Yüzey Animasyonu

Yüzey Animasyonu

orhan1071

[G2] arkadaşlar 1.durumda ki nesne´nin 1. 2. ve 3. yüzeylerini sıralı bir şekilde extrude etmek istiyorum, fakat bu extrude işlemleri bir animasyonun parçası olacak.yani ilk önce 1. yüzey extrude edilecek bu süre içerisinde diğer yüzeylerde bir hareketlenme olmıcak birinci yüzeyin hareketi bittikden sonra 2. ve ........ 2. durum dediğim animayonun bitmiş hali.

editable poly´nin altındaki extrude anime ederek gerçekleştirmenin bir yolu varmıdır.? ayrıca bu extrude işlemleri tersinemezmidir.yani son halden parçayı ilk hale yine animasyon şeklinde dödürebilirmiyim.

Tamam sorumu kısaltıyorum extrude işlemlerini veya bevel anime edilebilirmiyim (Bu soruyu polygon´u move ile taşıyarak anime ile karıştırmayın)
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/RmhsaKq0M.jpg[/img]

2005-05-06 13:55:38

Re:Yüzey Animasyonu

Ateş

Kendi tekniğimi söyliyeyim önce animate keye basmakla işe başlayabiliriz.Daha sonra 1 nolu yüzeyi seç ve framekeyi 10. kareye getir ve gereken extrude değerini gir daha sonra 2. yüzeyi seç ve framekeyi 10.kareye getir ve ekrandaki animasyon kilitleme tuşuna bas adı herneyse ben 7 kullanıyorum ve butonumda anahtar resmi var.Daha sonra 20. kareye gel ve tekrar extrude işlemini gerçekleştir.(Bu işlem bize şunu söyler 2. yüzeyi 10.kareye kadar sabit tut 10 dan 20 ye kadar ise extrude yap)Bu işe yeni başlayanlardanım sadece bukadarını söyliyebilirim.Kolay gelsin (Tanıştığımıza memnun oldum fikir alışverişimiz bol olsun)

2005-05-05 11:54:22

Re:Yüzey Animasyonu

orhan1071

merhaba ateş. :) yanlız senin dediğin şekilde olduğuna eminmisin.
yanlışa anlama?sorumu tam olarak okudun mu?

2005-05-05 12:02:02

Re:Yüzey Animasyonu

Gelroth

Extrude bevel gibi işlemleri animasyon olarak keyleyebiliriz.
Fakat örneğin extrude ederken diyelim 10.frame de extrude ettik en başada bir key atanıyor ona dikkat et onun dışında rahatlıkla animasyon verebilirsin.

2005-05-05 13:48:11

Re:Yüzey Animasyonu

orhan1071

arkadaşlar auto key kısmı onaylıyken veya set key´i kullanarak, valla benim bilgisayarımda ne extrude ne bevel anime olmuyor...

tekrar ediyorum, yukarıda söylediğim gibi yüzeyi move ile taşıyarak bir animasyon değil,extrude veya bevel´ı kullanarak.
max 7 kullanıyorum

2005-05-05 13:58:30

Re:Yüzey Animasyonu

compfatih

Bu animasyonu move ile yapabilirsin şöyle ki:
bir kutu çiz 1 1 1 yüzeyli şekilde polye dönüştür
ve her yüzeye 0.1mm insert yap ve insert yapılan yüzeylere move ile animasyon yap...tersi için ise keysiz şekilde move yap ve enson halden geriye anim yap..kolay gelsin

2005-05-05 14:37:33

Şekil Değişikliği için

memofree

öncelikle anime edecegin nesneyi mesh e çevirmelisin,

sonra autokey i açıp 100. kareye git. editmesh menusunden 1 nolu yüzeyi seçip "FaceExtrude" uygula yeterli değeri ver.

şimdi 1. yüzey tamam

aynı işlemi 2. yüzeyi secip uygula, son olarak 3. yüzeyede uygula

autıkey i kapat.

animasyonun hazır...

2005-05-05 17:39:12

Re:Yüzey Animasyonu

CoDiE

farklı bir yöntemde ben söyleyim

box´u poly yaptım ve istediğim yüzeylere 0 değerinde Extrude uyguladım. poly select ile yüzeyleri seçtim ve LinkedXForm uyguladım.

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/40NXBFJGW.gif[/img]

sonra box´ın seçtiğim ve extrude uyguladığım poligonlarının ortasına birer dummy yerleştirdim.

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/B3TZ0MkWB.gif[/img]

ve yüzeyin ortasındaki dummy´i seçtip animasyonu yaptım uyguladım
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/0m55Mvbz0.gif[/img]

ve bunu diğerleri içinde yaptım

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/3enN53zcy.gif[/img]

bu şekilde animasyonda daha özgür olabilirsin poligonlara vertexlere ve egdelere ulaşabilir scale ile bevel etkisi yapabilirsin.

kolay gelsin.

2005-05-06 00:55:25

Re:Yüzey Animasyonu

ömercan

codie yöntemin çok kullanışlı hakikaten..

2005-05-06 09:50:56

Re:Yüzey Animasyonu

orhan1071

codie linked Xform´un ne işe yaradığını söylersen gerçekten soruma vermiş olduğun cevap çok güzel olacak.
herkese teşekkürler .

2005-05-06 09:57:33