CengizSpecial son galeri mesajları

    Gerçek gibi olmuş elinize

    CengizSpecialAhmet Cengiz ÖZEL

    Gerçek gibi olmuş elinize sağlık.

    2021-05-11 13:11:54

    Harika olmuş hocam elinize

    CengizSpecialAhmet Cengiz ÖZEL

    Harika olmuş hocam elinize sağlık.

    2021-05-11 10:19:32

    Arjantin Bardak (Ek 5)

    CengizSpecialAhmet Cengiz ÖZEL

    Bu da su damlacıları ve köpük.

    2021-05-10 22:32:26

    Arjantin Bardak (Ek 4)

    CengizSpecialAhmet Cengiz ÖZEL

    Gerekli mi bilmiyorum ama çizim aşamalarım bunlar.

    2021-05-10 22:31:13

    Arjantin Bardak

    CengizSpecialAhmet Cengiz ÖZEL

    Bardağın çizimi ve su damlacıkları fazla uğraştırmadı ama karbondioksit baloncuklarını yapmak beni gerçekten çok yordu. Bu modele başladığım sıralarda sıvı ve cam efektleriyle epey yakından ilgileniyordum (Öyle ki bu siteye üye olmamı sağlayan nedenlerden biridir). Baloncukları tek tek çizerek yapmak gibi bir deliliğe girişmek istemedim çünkü gereksiz yere poligon çöplüğüne dönmesini istemedim modelimin. Hem zaten o baloncukları hazır küreler ekleyerek oluşturmak, bana bir şeyler öğretmeyecekti. Bu yüzden transparan texture ekleyerek yapıp yapamayacağımı görmek için öğrenme yoluna koyuldum. Youtube videolarından birinden mix yapmayı öğrenmem bu konuda çok işime yaradı. İnternetten güç bela bulduğum baloncukları Gimp programı yardımıyla epey uğraşla istediğim tam olarak olmasa da idare eder bir kontrast ve transparanlığa getirmeyi başardım (En azından o kadar oldu n`apayım). Aslında çok farklı hayal etmiştim; o baloncukların sarı sıvının içinde ışıkta nasıl altın veya ışığına göre gümüş rengi gibi parladığını hayal etmiştim ama ne yazık ki hayal ettiğim gibi olmadı... Her neyse baloncuklar biraz baştan savma gibi görünse de epey emek var aslında. Su damlalarını "bilmemkaçgen"i rast gele bozup uzatarak yaptım. Bu arada "ACS Beer" benim uydurma markamdır. Gerçek ismim ve kullandığım nickim karışımı bir logo tasarladım kendime ehehe.
    Özetle bu sitedeki uzman insanlardan "köpük ve baloncuk efektini daha gerçekçi bir şekilde nasıl yaparım?" sorusunun cevabını öğrenmeyi gerçekten çok isterim. Onun dışındaki eleştirilere; gerçek eleştiri olduğu sürece açığım (Olmamış yazmak yerine neden olmadığını ve daha iyisi için önerilerinizi açıklarsanız bunun bana yararı olur).

    2021-05-10 22:23:35

    Ortaçağ Silahı: Sabah Yıldızı (Morning Star)

    CengizSpecialAhmet Cengiz ÖZEL

    Sabah Yıldızı, Ortaçağ`da ortaya çıkmış ve ilk örnekleri 14.yüzyılda Almanya`da "morgenstern" ismiyle kullanıldığı görülmüş. Ben söylemiyorum; Wikipedia söylüyor (Her ne kadar bilimsel kaynak olarak kabul edilmese de). Sabah yıldızı aynı zamanda "Çoban Yıldızı" ismiyle de anılan "Venüs"ün ta kendisiymiş.
    Her neyse... İlk denemelerimden biri olur bu çalışmam. Bu modeli seçmemin bir sebebi var tabii ki o da "Basit şekillerden ne yapabilirim?" sorusuyla yola çıkmamdı. Normal küreye edgeler ekleyip poligonları extrude ederek öğrendiklerimi uygulamak için mükemmel bir fırsattı. Modelin düzenli görünmesi için sivri uçları rast gele değil; simetrik yerleştirmeye özen gösterdim. Bunun için oluşturduğum kürenin divisionunu ve sonradan ekleyeceğim edgeleri, önceden kabaca planladım. Dokuya gelirsek, ücretsiz pbr sitelerinin varlığından haberdar olmadığımdan bulduğum base mapleri siyah beyaz yapıp kontrastıyla, aydınlatmasıyla vs oynayarak bump map diye yüklemiştim. İp yapımını youtubedan öğrendim (curve kullanarak). Ağaçtan söz etmiyorum bile. Beceremedim (Ya da yeterince uğraşmak istemedim). Gölgeler de tam hayal ettiğim gibi çıkmadı ama anlamışsınızdır ne yapmak istediğimi.
    Model ve render birlikte 2 gün sürdü. Bu işlere başlayalı henüz 4 ay oldu. 3D öğrenmeye Maya programını kullanarak başladım. Youtube`daki "Ensar Dereli" isimli kanalı izleyerek temeli adım adım öğrendim (benim gibi henüz yeni olanlara tavsiye ederim). Devamında bu siteyi keşfettim ve birçok ayrıntıyı bu site sayesinde öğrenmeye devam ediyorum. Her ne kadar paylaşım yapmaya son çalışmamdan başlamış olsam da üyelik profilimin biraz gelişmesi için ilklerimden biri olan bu çalışmamı paylaşmaya karar verdim.

    2021-05-10 21:14:11

    Fiat 126p Araba Çizimi (Açı 8)

    CengizSpecialAhmet Cengiz ÖZEL

    Fiat 126p Araba Çizimi (Açı 8) Far desenlerini siyah beyaz yapıp bumpmape yükleyerek yaptım. Fakat sonlara doğru artık usandığımdan olsa gerek parazitlerini iyi temizlememişim.

    2021-05-09 16:06:55

    Fiat 126p Araba Çizimi (Açı 7)

    CengizSpecialAhmet Cengiz ÖZEL

    Fiat 126p Araba Çizimi (Açı 7)

    2021-05-09 13:59:29

    Fiat 126p Araba Çizimi (Açı 6)

    CengizSpecialAhmet Cengiz ÖZEL

    Fiat 126p Araba Çizimi (Açı 6)

    2021-05-09 13:59:01

    Fiat 126p Araba Çizimi (Açı 5)

    CengizSpecialAhmet Cengiz ÖZEL

    Fiat 126p Araba Çizimi (Açı 5)

    2021-05-09 13:58:37

    Fiat 126p Araba Çizimi (1976)

    CengizSpecialAhmet Cengiz ÖZEL

    Türkiye`de plastik tamponlu versiyonu "126 BİS" ismiyle piyasaya sürülen mini arabadır. Artık çok nadiren gördüğümüz bu arabaya eminim hepimizin "oyuncak gibi araba" dediği bir sefer olmuştur. Kendimi zor hatırladığım bir dönemde bu arabaya ailecek bindiğimizi ve babamın arabaya zor sığdığını hayal meyal hatırlıyorum. Bu yüzden bu arabanın yeri bende bir başkadır.
    Modelden söz etmeye gelirsek... Çizimi Maya kullanarak yaptım. Kaplamaları ücretsiz PBR sitelerinden edindim. Spesifik mapleri (Gösterge, far, sinyal, tavan lambası gibi) internetten bulduğum kaliteli fotoğrafları, fotoğraf manipülasyon programı olan "Gimp" ile düzenleyerek, bazılarını da (Vites çizelgesi, kredi kartları, bagajdaki biriki ıvırzıvır gibi) yine Gimp ile kendim tasarladım. özellikle stop lambaları üzerinde çok çalıştım; haritasını Gimp ile kendim tasarladım. Arabanın sahnesiz hali 66.826 poligon sayısına sahip. Mümkün olduğunca poligonu düşük tutmaya çalıştım çünkü ileride bazı pc oyunlarına uyarlamayı düşünüyorum. Modelin blueprintte gözükmeyen kısımlarını, büyük çoğunluğunu internetten bulduğum fotoğraflara bakarak çizdim. Blueprint boyutları birbirini tutmuyordu. Bu yüzden özellikle köşeleri birleştirirken sorun yaşadım. Aracın iç kısmını çizmem dış kısmına göre daha zor oldu çünkü yeterli sayıda ve ayrıntıda fotoğraf bulamadım (A`dan Z`ye içinden, dışına; logosundan jantına kadar kendi emeğimdir. Hiçbir parçası alıntı değildir. Sanırım bunu özellikle belirtmemde fayda var).
    Araba modelini bitirmek 2 ayımı aldı. Kaplamalar, sahne ve render derken paylaşmam bugünü buldu. Başlangıçta boyumdan büyük bir işe kalkıştığımı düşündüm çünkü henüz 3-4 aydır çizim öğrenmeye çalışıyorum. İlk çalışmalarım, burada yayınlamadığım gofret, rakı-bira bardağı, eski silah gibi tek tük basitçe çizilmiş objeler olduğu için bu projenin boyumu aşacağını düşünsem de sonuç olarak bitirebildim ve gayet eğitici oldu. Çokça pratik yapmama fayda sağladı. "Bunu çizmişken şurasını da halledeyim" mantığı yüzünden -çoğunuzda olduğu gibi- uyumadan işe gittim.
    Sahneye gelince, heykeli resmen uydurarak yaptım. Geçenlerde öğrendiğim möbius şeridini ve üçgen varyasyonunu yapıp içine "fışkiye" çizdim. Belli belirsiz görünen ve fışkırmakta olan ince su çubuklarından oluşmuş deseni girişim desenlerinden esinlenerek yaptım. Arkasına plaza textureleri ve skydome efekti ekledim. Sırf sahne boş kalmasın da şehir görüntüsü versin diye...
    Kaplamalar ve ince ayarları konusunda ilerleme kaydetmem gerek çünkü pek gerçekçi gözükmüyor. Daha çok pc oyunu görüntüsü gibi duruyor. Umarım daha çok şey öğrenirim de bir gün insanların gerçeğinden ayırt edemeyeceği çizimler paylaşırım.

    2021-05-09 13:54:22