çark - sayfa: 2

Cvp:çark

saberlight

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/pmrSphq2s.jpg[/img]
tek sorun bu haldeyken çarkı dumy ye bağladığımda aşağıdaki resim gibi cisimlerin yerlerinin karışması neden olduğunu anlıyamadım bundan başka sorunum kalmadı yardımların için sağol
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/124H0x4f4.jpg[/img]

2005-09-17 15:40:18

Cvp:çark

kalimba

saberlight;
Çarkın yukarıya kaymış, Local eksende z ekseni etrafında döndürdüğünde saçmalıyor sebebi;

Rotasyon eksenini değiştirmediğinden, z ekseni ekrafında döndürdüğünde curve editörden de görebileceğin üzere çark iki eksende birden dönüyor. Key´ler de çark olması gereken yerde ancak aradaki bağlantıda saçmalıyor veya isteğimizi yapmıyor diyebilirim. Local ekseninde döndürmek için motion panelinden rotasyon eksenini seçmelisin. Orada seçenekler var. Üsteki seçeneği ZXY, antındakini Z olarak seçersen çarkın eğik olarak kendi ekseninde dönmesini sağlayabilirsiz. Gördüğüm kadarıyla çarkı view kooridnat sisteminde kendi ekseninde çevirmeye çalışıyorsun. Bu işlem manuel olarak ne yazıkki çok çok zor. Çark için local koordinat sistemini tercih etmelsin.

Oradaki dummynin ne işe yaradığına açıklayayım.
Çarkı kendi etrafında döndürmek istediğinde transfor merkezini çarkın merkezine taşıyorsun. Her cisim için transform merkezi bir tanedir. Eğer çarkı ve ona bağlı olan kolu dummy´e bağlar isen; dummy ve kolu için extra bir transform merkezi kazandırmış olursun. İşin baya kolaylaşır kısaca.

Yapınca bi at da bakalım hele nasıl olmuş[:)]

2005-09-17 15:51:16

Cvp:çark

saberlight

tamam her şey oldu ama dummy i döndürünce carkın kendi ekseni etrafında dönmesi lazım ama dönmüyo sade dummy nin etafında dönüyo benim tek ihtiyacım dummy i döndürünce çarkın kendi rotasının dönmesi

2005-09-17 17:52:16