3ds Max : orthographic görüntü sorunu

orthographic görüntü sorunu
zeynpdurmszeynep durmuşAvatar

Arkadaşlar 3d maxde yeniyim, modellediğim bir projede toptan orthographic görüntüye geçtiğimde modeller birbirine giriyor. Yansımalı gibi görünüyor çalışamıyorum, problemin ne olduğunu bir türlü anlamadım, şimdiden teşekkür ederim.


2014-12-08 12:15:21
  • Offline
  • Bayan
sorun
zeynpdurmszeynep durmuşAvatar

sorun

problemi daha iyi anlatabilmek için bir ekran görüntüsü aldım.

2014-12-08 12:18:52
  • Offline
  • Bayan
Zeynep Hanim, Ekran
EvrenEvren DincgilAvatar

Zeynep Hanim,

Ekran kartinizin modeli nedir ?
Son suruculeri yuklumu?
ve birde viewport dan driver bolumunde ne secili oldugunu yazarmisiniz !
Nitrous yada Direct 3D gibi.

Birde mumkun ise diger perspective yada front dan SS koyar iseniz sorunu cozmeye calisalim.

bu SS`de cogu objelerinizin visibility ayari dusurulmus gibi.


2014-12-08 12:27:03
  • Offline
  • Erkek
ekran kartımın sistem modeli
zeynpdurmszeynep durmuşAvatar

ekran kartımın sistem modeli

ekran kartımın sistem modeli GA-890GPA-UD3H yazıyor. güncellemeleriyle ilgili bir problem olduğunu düşünmüyorum. çünkü farklı dosyalarda böyle bir problem olmuyor. Viewports da seçili olan nitrous (recommended) şeklinde yazıyor. sahnedeki ağaç araba gibi objeleri sağ tıklayıp Gelen pencereden "Display as box" seçeneğini işaretlerek poligon sayısını düşürdüm veya proxy yaptım fakat bina kütlelerinde bu şekilde bişey yapmadım. perspektif penceresinde yaşamıyorum bu problemi sadece orthographic de yaşıyorum.

2014-12-08 12:47:34
  • Offline
  • Bayan
Tamam. Simdi proxy
EvrenEvren DincgilAvatar

Tamam.

Simdi proxy yi kaldirip display box`i kaldirdiktan sonra sorun duzelir bu orthographic pencerinden kaynaklanir.

Birde bircok obje ic ice genelde bida sorun yaratabilir.bir deneyin sorun kalkar ise proxy yada display box kullanmayin.


2014-12-08 13:17:44
  • Offline
  • Erkek
teşekkür ederim ama proxy
zeynpdurmszeynep durmuşAvatar

teşekkür ederim ama proxy ve display box ı kullanmamak da çözüm olmadı. Ben perspektİf pencerede çalışmaya devam edeyim en iyisi yalnız onda da bir problemim var istediğim noktaya mouse yaklaşıken 2 hamle sonra ya çok yaklaşıyor yada çok uzaklaşıyor bu durumu düzeltme şansım var mı?


2014-12-08 13:41:54
  • Offline
  • Bayan
Anladim. Zoom olayinda
EvrenEvren DincgilAvatar

Anladim.

Zoom olayinda herhangi bir objeyi secip, sag en alt kosede zoom extends all butonuna tiklar iseniz o objeye zoom yapar ve sonrada rahatlikla calisabilirsiniz.

Zoom probleminiz cozulmus olur ama sahnede herhangi obje secili oken o objeye zoom yapmaniz lazim Zeynep hanim.

Saygilar.


2014-12-08 15:02:10
  • Offline
  • Erkek
secilen nesneye yakınlaşmayı biliyorum
zeynpdurmszeynep durmuşAvatar

secilen nesneye yakınlaşmayı biliyorum sormak istediğim daha farklı bişeydi, neyse yardımlarınız için teşekkürler Evren Bey.


2014-12-08 16:52:35
  • Offline
  • Bayan
Zeynep Hanim, istediginiz
EvrenEvren DincgilAvatar

Zeynep Hanim,

istediginiz noktaya 2 hamle sonra demeniz ile anladigim, 2 fare orta tusu suruklemesi ile cok fazla yakinlasma ve uzaklasma oldugunu anliyorum!

yanlismiyim?

Dogru isem obje secip extend yapacaksiniz sonrada objesiz secili degil iken zoom yapmaniz lazim.

Bu sekilde uzaktan yardimci olabildigim kadar yardimci olmaya calisiyorum
bilgisayar basinda olmadigimiz icin birazcik zor boyle konularda yardimci olmak ve anlayabilmek derdinizi malesef.

Sizede tesekkurler Zeynep Hanim.


2014-12-08 17:23:17
  • Offline
  • Erkek
3d studio max`dan anlamam

3d studio max`dan anlamam ancak ekran görüntüsünden anladığım kadarıyla z-fighting sorunu yaşıyorsun.

sorunu 3d studio max`da nasıl çözebileceğinizi bilmemekle birlikte varsa viewport`un clipping ayarlarını karıştırabilirsiniz. Clip düzleminin merkezden uzakta olması derinlik hesabını yaparken bazı ekran kartı sürücülerinde daha sorunlar oluşmasına neden olabilir.

Google`dan "z-fighting 3d studio max" yazarak da araştırabiirsin.


2014-12-09 02:39:18
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!