çin işkencesi "render süresi"

çin işkencesi "render süresi"

teco

arkadaşlar bilgisayarım 2 gündür render alıyor daha % 30 da sanırım 4 gün daha bekliyecem.
modeelli merak etmişsinizdir
bina hatta binalar yaptığım işlemleri söyliyim
- görünmeyen tüm objeleri sildim
- multipass ile yüzeyleri azaltım
- gerek olmadıkça kaplama kullanmadım
peki niye derseniz
- obje 15579
- face 1758230
- ışıklar IE skylight, direct spot
- render default ta alımıyor
- pixel size 5000*3750 (bu böyle olmalı)
bide diyeceksinizki makina ne
- p4 3,2 ghz
- 2 gb ram
şimdi arkadaşlar bu normalmi?????????
(bilmiyorum yorum ve yardımlarınız için tşkler)

2005-06-28 14:08:35

Re:çin işkencesi "render süresi"

bluedescada

dönüşü olmayan bir yola girmişsin. yani iptal et de ışıklandırma seçeneklerini alt düzeye indir desem 2 gün heba olacak. emeğine ve yaktığın elektriğe yazık yani :)

2005-06-09 20:59:47

Re:çin işkencesi "render süresi"

kalimba

diğer ayarların uygunsa bile çözünürlük çok yüksek. Büyük poster falanmı olacak bu?

2005-06-09 21:06:50

Re:çin işkencesi "render süresi"

oz

refract/reflect durumları nedir?
çok kullandınmı?
bump yüzeyler,displace
area shadow,

ve en önemlisi g.i. var mı?

2005-06-09 21:17:15

Re:çin işkencesi "render süresi"

j-joey

skylight kullandığın zamanlarda mutlaka lighttracer kullanmalısın...

ama diğer bir yöntem de e-light... şu anda yapabilecğeimiz birşey yok... böyle olması çok normal... ben de benzeri bir çözünürlük için benzeri bi süre beklemiştim...

2005-06-10 08:04:11

Re:çin işkencesi "render süresi"

çağatay köroğlu

guzelım render motorları varken nıye ltracer vs bogusuyorsunuz anlamıs değilim ltracer sahnede kutu olsa bile haddinden fazla yavaş

2005-06-10 08:52:35

Re:çin işkencesi "render süresi"

teco

60. saat ve hala bitmedi
-bluedescada
aynen dediğin gibi dönüşü mümkün değil (gerçi bazen ulen bas şu reset düğmesine diyorum ama en büyük korkum olurda elektrik gitmesi)
- kalimba
aynen dediğin gibi poster olucak mecburen yani
- oz
reflect durumu camlarda var
bımp çatıda
area shadow
gi de var (anlıyacağımız vermişiz içine)
-j-joey
ışık için daha farklı bir yöntem kullanmak aklıma gelmedi değil ama biraz çekindin fazla bi zamanım yoktu çift spot veya daha fazla kullanıp birinde gölge açıp diğerlerini kapatmayı duşundum ama nasıl bir etki verir bilemediğim için yapmadım denemelerede pek güvenemiyorum
-sad-t
aslında haklısın aynı imajı mental rayda 4-5 saate alırsın fakat mentalray ile sadece 2500*1700 küsüre kadar çıkabildim ondan sonra hata veriyordu "cannot free memory" yani anlayacağın bir hafta da onunla uğraştım
sonuç bölümüne gelirsek bir günde % 6 tamamlarsa bu iş on gün sonra biter benim asıl korkum işlemci 75 dereceye kadar çıkmış yangın falan çıkması (gerçi nerde inceyse orda kopsun demiyor değilim ama)
neyse herkese teşekürler ilgilendiğiniz için

2005-06-10 10:14:54

Re:çin işkencesi "render süresi"

kazmamurat

bahsi geçen render tek kare değildir umarım, animasyon, di mi?

2005-06-10 12:26:43

Re:çin işkencesi "render süresi"

teco

tek kareee [G8][G19][G19][G19][G12]

2005-06-10 12:38:38

Re:çin işkencesi "render süresi"

kazmamurat

eyvahhhhh..

ne yaptın hocamm... o kadar sürmesi bence son derece anormal bi durum. ilk diyeceğim şey şudur ki, düşük çözünürlüklerde test render lar almadın mı hiç, onlardan yaklaşık süreler tahmin edilebilir. bunun yanında default scanline renderer kullanıp ies ışıklar kullanmanın pek bi anlamı yok, neticede o ışıklar ışık sıçramasını simüle etmek için kullanılan şeyler ve bence senin render ının yavaşlamasının başlıca sebebi bu olabilir. area shadows da baya canına okur gerçi. ama bu kadar uzun sürebileceğini, hele de o makine konfigürasyonuyla, inan ki aklım almamakta.. render bittikten sonra sahneyi gönderirsen bi bakmak isterim açıkçası...

2005-06-10 17:16:49