porto Son Forum Mesajları

    Görsel paylaşabilirsen daha doğru

    portoDeniz Ertanporto

    Görsel paylaşabilirsen daha doğru bir şekilde yardımcı olunur. İlk aklıma gelen çözüm bend modifieri ile yapılabileceği şeklinde

    2022-07-10 08:40:40

    Import komutuyla doğrudan sahneye

    portoDeniz Ertanporto

    Import komutuyla doğrudan sahneye alabilirsiniz.

    2021-06-21 12:46:39

    Muhtemelen bu virüsten haberiniz

    portoDeniz Ertanporto

    Muhtemelen bu virüsten haberiniz vardır ama yine de yazayım dedim. Sorun yaşadığınız bir sahnede select by name penceresi açıp paylaştığım görseldeki gibi filtrelediğinizde "¡¡×ý×û" ve "×þ×ü" isimli iki helper çıkıyorsa dosyada virüs var demektir. Açtığınız her dosyaya da bulaşacaktır

    2021-05-07 11:26:20

    Dosyanın yavaş açılması, boş

    portoDeniz Ertanporto

    Dosyanın yavaş açılması, boş olarak kaydedilen dosyanın bile boyutunun yüksek olması, uzun kaydetme süresi, objeleri seçerken beklemek gibi sorunlar yüzünden ofiste zamanında çok büyük sıkıntılar yaşamaya başlamıştık. Üstelik yeni açılan bir sahneye eski sahnelerden herhangi bir şey merge ettiğimiz zaman yeni dosyada da problem yaşamaya başlıyorduk. İnternette yaptığım araştırmada iki script buldum. 3-4 senedir bu iki scripti her dosyada çalıştırıp bu sıkıntılardan kurtulduk.

    1-clean_retimers

    2-RemoveAnimLayerController

    2021-05-06 09:02:08

    Merhaba. Box'u silip boş

    portoDeniz Ertanporto

    Merhaba. Box'u silip boş sahneyi scenes klasörüne maxstart ismiyle kaydedip programı kapatıp açmayı denediniz mi?

    2021-05-04 07:26:53

    2013 ve 2014 sürümlerini

    portoDeniz Ertanporto

    2013 ve 2014 sürümlerini kullanmakta olduğum için bu scripti hiç kullanmadım

    2021-04-27 07:08:43

    ALC/CRP Sorunu

    portoDeniz Ertanporto

    Bu dosyada virüs var ve muhtemelen diğer bütün dosyalarınıza bulaşmıştır. Yeni açacağınız sahnelerde bile halihazırda bulaşık oluyor yanlış hatırlamıyorsam. 3Ds Max 2015 ve üst versiyonlar için Autodesk'in web sitesinden indirilebilen bir script var:
    https://apps.autodesk.com/3DSMAX/en/Detail/Index?id=7342616782204846316&appLang=en&os=Win64&autostart=true&_ga=2.152691326.670559112.1619407906-1053075536.1619407906
    Eğer daha eski versiyonlar kullanıyorsanız şöyle bir çözümü var:
    Enu klasörünü silin. Virüs bulaşmış her dosyayı yeni açacağınız sahnelere merge edin. Merge ederken virüsleri hariç tutun.

    2021-04-26 06:36:07

    Objelere normal modifieri uygulamayı

    portoDeniz Ertanporto

    Objelere normal modifieri uygulamayı denediniz mi?

    2021-04-24 15:34:25

    Muhtemelen bu virüsten haberiniz

    portoDeniz Ertanporto

    Muhtemelen bu virüsten haberiniz vardır ama yine de yazayım dedim. Sorun yaşadığınız bir sahnede select by name penceresi açıp paylaştığım görseldeki gibi filtrelediğinizde "¡¡×ý×û" ve "×þ×ü" isimli iki helper çıkıyorsa dosyada virüs var demektir. Açtığınız her dosyaya da bulaşacaktır.

    2021-04-24 15:33:21

    Sahneye bulaşmış virüs buna

    portoDeniz Ertanporto

    Sahneye bulaşmış virüs buna sebep olmuş olabilir mi? Ara sıra çökme veya objelerin kaybolması gibi sorunlar yaşıyor musunuz?

    2021-04-23 09:34:50

    Remove Anim Layer Scripti

    portoDeniz Ertanporto

    MAXScript menüsünden New Script seçeneğini seçip açılan pencereye aşağıdaki gibi yazıp kaydet. Sonrasında yine MAXScript menüsünden Run Script ile kaydettiğin scripti çalıştır. Sonra herhangi bir tepki almayacaksın ancak dosyayı kaydedip boyutuna bakınca farkı göreceksin. Büyük projelerde ciddi miktarda etkisi oluyor.

    (getproperty trackviewnodes.Anim_Layer_Control_Manager.controller #animlayers).count=0

    2020-12-22 01:48:04

    Bu sorunu ben de

    portoDeniz Ertanporto

    Bu sorunu ben de yaşadım. Böyle dosyalar için kullandığım iki script var. Birini remove anim layer, diğerini clean retimers isimleriyle aratabilirsin.

    2020-12-20 02:02:43

    Bu dosyalardan birini içindeki

    portoDeniz Ertanporto

    Bu dosyalardan birini içindeki her şeyi silip farklı kaydettiğinde dosya boyutu ne oluyor?

    2020-12-17 07:30:22

    Ekran görüntüsü olmadan bir

    portoDeniz Ertanporto

    Ekran görüntüsü olmadan bir şey söylemek zor ama tahminimce siyah görünen objelere “normal modifier” atınca düzelebilir.

    2020-12-11 16:48:07

    Yunus Emre Oğuz haklıymış

    portoDeniz Ertanporto

    Yunus Emre Oğuz haklıymış sanırım. Bende de aynı şekilde ikinci köşeye ulaşana kadar ters yönde oluşuyor. Sonrasında düzgün bir şekilde görünüyor

    2020-12-05 11:26:21

    Videodaki sorun mevcut boxun

    portoDeniz Ertanporto

    Videodaki sorun mevcut boxun ekrana göre sol üst köşesine ilk tıklamayı yapıp imleci sağ alt kösine götürene kadar yeni çizilecek olan boxun ters yönde oluşmaya başlaması. Sağ alt köşeye gelince problem düzeliyor. Ama maalesef nedeni hakkında bir fikrim yok.

    2020-12-04 19:00:54

    Merhaba. Sol üst köşedeki

    portoDeniz Ertanporto

    Merhaba. Sol üst köşedeki max ikonuna tıklayınca açılan menüden “references” menüsüne girip “xref objects” seçeneğine tıklarsan açılan pencereden xref objeleri yönetebilirsin.

    2020-11-30 13:12:58

    Konu başlığını değiştirebilirsen gönderirim

    portoDeniz Ertanporto

    Şaka şaka :) Merhaba Cihan. Ancak yine de konu açarken başlığını konu hakkında fikir verebilecek kelimelerle yazarsan daha uygun olur. İşine ne kadar yarar bilmem ama benim öğrenme aşamasında çizdiğim bir bowling salonu modeli vardı. Onu mailine gönderiyorum.

    2020-11-29 00:50:49

    Ben de neden skin

    portoDeniz Ertanporto

    Ben de neden skin kullanılmış anlayamadım zaten. Deformasyonun nedeni hakkında bir tahminin var mı Seke?

    2020-10-13 23:22:49

    Örneğin ekskavatörün bomunu ileriye

    portoDeniz Ertanporto

    Örneğin ekskavatörün bomunu ileriye doğru uzatınca pistonların iç parçası genişleyip dış parçasının içinden çıkıyor.
    Sanki select and squash toolu ile scale ediliyormuş gibi. Çözüm bulamayınca en sonunda sorun yaratan parçaları tekrar modelledim ve günü kurtardım. Ancak neden böyle olduğunu hala merak ediyorum. Bilen varsa yardımcı olabilir mi?

    2020-10-08 15:15:27

    Skin ile riglenmiş ekskavatör modelide deformasyon

    portoDeniz Ertanporto

    Skin ve bone kullanılarak riglenmiş bir ekskavatör hazır modelini yeniden riglemem gerekti. Önce bone’ları silip sonrasında skin modifierini collapse ettim. Ardından hareketli parçaları ayrı parçalar halinde detach ettim. Pivot noktalarını ayarladıktan sonra point helper ve dummy de kullanarak HI IK Solver ile bağlantılarını kurdum. Ancak modelde daha önce karşılaşmadığım bir durum gördüm. Bazı parçaları hareket ettirince bağlantılı parçaların en boy orantıları değişiyor.

    2020-10-08 15:10:43

    Sahnedeki başka bir objeye

    portoDeniz Ertanporto

    Sahnedeki başka bir objeye wire parameters ile bağlanmış olabilir. Hareket etmeyen objeyi tutup “motion” panelinden “assign controller” bölümünden x-y-z position parametrelerinin durumuna bakmak lazım

    2020-10-05 17:05:47

    Linear linear :)

    portoDeniz Ertanporto

    Linear linear :)

    2020-09-25 08:03:21

    Animasyonun başlangıç ve bitiş

    portoDeniz Ertanporto

    Animasyonun başlangıç ve bitiş keylerini linear olarak ayarlamalısın

    2020-09-15 10:31:15

    3ds max Graphite modelling

    portoDeniz Ertanporto

    3ds max Graphite modelling tools’da polygon modelling sekmesinde topology toolunun skin seçeneğini kullanarak denemekte fayda var

    2020-08-27 10:18:26

    Aklındaki nedir tam bilmiyorum

    portoDeniz Ertanporto

    Aklındaki nedir tam bilmiyorum ama şöyle olabilir: Deliği önceden açıp içini silindir ile doldurup silindiri slice ve cap holes modifierleri ile yavaşça yok edebilirsin.

    2020-05-31 21:52:12

    Merhaba. Kısa yolu değiştirerek

    portoDeniz Ertanporto

    Merhaba. Kısa yolu değiştirerek Alt+Q kısayolunu hem objeleri izole etmek için hem de izolasyondan çıkmak için kullanabilirsin. Customize menüsünden Customize User Interface'i seçtikten sonra eklediğim görüntüdeki gibi Alt+Q kısayolunu Isolate Selection Toggle'a atamak yeterlidir.

    2020-05-22 07:53:04

    Sorun nedir?

    portoDeniz Ertanporto

    Sorun nedir?

    2020-05-19 19:10:44

    FFD 2x2x2 işe yarayabilir

    portoDeniz Ertanporto

    FFD 2x2x2 işe yarayabilir

    2020-05-19 19:08:17

    Bir Dummy nesnesini objeleri

    portoDeniz Ertanporto

    Bir Dummy nesnesini objeleri döndürmek istediğiniz noktaya yerleştirip üç küpü de dummye linkleyerek döndürebilirsiniz. Dummyi döndürmeniz yeterli olacaktır.

    2020-05-19 19:07:41