dosyalarda bile calisabilme ve render edebilmeni sagliyor (benimki gibi mutevazi sayilacak [ilk geldiginde "canavara bak!" demistim :)] bir makinada dahi iyi sonuclar alinabiliyor...
[bunu bulunca cevabı yazarım] [:s][x:)][:O][:)!][G7][G14][G9]

2007-10-03 14:24:17

Cvp

Flashiye

[x:)][:D]

Bilgiler için teşekkürler Alper Alyakut ve Bülent.Ama ben bu makaleyi bir yerde okumuştum, şimdi arşiv dosyalarımın arasında kaybolmuş.
Hatırladığım kadarıyla obje kopyalandıktan sonra üzerinde fiziksel hiçbir değşiiklik yapılmazsa ve bu objeler hatırlamadığım kısım burası işte bilmemne ile birbirine ilişkilendirilirse tek objenin polygon sayısı geçerli olur.Belki de serap gördüm bilmiyorum [:/] araştırıyım bu konuyu.

2007-10-03 14:50:11

Cvp

felidae

archit,ne güzel demişsin "zaten istediginin fiziksel olarak imkani oldugunu sanmiyorum"

cevap xref olabilir mi? Dosya yükünü çok azalttığını biliyorum.

vray mesh export a benzer mantıkta birşey sonuçta.

Ama renderde hiç bir şekilde etkisi olmadan farkı elde etmek mümkünsüz sanırım.sonuçta az hazırlayıp çok sonuç beklemek her durum için olasılığı olmayan birşey... cevabı var olsa idi kimse yüksek kalite donanım için ağır yatırımlar yapmazdı gibime geliyor[:F]

2007-10-03 15:51:13

Cvp

kalimba

Olsaydı ne güzel olurdu =)

2007-10-03 16:24:58