Yeni Başlayanlar İçin Öneriler: (soru ve istek mesajlarınız silinecektir) - sayfa: 6

Cvp

ayfel

Light Tracer Render


Dökümanlar/ 3Dsmax/ Render/ Light Tracer Render:


"" Light Tracer (Işık İzcisi)", açık hava gibi parlak ışıklı sahnelerde yumuşak kenarlı gölgeler ve renk yansımaları sağlar. "Light Tracer" "Radiosity" gibi değildir, kesin doğru fiziksel modeller üretmeye çalışmaz ve kullanımı daha kolaydır.

Tavsiye : Kapalı alan sahnelerinde de "Light Tracing (Işık İzcisi)" kullanabilirsiniz, fakat "Radiosity" kapalı alanlar için daha iyi bir seçim olacaktır."


http://tr3d.com/index.php?id=dokuman&islem=goster&r=196


dersi hazırlayan: Hikmet KOYUNCU
Kaynak : 3D Studio Max 6.0 help
Çeviren : Hikmet KOYUNCU

2006-04-21 10:50:46

Cvp

ayfel

Eğimli Arazi Yapımı

Farklı yollarla yapılan eğimli araziler

Dökümanlar/ 3Dsmax/ Modelleme/ Eğimli Arazi Yapımı:

"Hızlı bir şekilde arazi yapmak için nbirkaç teknik kullanabilirsiniz, Burada bunlardan üç tanesini göstereceğim."


http://tr3d.com/index.php?islem=goster&id=dokuman&r=198


dersi hazırlayan: drekon

2006-04-22 11:49:56

Cvp

ayfel

PArray ile Patlama Yapımı


Dökümanlar/ 3Dsmax/ Animasyon/ PArray ile Patlama Yapımı:


"Herhangi bir cismi bomb ile patlattığınızda cisim parçalanır fakat parçaları çok küçük ve ince olduğundan pek birşeye benzemez. Max içindeki araçlarla gerçekçi patlama yapmak mümkün. Kullanacağımız araç bir particle. Parray (Particle Array)>
Öncelikle patlayacak olan cismin yanına bir Parray yapıyoruz. (Bu kısımda menüleri fazla anlatmayacağım, herkes Spray cisminin hangi menüden oluşturulduğunu biliyor, Parray da aynı yerden yapılıyor) Parray cismini yaptıktan sonra önemli kısım Parray için ayarlamalar yapmakta: "


http://tr3d.com/index.php?islem=goster&id=dokuman&r=197


dersi hazırlayan: drekon

2006-04-22 11:53:33

Cvp

ayfel

Brazil Render Sistemi

Brazil Render Sistemibe genel bir bakış


Dökümanlar/ 3Dsmax/ Render/ Brazil Render Sistemi:

"Brazil R/S 3Dsmax içinde eksik bir yön olarak görülen Render olayının daha geliştirilmiş halidir. Max içindeki standart renderi kullanırken dikkat ettiyseniz hiçbir cismin gölgesinde açık renkli kısımlar olmaz, gölge heryerde aynı koyuluktadır, oysa gerçek hayatta gölge cismin dibinde daha koyu iken dışa doğru açık renk almaktadır. Bunun sebebi etraftan yansıyan ışıktır. örneğin: gerçek hayatta ışıklı bir ortamdaki bir masanın altı asla zifiri karanlık gibi simsiyah olmaz. Max ile render yaparken ise masanın altındaki bir cismi göremeyecek kadar karanlık olur.
Sonuç olarak 3Dsmax ile gelen render sistemi Global illumination adı verilen aydınlatma sistemini desteklemez. "


http://tr3d.com/index.php?islem=goster&id=dokuman&r=199


dersi hazırlayan: drekon

2006-04-22 11:58:41

Cvp

ayfel

3d max render ölçüsü, render çözünürlüğü:

Forum/ 3Dsmax/ 3d max/ render olcu:



"print size wizard diye bir başlık var rendering menüsü altında. Burası grafik tasarımcılar için yüksek dpi lı render almaya yarayan bir bölüm. tif olarak kayıt yapıyor ve baskı kalitesi dpilarında render almaya yarıyor senin almak istediğin 8000 6000 72 dpi renderı burda 300 dpi 68 cm x 51 cm gibi bir ölçüde render alırabilirsin."


http://tr3d.com/index.php?f=1&oku=20651&id=forum

cevaplayan: Obiwan Kenobi

2006-04-24 12:04:56

Cvp

POWERD3D

3ds max tarafından desteklenen Dosya Formatları

Görsel dosya formatları

* AVI File (*.avi)
* BMP Image File (*.bmp)
* Kodak Cineon (*.cin)
* DDS Image File (*.dds)
* Encapsulated PostScript File (*.eps),(*.ps)
* Autodesk Flic Image File (*.flc),(*.fli),(*.cel)
* Radiance Image File (HDRI) (*.hdr),(*.pic)
* JPG File (*.jpg),(*.jpe),(*.jpeg)
* PNG Image File (*.pgn)
* RLA Image File (*.rla)
* RPF Image File (*.rpf)
* SGI’s Image File Format (*.rgb),(*.sgi)
* Targa Image File (*.tga),(*.vda),(*.icb),(*.vst)
* TIF Image File (*.tif) 16-bit Color
* MOV Quicktime File (*.mov)
* OpenEXR Image File (*.exr)

Sadece okunanlar

* GIF Image File (*.gif)
* YUV Image File (*.yuv)
* Mpeg File (*.mpg),(*.mpeg)
* Combustion by Discreet (*.cws)
* Photoshop PSD (*.psd)

Geometri dosya formatları

Okunan ve yazılabilenler

* 3ds max (*.MAX)
* 3ds max Characters (*.CHR)
* 3D Studio Mesh (*.3DS)
* Adobe Illustrator (*.AI)
* AutoCAD (*.DWG)
* AutoCAD (*.DXF)
* Alias (*.FBX)
* Motion Analysis HTR File (*.HTR)
* IGES (*.IGS)
* Lightscape Preparation (*.LP)
* Wavefront Material (*.MTL)
* Wavefront Object (*.OBJ)
* StereoLitho (*.STL)
* Lightscape View (*.VW)
* VRML97 (*.WRL)

Sadece okunanlar

* VIZ Render (*.DRF)
* 3D Studio Mesh (*.PRJ)
* LandXML, DEM, DDF (*.DEM), (*.XML), (*.DDF)
* Legacy AutoCAD (*.DWG)
* IGES (*.IGE), (*.IGES)
* Autodesk Inventor (*.IPT), (*.IAM)
* Lightscape (*.LS)
* 3D Studio Shape (*.SHP)
* Motion Analysis TRC File (*.TRC)
* VRML (*.WRZ)
* VIZ Material XML Import (*.XML)

Sadece yazılanlar

* ASCII Scene Export (*.ASE)
* Lightscape Material (*.ATR)
* Lightscape Blocks (*.BLK)
* Lightscape Parameter (*.DF)
* Lightscape Layers (*.LAY)
* JSR-184 (*.M3G)
* Shockwave 3D Scene Export (*.W3D)
* Publish to DWF (*.DWF)

2006-05-02 15:45:42

Cvp

ayfel

Poly modellemeyle EV örnek dersi:


"Merhaba arkadaşlar, Sizlere ¨Sarı ev¨ isimli çaslışmamın yapımını anlatan bir ders hazırlamaya çalıştım, Ders 3 bölümden oluşuyor bunlar modelleme, kaplama ve render"


Dökümanlar/ 3Dsmax/ Modelleme/ ~ Sari ev - Bolum 1 modelleme:

http://tr3d.com/index.php?islem=goster&id=dokuman&r=204



Dökümanlar/ 3Dsmax/ Kaplama/ ~ Sari ev - Bolum 2 Kaplama:

http://tr3d.com/index.php?islem=goster&id=dokuman&r=205



Dökümanlar/ 3Dsmax/ Render/ ~ Sari ev - Bolum 3 Render (V-ray):

http://tr3d.com/index.php?islem=goster&id=dokuman&r=206



Dersleri hazırlayan: Asp!r!N

2006-05-11 15:44:02

Cvp

ayfel

3DS Max-te Version farkına rağmen dosya paylaşımı:


"Max 8 de save ettigin bi dosyayi max 7 ile acamassin ama .3ds olarak export edersen max7 ye import edebilirsin"

http://tr3d.com/index.php?f=1&oku=20999&id=forum


cevaplayan: AZraiL_TURK

2006-05-11 15:57:33

Cvp

ayfel

Mental Ray Rander Motoru


Dökümanlar/ 3Dsmax/ Render/ Mental Ray:


"Mental Ray temel olarak ışığın hareketini gerçek dünyadaki gibi taklit edebilen , raytraced (ışın izlemeli) reflection(yansıma)-refraction(kırılma) oluşturabilen , Caustic ve Global Illumination gibi ışık olaylarını simule eden bir render motorudur."

http://tr3d.com/index.php?islem=goster&id=dokuman&r=203


dersi hazırlayan: Snaap

2006-05-11 16:22:09

Cvp

sedatata

bu şekilde çabaların ne kadar güzel ve değerli olduğunu biliyorum.Umarım herkes yetrli ilgiyi gösterir

2006-05-24 12:21:53