TuncAxoy Son Forum Mesajları

    PS3 kamera bu konuda

    TuncAxoyTunç Aksoytuncaxoy

    PS3 kamera bu konuda daha iyi olabilir, lakin 1 tane kinect kullandığınızda bir objenin arkasında kalan modellerde sapıtmalar oluyor. Dolayısı ile ya en az 2 kinect ya da ps3 kamera düşünmekte fayda var. Ancak şunu da söyleyeyim, ben işimi görecek bir animasyonu 1 kinect ile de yapabildim. Altuğ abime tekrar teşekkür ederim.

    2014-06-26 12:38:43

    Çok teşekkürler. Önce bir

    TuncAxoyTunç Aksoytuncaxoy

    Çok teşekkürler. Önce bir kinect ile deneme yapacağım. Gelişme sağlarsam 2. sini alırım sanıyorum.

    2014-05-30 00:49:01

    abi simdi biraz derinlemesine

    TuncAxoyTunç Aksoytuncaxoy

    abi simdi biraz derinlemesine arastiriyorum da, autodesk in faceshift diye bir programı var. Basit olarak kamera karşısında surat animasyonu yapiyor ancak sony desteklemiyor :/ aslında ben de sony kamera dusunmustum ama bu surat çözümü icin kinect bir adım öne çıkıyor. Sen ne düşünüyorsun?

    2014-05-25 16:57:01

    altug, sen bu demoyu

    TuncAxoyTunç Aksoytuncaxoy

    altug, sen bu demoyu hangi sistemle yaptin? Kinect mi, sony mi? Birde kaç kamera kullandin? Su an setup belirleyip satinalma yapmayi planliyorum. Yardimci olursan cok sevinirim.

    kamera icin 2 link var. 300 tl ye de olan sony kamera 60 tl ye satiliyor. orjinalmis, nasil oluyor anlamadim.

    http://www.n11.com/sony-ps3-move-eye-camera-kamera-stoktan-hemen-kargo-P18112983

    Bu da kinect linki.
    http://www.n11.com/xbox-360-kinect-sensor-P15138007

    Sen ne tavsiye edersin?

    cok tesekkurler

    2014-05-25 14:58:08

    Hic fena degilmis yahu.

    TuncAxoyTunç Aksoytuncaxoy

    Hic fena degilmis yahu. Eline saglik. Cok tesekkur ederim. Cok faydali olacak sanirim.

    2014-05-23 21:03:47

    Mocap çözüm

    TuncAxoyTunç Aksoytuncaxoy

    Selam arkadaşlar,
    Yaklaşık 20 dk lık karakter animasyonu yapacağım. İşi hızlandırmak için mocap gibi bir çözüm arayışındayım. İstanbul da bu konuda çözüm desteği veren, teknolojik olarak yeterli donanım ve bilgiye sahip bir stüdyo var mı bildiğiniz?

    Ya da kendince sizce nasıl çözebilirim fikri olan var mı, mesela bu xbox kiect deneyen oldu mu?

    Şimdiden herkese teşekkürler

    2014-05-23 03:28:09

    Abi en basiti IMDB

    TuncAxoyTunç Aksoytuncaxoy

    Abi en basiti IMDB ye bir bakın. Orası bu konuda oldukça hassastır ve filmin cast ında kim yazarsa siteye eklerler. Adam hiç birinde yok. Ayrıca bir röportajını gördüm, "türkiye de olmayan teknolojiyi getirmek zorunda kaldım" diyor. Türkiye bu kadar küçümsenecek durumda değil. Türkiyeye herkes her teknolojiyi getirdi ve getiriyor, Türkiye de o teknolojiyi adam gibi kullanacak kafalar yok ve bu filmde de bunun aşılamadığı belli.

    Ben çamur atmak istemiyorum, emektir saygı duyuyorum ama böyle dalaveralarla gelmeyin arkadaş.

    2014-05-22 13:35:41

    abiler, yanlis anlasilmak istemem

    TuncAxoyTunç Aksoytuncaxoy

    abiler, yanlis anlasilmak istemem ama biri cikiyor, "ben su filmleri yaptim, simdide Turkiye nin ilk 3d filmini yapiyorum" diyor ama hic bir resmi kayitta bahsi gecen filmlerde ismini gormedim. Insallah yaniliyorumdur ama bu tip o kadar cok fake beyanat gordum ki artik alayi tirt geliyo. Buna da baktim hic bir sey yok. Siz buldunuz mu? Ben boyle yapimlari desteklerim ama cikip "ben hollywood adamiyim aslinda" tavirlari ile gecmisteki bosluklar doldurulmaya calisilmasin.

    Ama dedigim gibi, insallah yanlis bir arastirma yapmisimdir
    Sevgiler

    2014-05-21 20:00:45

    Arkadaşlar, konunun üzerinden oldukça

    TuncAxoyTunç Aksoytuncaxoy

    Arkadaşlar, konunun üzerinden oldukça zaman geçmiş ama aynı sorunu yaşadım. Çözümümü paylaşmak isterim; Kamerayı söylendiği gibi ayarlarla RPF olarak çıkartıp import etmek istediğimde "after effects aegp plugin rpm import no camera data in the file" şeklinde bir hata mesajı geliyorsa sahnenin içeriğini değiştirmenizi öneririm.

    Benim sahnemde particle ile yaptığım bir animasyon vardı. Buradaki kamerayı animasyonu ile birlikte yeni bir sahneye merge ettim. Sonrasında kameranın gördüğü yerlere basit kutular yerleştirdim. Render ayarlarını RPF ye göre tekrar yaptım. Sonrasında çıktıyı AE import ettiğimde kamera oluşturdu.

    Takılanlar olursa faydası olur diye paylaşıyorum. Bilginize.

    2012-11-06 10:14:47

    RAM ayarını dynamic yapınca

    TuncAxoyTunç Aksoytuncaxoy

    RAM ayarını dynamic yapınca çözüldü arkadaşlar. Bilginize.
    Hepinize teşekkür ederim.

    2012-10-01 14:01:18

    hmmmm ilgileneceğim konuyla çok

    TuncAxoyTunç Aksoytuncaxoy

    hmmmm ilgileneceğim konuyla çok sağol

    2012-09-28 19:17:47

    Çok sağol Serkan, valla

    TuncAxoyTunç Aksoytuncaxoy

    Çok sağol Serkan, valla sahne büyük, multiscatter var, override malzemeden kastını anlamadım, displacement açıktı =)) Şenlik havası var anlayacağım.

    2012-09-28 17:58:17

    ÇÖKME HATASI önemli.

    TuncAxoyTunç Aksoytuncaxoy

    Arkadaşlar, delirmenin eğişindeyim. Yaptığım bir mamari çalışma var. Daha doğrusu bana hazır geldi sadece kamera hareketi ile anim. yapıp vereceğim. Yalnız render aşamasını başlattığımda max göçüyor.
    Aldığım hata kodu ile ilgili sadece şunlar var.

    Çözümü bilen varsa paylaşırsa duacı olacağım

    3d max minidump.dmp
    dmpuserinfo
    datadump

    2012-09-28 15:45:47

    Preferences/File da "Save

    TuncAxoyTunç Aksoytuncaxoy

    Preferences/File da "Save and compress" diye bir seçenek var. O aktifse save ederken dosyayı sıkıştırmaya da çalıştığı için çok uzun sürer.
    Bunun dışında network üzerinden yada harici bir disk üzerinden çalışıyorsan bununla da ilgili olabilir.

    2012-08-03 09:56:21

    malzeme olarak merge yapmayı

    TuncAxoyTunç Aksoytuncaxoy

    Yüzeyler dönmüş olabilir. Poly de "Ignore Back Face" i aktif edip bak derim.

    2012-08-02 12:10:48

    Dosyaları sildiğiniz zaman çok

    TuncAxoyTunç Aksoytuncaxoy

    Dosyaları sildiğiniz zaman çok büyük boyutta dosya transferi yapın. Bir 7-8 gb lık film yükleyin silin 2-3 kere. Sonra bir de defrag yapın tamamdır =) Bir daha o dosyayı görse bile sağlam kalma ihtimali çok çok düşük olur.
    Bu hareketle sildiğiniz dosyanın kafasına kafasına vurmuş olursunuz =)

    2012-07-25 17:15:04

    Takılıyoruz tabi ama bu

    TuncAxoyTunç Aksoytuncaxoy

    Takılıyoruz tabi ama bu konuda gerçekten bir ihtiyaç. Bilen varsa paylaşırsa güzel olur.

    2012-07-25 16:19:06

    O zaman yazılımı geliştiriyorum.

    TuncAxoyTunç Aksoytuncaxoy

    O zaman yazılımı geliştiriyorum. Internet ten erişilebilir bir dosya olsun bu. Uzaktan müdahale edebilelim. Ya da içine saatli bomba koyalım. Atıyorum 1 ay içinde istediğin yapılmazsa dosya imha olsun :P

    2012-07-25 15:50:14

    Yahu arkadaş Basit düşünün.

    TuncAxoyTunç Aksoytuncaxoy

    Yahu arkadaş Basit düşünün. Atıyorum başına bir şifreleme yapar. Dosya açılır ama şifrelemeden sonra viewport ve diğer tüm tool lar aktif olur.

    Her şeyi ben mi düşüneyim ama... =)

    2012-07-25 15:47:27

    http://www.youtube.com/watch?v=L3_em686qEE&feature=relmfu footstep i iyi

    TuncAxoyTunç Aksoytuncaxoy

    http://www.youtube.com/watch?v=L3_em686qEE&feature=relmfu
    footstep i iyi kullanırsan aslında işin temelini oluşturursun

    geri kalan keylerde biraz esneklik vermek olur.

    2012-07-25 15:45:00

    +1 =)

    TuncAxoyTunç Aksoytuncaxoy

    +1

    Japondur yapar =)

    2012-07-25 15:40:47

    http://www.twin-pixels.com/software-used-making-of-avatar/ ben karakter

    TuncAxoyTunç Aksoytuncaxoy

    http://www.twin-pixels.com/software-used-making-of-avatar/

    ben karakter animasyon yapsam evet maya yı seçerim ama şu an paşalar gibi max ciyim ve gururluyum =)

    Ufak bir dip not. Avatar da speedtree de kullanıldı ama listede görünmüyor. Liste ne kadar güvenilir bilmem.

    2012-07-25 15:35:47

    Ben yanlış video yu

    TuncAxoyTunç Aksoytuncaxoy

    Ben yanlış video yu izledim sanırım. Lakin sadece modelleme üzerine bir videoydu =)

    Şu çok yaygın olarak bilinir ki bir çok oyun ve filk karakterleri ve modelleri genelde max de inşaa edilir. Sonrasında karakter animatörlerin tercihi doğrultusunda maya veya başka bir ortamda anime edilir. Max bu işin temelini oluşturmuş bir yazılım. Tabi bunu fırsat olarak bilen maya da kendince eksikleri tespit ederek piyasaya sert bir dalış yaptı. Dolayısı ile "karakter animasyondaki eksikleri kapattı" etiketi ile bir anda moda oldu. Bu arada max i autodesk satın aldı ve modelleme araçlarına ağırlık verdi. Çünkü karakter animasyonu için zaten MAYA vardı ve onu da satın alacaktı.

    ben burada maya veya max tartışmasını büyütmek istemiyorum ancak bence programların birbirlerine karşı avantajlı oldukları konular var. Eee zaten bütün bunları tek programda bulmak zor olur. Ama şu da bir gerçek, 3ds max en geniş içerikli yazılımlardan biri. Ek olarak bir çok script ve plugin ile destekleniyor. Tabi insanlar bunları çok kullanmadan eldeki mevcutlarla iş yapmaya çalıştıklarında bazı yazılımlar yetersizmiş gibi algılanabiliyor. Aslında evet yetersiz ancak o aranan özelliği kapatan mutlaka bir script oluyor. Ancak Maya bu kadar yaygın ve geniş içerikli değil maalesef.

    Bu konu tabi yıllardır tartışılıyor. Autodesk ikisini de alınca "tek programda birleşecek "hatta adı MAYAX" olacak gibi dedikodular bile çok döndü ama aklı olan bir firma böyle bir şeyi yapıp kendi bindiği dalı kesmeyecektir. Bence bundan sonra dediğim şekilde firmanın yazılım geliştirmeleri devam edecektir. Sanıyorum ki max modelleme ve kaplamaya ağırlık verecek, maya da karakter animasyona ağırlık verecektir. Bu iki program birbirinden ayrı düşünülemez. Zaten bundan dolayı da aralarındaki dosya alışverişi yeni versiyonlarda çok daha kolay hale getiriliyor.

    2012-07-25 10:34:30

    Vray mi kullanıyorsun?

    TuncAxoyTunç Aksoytuncaxoy

    Vray mi kullanıyorsun?

    2012-07-24 17:42:04

    http://forums.cgsociety.org/archive/index.php/t-614737.html http://forums.cgarchitect.com/12750-preview-max-files-thumbnails.html

    TuncAxoyTunç Aksoytuncaxoy

    http://forums.cgsociety.org/archive/index.php/t-614737.html

    http://forums.cgarchitect.com/12750-preview-max-files-thumbnails.html


    ayrıca 3D Shell Extensions bir de deep exploration diye programlar var. Ama windows içinde değil program içerisinde brows etmene yarar.

    2012-07-24 17:36:38

    Yahu ben de kuzenimle

    TuncAxoyTunç Aksoytuncaxoy

    Yahu ben de kuzenimle birlikte 3.5 luk disketlerle oyun yazıyordum ama onu saymıyoruz abi. Bilinçsiz ve çocukça heveslerdi =) Ben 3d nin başlangıcı olarak 3d Studio Max i hadi bilemedin 3d Studiyo DOS u bilirim =)

    2012-07-23 16:46:50

    Vall araştırdım... Amiga tabanlı

    TuncAxoyTunç Aksoytuncaxoy

    Vall araştırdım... Amiga tabanlı bir yazılım sanırım. Tarih bulamadım ama "amiga" etiketi fena değil. Yanlış hatırlamıyorsam amiga 500 1987 de çıkmıştı. E aramızda 3 ün 5 in lafını edecek değiliz tabi =)

    Hürmetler...

    2012-07-23 16:20:53

    Engin kardeşim 26 yıl

    TuncAxoyTunç Aksoytuncaxoy

    Engin kardeşim 26 yıl derken :)) Yanlış yazdın herhalde ki o zaman 3D bir yazılım yoktu.

    Bu dönemde çoook şanslısınız çünkü bizim zamanımızda bu kadar kaynak yoktu. Bence video eğitimlere yüklen.

    Farklı olmaya çalış yoksa kaynarsın.

    2012-07-23 12:32:33

    İş almak ya da

    TuncAxoyTunç Aksoytuncaxoy

    İş almak ya da bir iş yerinde vazgeçilmez olmaz en başta yetenekten ve beceri yelpazesinden geçer. Modelleme ve animasyon yapan adam sadece iyi modelleme yapan adamdan daha kıymetlidir. Yurtdışında sektör çok gelişmiş olduğu için çoğu firma sadece ilgili alanın uzmanını arar. Burada öyle değil. Dolayısı ile Generalist kavramı doğuyor.

    Piyasada 3D yapan arttıkça maaşlar düşüyor. Özellikle firmalar freelance çalışanları birbirine kırdırıyor. İnsanlar aç kalmamak için de eyvallah diyor.

    Bu konu çok konuşuldu ve hiç bir zaman neticeye bağlanamadı. Bir sendika veya dernek oluşmadığı sürece de böyle iç rekabetimiz devam edecek. Bugün senin elinden işini alacağım yarın başkası benim işimi....

    2012-07-18 17:39:56

    Necmi arkadaşımız aslında bu

    TuncAxoyTunç Aksoytuncaxoy

    Necmi arkadaşımız aslında bu konuda bence bir bölüm açabilir. Cevap hakkını kullanmak isteyen de oraya cevabını yazsın. Ama bu tip afişe etme durumu bence çok faydalı olur. Firmalar her projede ayrı birer freelancer ile çalışsa ve parasını vermese bence bir şey kaybetmez. Bizler bu piyasada tek değiliz. 30-35 farklı tasarımcıyı dolandırsan 80-90 bin TL eder minimum. Özendirmek gibi olmasın :)

    Bunları buralarda paylaşmamızda fayda var.
    Necmi nin biraz daha kapsamlı bir düşüncesi daha vardı ama görüşmek nasip olmadı.

    2012-07-17 08:46:08