çark

çark

saberlight

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/00y2Z9K3S.jpg[/img]
şimdi burda çark dönünce ana kola bağlı olan tarafın ana kolun cevresinde dönmek üzere hareket etmesi lazım fakat bunu ring body ile yapınca hem çok ince ayrıntılar yüzünden hemde cpu açısından pek sağlıklı olmuyo acaba bunu otomatikleştire bilirmiyim messela çarkın dönmesini bi düğmeye bağlasam ve o düğmeye basınca önceden belirlendiği yörüngede dönse fakat real time hesaplamasa olurmu

2005-09-17 17:52:16

Cvp:çark

kalimba

Wire parameters ile dönüşleri birbirine bağlayabilirsin. Birbirleri ile etkileşimli olurlar.

2005-09-16 20:47:07

Cvp:çark

saberlight

ben biraz yeniyim yani biraz açık yazarsanız daha iyi olucak yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim

2005-09-16 21:10:24

Cvp:çark

kalimba

çalışma prensibini tam olarak anlamadım. Ana koldaki çark döndüğünde, öbür çarkı çeviriyor ve oda analol etrafında dönüyor öylemi? Bunu bir animasyon olarak düşünüyorsan keyframe animasyon şeklinde bile yapabilirisn. Adım adım. Birbirlerinden bağımsız olurlar. Wire ile daha esnek bir çalışma sağlarsın. Gerekte olmayabilir.

Ana koldaki çarkı dödür(kendi etrasfında), yandaki çarkıda döndür(kendi etrasfında), ana kolun merkezine bi tane dummy koy. Yan kolu ve yan çarkı dummy´e bağla. Dummy´i çevirdiğinde yan kol ve çark beraberce dönecektir. Çarka daha önceden animasyon vermiştik zaten. Ana koldaki çarkın dönüşünüde yan koldaki çarkın dönüşüne göre ayarlarsın artık.

2005-09-16 21:41:49

Cvp:çark

saberlight

http://voronoi.sbp.ri.cmu.edu/serpentine/mekano/video/21proto_1.avi dosyatı indirirseniz ne yapmak istediğimi anlayabilirsiniz biraz bunu key frame le yapmak zor gibi ama deniyim bi

2005-09-16 22:30:52

Cvp:çark

kalimba

Ben videoda basit bir dönmeden başka bişey görmüyorum. O çarklar birbirlerinden bi haber de olabilirler. Bir eksen etrafında dönerken, aynı zamanda kendi ekseninde dönen bir animasyondur. 3-5 tane keyle bile yapılabilir. Benim zamanım yok. o kısmını çözmeme demek zaten animasyonu yapmam anlamına geliyor. Çözebileceğini düşünüyorum.

Kolay gelsin.

2005-09-16 22:38:17

Cvp:çark

saberlight

veya şöle diyim mesela bi dumy koyduk o nu 60 derece döndürünce hem kol 60 derece hemde çark 60 derece kendi ekseni etrafında döncek bunu otomatikleşsin istiyom çünkü ikiside aynı derece dönünce çark diyer çarkın üzerinde gidiyomuş görünümü oluyo, ama kol düzken çark 45 derece eğik şimdi öleykende çarkı döndürünce kendi ekseni etrafında yamuk dönüyo onu düzeltsem gövde yamuk dönüyo bide bunu nasıl ayarlicam

2005-09-16 23:30:02

Cvp:çark

kalimba

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/u68OrfoK6.gif[/img]

Keyframe animasyon

2005-09-17 10:46:46

Cvp:çark

saberlight

çok saol zahmet ettin ama ben tam anlatamadim galba, şimdi ben bunu yaptim ama animasyonda mesela robot kolunu kaldircak burda ben her kaldirista key frame le uğrasmak istemiyom, dumy e bağlı bi sistem olsa yani dumy yi çevirince hem kol ana kolun cevresinde animasyondaki gibi döncek hemde üstündeki çark ana kola bağlı olan çarkın etrafında döncek( burda ana kol sabit fakat diğer kol ana kola bağlı bir dönemçe sahip ) biraz karisik ama [G1][G9] ben dumyi döndürünce hersey otomatik olsun istiyom yanii her seferinde hem çarkı bi açıyla döndür onu key frame yap sonra faln filan yap istemiyom

2005-09-17 11:41:27

Cvp:çark

kalimba

sayın saberlight arkadaşım. Key frame derken simülasyon yok demek istedim.

Açıklamamı yapıyorum. Wire ile bağlayacağın yerleride gösteriyorum !!!!

Dummynin z eksenindeki kareketi ile çarkların Z eksenlerindeki hareketlerini birbirine bağlayacaksın. Dummy ayrıca yan kol ve üzerindeki çarkıda döndürecek. Bu kadar basittir. Ben bunu yapmak iiçn 100 tane key koymadım. Çarklar 720°, dummy 360° dönüyor. Çarklar birbirleriyle mecburen ters yöndeelr tabiki.

2005-09-17 11:53:28