quantic Son Forum Mesajları

    sorununuzun sebebi, modelinizin merkez

    quanticÇağlar kulquantic

    sorununuzun sebebi, modelinizin merkez XYZ duzlemine çok uzakta bulunması, veya ölçek problemi, yani cisminiz çok küçük veya çok büyük çiziyor olabilirsiniz, belki santimetre sandığınız ölçü birimi metre ise, 100cm yazdığınızı düşünürken 100 metre yapmiş olabilirsiniz

    2014-12-09 13:24:19

    "editable poly"e değil de

    quanticÇağlar kulquantic

    "editable poly"e değil de "Editable mesh"e çevir

    2014-10-20 18:14:01

    fn tuşunu caps lock

    quanticÇağlar kulquantic

    fn tuşunu caps lock gibi "fn lock" vardı diye biliyorum, "fn lock" olarak googleda arat bulursun.
    amma ve lakin bence henüz alalı 2 hafta olmadı ise gidip ürünü değiştir :) f/p olarak iyi değil bence

    2014-09-30 15:21:25

    windows 8.1 max 14

    quanticÇağlar kulquantic

    windows 8.1 max 14 kullanıyorum. oldukça stabil ve hızlı
    apache pro ge70

    2014-09-23 12:28:48

    çok açıklayıcı olmuşsun gerçekten

    quanticÇağlar kulquantic

    çok açıklayıcı olmuşsun gerçekten :)

    2014-09-19 16:24:19

    hdr`ni değiştir, sadece gökyüzü

    quanticÇağlar kulquantic

    hdr`ni değiştir, sadece gökyüzü olan bir hdr kullan, ağaçları ztn kendin atarsın
    yok illada bunu kullanacam diyorsan material editörde hdr`nin ayarlarında horizontal(yatay) ve vertical(dikey) değerlerini değiştirerek hdrini çevirebilirsin, ağaçları aşağıya indirene kadar
    küçültmek ise malesef zor.
    photoshop biliyorsan hdr dosyanı orda açıp düzenleyebilirsin ama iyi bir sonuç alacağını sanmıyorum

    2014-09-19 16:22:09

    oda olmaz ise, kutlemizi

    quanticÇağlar kulquantic

    oda olmaz ise, kutlemizi edit poly`e çevirip, polygon kısmındayken ctrl+A diyip tüm poligonları seçiyoruz, daha sonra "detach" yapıyoruz. içi boş kalan edit poly objemizide artık silebiliriz
    yeni detachladığımız kutlemizi ise group yapabiliriz

    2014-09-17 18:21:07

    viewporta sağ tıklayıp üstlerde

    quanticÇağlar kulquantic

    viewporta sağ tıklayıp üstlerde biryerde "end isolate" ile geri getirebilirsin
    max 14te artık isolate`ye tekrar tıklamak isolateden çıkmıyor
    "end isolate" diye yeni bir tuş koydular
    nedeninin bilmiyorum :)

    2014-09-17 18:16:49

    material editör üst en

    quanticÇağlar kulquantic

    material editör üst en solda "utilities" ordanda "reset material editor" diyeceksin

    materyal editördeki materyallerin ordan temizlenmesi sahnedeki materyalleri silmez,

    2014-09-17 18:14:53

    pencerenin 2-3 metre önüne

    quanticÇağlar kulquantic

    pencerenin 2-3 metre önüne plane oluştur
    onada vray light material at
    daha sonra vray light materiale bir güzel bir background at
    parlaklığını vray light materialin içindeki multiplier ile ayarlayabilirsin

    2014-09-15 18:30:28

    twist ile halat yapma

    quanticÇağlar kulquantic

    twist ile halat yapma işlemi doğru, sadece twist yapmadan önce silindirin "height segment" ve "sides" değerlerini uygun şekilde ayarlayarak poligon sayısını düşürmelisin
    tabiki deforme olmayacak şekilde deneme yanılma yöntemi ile en optimum değeri vermen yeterli

    2014-09-15 18:13:31

    ayrıca bunu tek tuşla

    quanticÇağlar kulquantic

    ayrıca bunu tek tuşla yapan "imagineCg tools" isimli bir script var, internette rahatça bulabilirsiniz.

    2014-09-12 13:18:07

    bu kadar uğraşmadan musluktan

    quanticÇağlar kulquantic

    bu kadar uğraşmadan musluktan yere doğru kameraya bakacka şekilde bir plane çizip üzerüne su texturesi atarsan, opacity olarakta noise map atarsan, birazda yansıma verirsen su görüntüsünü yakalarsın.
    tabi renderi yakından almayacaksan

    2014-09-12 13:14:39

    ne alaka, çıldırdım şuan,

    quanticÇağlar kulquantic

    ne alaka, çıldırdım şuan, yani güçlü bir bilgisayar 1 saatte render alırken, ben dandik bilgisayarımla ingilizce konuşup aynı süredemi render alacam. şaka başlığı olmuş bu

    2014-09-30 15:23:55

    eğer iyi bir max

    quanticÇağlar kulquantic

    eğer iyi bir max kullanıcısı iseniz, Cinema4D ve 3dsMax`i kıyaslayamazsınız.
    Maxon çok kaliteli bir firma, ama henüz yemesi gereken birkaç fırın ekmek daha var. Umuyorum birkaç sene sonra Cinema4D`ye geçmemi sağlayacak seviyeye gelirler

    2014-09-19 14:41:42

    birkaç kişinin aynı proje

    quanticÇağlar kulquantic

    birkaç kişinin aynı proje üzerinde çalıştığında render alınacak frameleri 50şer 100er paylaşıp daha sonra bir araya getirerek olabilir fakat onun dışında distributed rendering işini kendi evimizdeki bilgisayarlar arasında kurmak bile oldukça güç
    site çapında böyle bir ağ kurmak sizce mümkün mü

    2014-09-16 13:12:12

    Autodesk REcap

    quanticÇağlar kulquantic

    Autodesk REcap

    2014-09-16 11:43:32

    ben hep seagate kullandım,

    quanticÇağlar kulquantic

    ben hep seagate kullandım, bu yüzden western digital tavsiye ediyorum :) tecrübe konuşuyor
    onun haricinde sadrazam arkadaşın kurduğu sistem oldukça güzel gözüküyor
    bide tabiki dediği gibi SSD konusundada katılıyorum kendisine

    2014-09-25 01:06:06

    kasanı everest marka alma

    quanticÇağlar kulquantic

    kasanı everest marka alma
    harddiskini western digital al (lütfen bir seagate fanı çıkıp tartışma yaratmasın)

    2014-09-24 13:32:45

    birisi 4. birisi 5.

    quanticÇağlar kulquantic

    birisi 4. birisi 5. nesil işlemci, arkadaşın dediği gibi birinde 4 birinde 6 fiziksel çekirdek bulunuyor, bunlar herbirisi virtual 2 çekirdek olarak çalışınca 5. nesil intel 4 çekirdek fazla, fakat 1.5 saatlik renderi 1 saatte alacağını sanmıyorum. ufak bir fark olacaktır. pişman olmanızı gerektirmez bence. (pişman olmayın diye söylüyorum :D)

    2014-09-19 14:45:26

    sevgili quantum, ben 4.

    quanticÇağlar kulquantic

    sevgili quantum, ben 4. nesil 2 işlemci ile sadece örnek verdim
    5. nesil ile 4. nesili kıyaslamıyorum tabiki çünkü aralarında fiyat uçurumu ve performans uçurumu var
    şöyle diyim o zaman 5960 yerine 5930 almak daha mantıklıdır :)
    ayrıca ben "D" demeden "donanım"ı anlarım ;)

    2014-09-16 11:54:37

    0.3ghz gibi düşük hız

    quanticÇağlar kulquantic

    0.3ghz gibi düşük hız farkı için 1000TL fazla ödemeyin
    mesela 4930k ve 4960k gibi
    4930u almak daha mantıklıdır

    2014-09-15 18:27:01

    vray elements`den "vray wire

    quanticÇağlar kulquantic

    vray elements`den "vray wire color" pass alırsan, daha sonra fotoşopta istediğin cismi o şekilde renderdan net bir şekilde kesebilirsin

    2014-10-14 11:27:59

    bilmemek değil öğrenmemek ayıp

    quanticÇağlar kulquantic

    bilmemek değil öğrenmemek ayıp

    2014-09-30 15:18:50

    birşeyi yanlış yapıyorsun, base

    quanticÇağlar kulquantic

    birşeyi yanlış yapıyorsun, base materiale attığın malzemeye girip ordan üstte show in scene demen lazım

    2014-09-29 11:03:29

    vray ayarlarında "color mapping"

    quanticÇağlar kulquantic

    vray ayarlarında "color mapping" kısmındaki ayarlarınız nedir, bana problem oradaymış gibi geldi "exponential" deneyin, yada standart linear

    2014-09-17 18:18:42

    şimdi şöyle söyleyeyim, bilgisayarın

    quanticÇağlar kulquantic

    şimdi şöyle söyleyeyim, bilgisayarın özellikleri renderin kalitesine veya içeriğine asla etki etmez, yani 10bin tl`lik ve 500tl`lik bilgisayarın alacağı render sonuçta aynı sürede oldukça farklı olur.
    bump kısmına attığını bitmapin içerisine girip materyalin viewportta görünmesini tuşuna basarsanız, bump mapinizin modelinizin üzerine nasıl uygulandığını görebilirsiniz, daha sonrada uvw map atarak istediğiniz şekilde ayarlayabilirsiniz
    bide bump multiplierını 30dan daha yüksek bir rakama yükseltmeyi deneyin
    ayrıca bumpa attığınız resmi fotoşop ile kontrastını açın, yani beyaz ve siyahlar keskin olsun

    2014-09-16 13:20:36

    hayır model modeldir, edit

    quanticÇağlar kulquantic

    hayır model modeldir, edit poly yaptıktan sonra hepsi vertex ve poligonlardan ibaret, hangi programla çizildiğinin bir önemi yok
    fakat max`e attıktan sonra tekrar material vermen gerekli, birde dediği gibi yuvarlak kenarlar mevcutsa ve değeri düşük ise köşeli köşeli çıkabilir
    smooth modifieri uygula ve ordan smooth seçeneğini işaretle

    2014-09-16 11:50:34

    sürüklediğin materyalin direk olarak

    quanticÇağlar kulquantic

    sürüklediğin materyalin direk olarak Hdri olduğuna eminmisin
    sen vrayMtl yi tutup suruklediğin için olmadığını düşünüyorum
    materiyal editordeki sadece "maps" başlığı altındaki şeyleri atabilirsin ışığa ve başka yerlere
    benim ilk dediğim yöntemle oldu ise sende bir yanlışlık var
    Yani "direk olarak "enviroment"e tıkla ve oradan "hdri" yi bulup seç
    ondan sonra enviormente düşen "hdri"yı tutup material editörde boş bir slota sürükle bırak"
    bunu yaptıktan sonra o attığın hdri`yi tutup tekrar ışığa atınca atabiliyormusun bak bakalım

    2014-09-16 11:48:18

    hayır olamaz. max`te en

    quanticÇağlar kulquantic

    hayır olamaz.
    max`te en üst soldaki max logosuna tıklayıp "reset" de
    daha sonra ayarlarını kendin tekrar yap, başka bir sahnenin üzerinden çalışma

    2014-09-15 18:25:42