Modeli yapamıyorum

Modeli yapamıyorum

DARK_Lord

Arkadaşlar görünürde çok basit fakat işin içine girdiğimde iyi bir çözüm yolu bulamadığımdan bayağı bi acı çektiğim bir olayda sizden yardım bekliyorum.
Bu iki resimdeki modeli maya´da NURBS tekniği ile yaptım. Ben bunu max´te yapmak istiyorum. ama bir türlü yapamadım. Bir de siz dener misiniz? Nasıl yapabilirim yardımlarınızı bekliyorum.
Tabi işin sırrı işaretlediğim yerler. Önemli olan o yerleri pürüzsüz bi şekilde yapmak...
Kolay gelsin...
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/eghq67OyH.jpg[/img]

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/56khR9gXF.jpg[/img]

2007-04-18 05:03:14

Cvp

Deadbeat

Modele bakınca
en basit ve hızlı çözüm olarak

Line ile çizdikten sonra
Extrude modifieri ile kalınlık verip
Bend yada FFD modifierleri ile bükmek

geliyor aklıma.

2007-04-17 08:10:35

Cvp

DARK_Lord

Deadbeat bunu defalarca değişik şekillerde denedim. Fakat bend yaptığımız zaman ortası delik ve çeşitli pürüzsüz şekiller olduğu için bend yapınca model deforme oluyor. Sonuçta bend yapınca modelin bükülmesini sağlayan şey modeldeki segmentler. Fakat burada öyle düzenli bir segment dizilimi olmadığı için ffd veya bend işe yaramıyor.
Maya´da yaptım bu modeli. O yüzden wire gönderemiyorum. Basit bi wire render alma tekniği yok maya´da max´te olduğu gibi. Zaten ben de bilmiyorum ki bu model poly değil. NURBS dolayısı ile polygonları yok. Eğrilerden oluşuyor.

2007-04-17 08:32:33

Cvp

Deadbeat

"bend yaptığımız zaman ortası delik ve çeşitli pürüzsüz şekiller olduğu için bend yapınca model deforme oluyor."
Deforme olmayacak şekilde modelini düzenlemeyi denemelisin.

Buyur söylediğim şekilde yaptım.
(tabi smooth atmadığını düşünerek bu şekilde poligonları bol kullandım.)

[img]http://img253.imageshack.us/img253/9389/ads305zzs0.jpg[/img]


Mayada wire tekniği yok derken?
Sahneden PRINT SCREEN alıp gönderebilirsin.

"NURBS dolayısı ile polygonları yok"
Nurbs modelleri poligona çevirebilirsin (gerçi poligonları olmasa bile, yine şeklin ne olduğu anlaşılır. Gerçi bu model için pek wire ye gerek yok ama.. ).

2007-04-17 08:54:54

Cvp

Rhapsody

Önce box ile kutuyu yapın.Sonra bend ile bükün.Daha sonra line ile çizip extrude ile hacim kazandırdığınız ortadaki delikleri boolean ile büktüğünüz kutudan çıkarın.

2007-04-17 08:56:14

Cvp

DARK_Lord

Teşekkürler arkadaşlar. Yani hızlı bi şekilde yapamıyoruz bunu. Biraz uğraşmak gerekiyor. Yok ben maya´da 2 dakikada yapmıştım. Dedim max ile de yapılır böyle hızlı ama neyse sonuçta tabiyki her türlü modeli max´te yapmak mümkün ama olay hızlı olmaya gelince bazen işçilik isteyen basit gibi görünen modeller ile karşılaşabiliyoruz. Neyse tekrar teşekkürler...

2007-04-17 09:29:48

Cvp

Deadbeat

Extrude ettikden sonra,
modeli 4 e bölünecek şekilde ayarla (ve böl)
kalan parçayıda ön ve arka olmak üzere, 2 ye bölünecek şekilde ayarla (ve böl)
Elinde modelin 4/1 i ve o parçanında 2/1 i kalmış olacak.
Bunu bend de bozulmayacak şekilde ayarlayıp
simetri ile parçaları birleştir

son olarakta, bend ile istediğin şekle getir.

(modelin tamamı ile uğraşmamış olursun, buda sana vakit kazandırır.)

2007-04-17 09:42:33

Cvp

fatihakin

Merhaba.Anladığım kadarıyla simetrik bir model.Öncelikle yarısını yapıp simetrisini almanın pratik olcağını düşünüyorum.Oval kısmı yapmak için köşelerdeki edgelere chamfer uygularsın.Oval olmasını istediğin kısmıda bi kaç vertexle desteklersin. ;) daha sonra smetrisini alcağın kısımdaki polygonları siler simetrisini alırsın.Mesh smooth uygulayıp istediğin ovallikleri elde edersin.İstediğin sonucu elde edince collapse all dersin ve bend uygularsın.Böyle yapmanın şöyle bi avantajı olcak boolean da bazen süpriz sonuçlar çıkabiliyor. ama kendin modellersen booleandan daha temiz bi polygon dizilimi elde edebilirsin.Bend uyguladığında sonuçda polygon dizilimi önem arz etcek.Polygon sayına ve dizilimine göre ii bi sonuç alcaksın.Baya bi karışık anlattım kusuruma bakma ama böyle bir modeli ben bu yöntemle yapardım. :)

2007-04-17 11:00:06

Cvp

DARK_Lord

Teşekkür ederim arkadaşlar. Simetri´yi atlamışım. Faydalı oldu. Sanırım hala hatırlamam gereken şeyler var...
Kolay gelsin...

2007-04-17 11:25:56

Cvp

Deadbeat

"Böl" ve "simetri ile parçaları birleştir" sözlerim yanlış anlaşılmasın.
Yarısını modellemekten bahsetmiyorum.
Yarısının, yarısının yarısını modellemekten bahsediyorum.
Neyse, yazmaktansa resimle göstereyim.
[img]http://img186.imageshack.us/img186/9233/51820359wc7.jpg[/img]

2007-04-17 12:06:19