çin işkencesi "render süresi" - sayfa: 2

Re:çin işkencesi "render süresi"

teco

arkadaşlar huzurlu uyuyabilirim resetledim makinayı[G5][G3][G21]

2005-06-10 19:08:01

Re:çin işkencesi "render süresi"

ferfecir

Dostum senı kutluyorum en ıyısını yapmısın

2005-06-11 18:49:07

Re:çin işkencesi "render süresi"

firatturkel

sürenin bu kadar uzun sürmesinin altındaki neden direkt light den kaynaklanıyor olabilir...direkt light ın hotspot ve fallof degerlerini incelemeni tavsiye edebilirim.bu degerlerin arasını biraz acman lazım.degerleri defoult daki gibi (43-45) birbirine çok yakın tutunca max da bir bug oluşuyor ve render süredi çok uzuyor...

2005-06-12 13:50:15

Re:Re:çin işkencesi "render süresi"

cozdas

[quote=11233]
....
bunun yanında default scanline renderer kullanıp ies ışıklar kullanmanın pek bi anlamı yok, neticede o ışıklar ışık sıçramasını simüle etmek için kullanılan şeyler ve bence senin render ının yavaşlamasının başlıca sebebi bu olabilir.
...
[/quote]

Katılmıyorum. IES ışık kaynaklarının ışık sıçraması (bounced light, secondary illumination) ile alakası yok. IES ışık kaynakları sadece ölçülmüş doğrultusal bilgileri içerir.

IES olmayan ışıklar, mesela omni ışıklar her yönde sabit şiddette ışık yayar. ya da spot ışıklar iç içe iki koni şeklinde toplam 3 bölge belirler, en içteki bölgede kaynak sabit yüksek şiddetli ışık yayar, ara bölgede dışa doğru gücü azalır, en dış bölgede de (genelde) 0 şiddetindedir.

IES ışıklarda ise ne yönde ne şiddetde ışık yayılacağı gerçek lambalar ölçülerek belirlenmiştir, böylece lamba ve aplik geometrisine ve özelliklerine bağlı olarak gerçekçi karmaşık ışık dağımı alınmış olur. IES datası ışığa atanabilen projection map´den çok farklı değil, sadece bitmap yerine daha az yer tutan ve daha geniş dinamik aralık tutan bir format.

2005-06-12 15:50:56

Re:çin işkencesi "render süresi"

zulkarneyn

max in ilginc bir özelligi var herhangi bir sahnede diyelim 1 milyon(atıyoruz burda rakam değişir yerine göre) poligondan az var model yüzeyi onu güçlü bir silikonda 10dk alıyo fakat poligon sayısı 1 milyon u geçince render süresi 16 saat oluyor sonuçta bir eşik değeri var onu geçmişsin böyle abartı değerler çıkıyor bunu ençok poligon sayısı ve ışıklar belirler ışık sayısını minumum tutmak en iyisi çünkü poligon çarpı ışık sayısı işlem yapıyor...bu değeri deneyrek bulursun ama hiç bir zaman sahnende 1 milyondan fazla rakam olmasın ,ciddi renderlarda eşşek kadar büyükse sahne bölünür sonra birleştirilir, oda çok pro iştir girilmez bilinmiyorsa, sonuçta optimum çalışmak lazım ,ayrıca hayvani poligonlu sahnelerde max çok iyi değildir maya lightwave falan daya iyidir diye de söylenti var.

2005-06-13 09:01:59

Re:çin işkencesi "render süresi"

kazmamurat

eyvallah cüneyt hocam, uzun zamandır içinde bulunduğum bi yanlışı düzelttiğin için sonsuz teşekkürler. hehe.. sağlam açıklama yapmışın valla.. ancak yine de bu render süresinin bu kadar tavana çıkmasının başlıca sebebi ies ışıktır diye düşünüyorum. eheh.

2005-06-13 09:16:47

Re:çin işkencesi "render süresi"

teco

sanırım problem ışıklarda (kendi kendime yorum yapayım :)) çünkü mental ray de 1 saat falan sürdü bu render modele bi alakası yok gibi
ama herkese yorumları için teşekürler

2005-06-13 12:32:44

Re:çin işkencesi "render süresi"

çağatay köroğlu

mr de 1 saat mi sürdü nasıl yani kanıtın var mı ? görgü tanığı felan [:F]

2005-06-13 13:15:47

Re:çin işkencesi "render süresi"

teco

evet sözüm senettir :)
gerçektende öyle herkes daha uzun sürmeli diyor ama 1 saat sürdü

2005-06-14 17:23:02

Re:çin işkencesi "render süresi"

Byteman3D

Skylight zaten canına okuyodur sahnenin. Raytrace yansıma kırılma varsa o da felaket. Ama raytrace ışık da çok yavaşlatır genelde önemsenmez konur falan ama sahne büyükse ciddi anlamda uzatır.
Maximum quadtree depth parmetresini 10 dan 7 ye düşürün. Büyük sahnelerden doğan yavaşlığı yokedebilir. Eğer sebep raytrace ışıksa render süresini 1 günün altına indirebilir bu.

sevgiler

2005-06-16 03:14:02