gemis06 Son Forum Mesajları

    Neden

    gemis06ismail

    Talika aynı problemi ben de yaşadım araştırmalarım sonucunda yabancı bir siteden edindiğim bilgi problemi çözdü.
    Sistem unit setup ve display unit scale cm x cm olmalı imiş.

    2012-05-30 00:47:25

    re

    gemis06ismail

    Öncelikle Vray physical camerayı sil ve standart camera ile bir render al.
    Neden: Problemelerin vray cameranın standart ayarları üzerinden yapılan yorumların sana yol gösterici olabilmesi için.

    Aşırı ışık patlaması var ise ışıkları yeteri kadar düşür.
    Şimdi Vray physical camera ekle;

    Gündüz renderi ise f number(DÜŞÜR) ve shutter speed(DÜŞÜR) ayarı ile içeriye aldığın ışığı dengele. Gece renderi ise bu ayarların yanında bir miktarda iso değerini arttır.

    Bu ayarlar sadece bu sahne için geçerlidir.

    2012-08-04 16:02:31

    re

    gemis06ismail

    "store with irradiance map"
    deneme renderları alırken kullanılması gereken bir moddur.
    Nihayi renderda kesinlikle kullanılmaması gereken bir özelliktir.

    İşlevi :

    1-Birinci zıplama irradiance map ise Photon dağılımından kaynaklanan siyah noktacık şeklindeki (noise) lekeleri adaptasyon yöntemi kullanarak kaynaştırır.

    2-Gölge oluşumlarını hesaplamadan adaptasyon ile yapar. (denemede zaman kazanmak için) Yani gerçek gölge oluşumunu hesaplamaz yapay sonuçlar elde edersiniz.

    Işıklarınızın subdivs ayarı yüksek dahi olsa (32-50 vb) bu tiki işaretleyince hızlı render alırsınız (DENEME MODU YANİ)

    2012-08-04 15:54:27

    re

    gemis06ismail

    irradiance map :
    HSph.Subdivs: 20 çok düşük bir deneme ayarıdır 50 60 dene.
    İnterp Samples : Gereksiz yükseltmişsin 25 olabilir bu sahnede

    Light cache subdivs 500 değil 1000 oalabilir.

    Settings:
    Noise threshold: 0,01 değil 0.005 dene
    ışıkların subdivs ayarlarını yükselt.
    Vray Light "right click" diffuse subdivs 150 değil 250 dene...
    Materyallerin subdivslerini max 32 ye kadar kademeli olarak deneyip arttır.
    Bu ayarlar bu sahne için geçerlidir.

    2012-08-04 15:44:27

    re

    gemis06ismail

    ""vray ambient light"" kullanmanı öneririm doğru sonuç alacağını düşünüyorum

    2012-08-03 15:03:45

    re

    gemis06ismail

    Ahşap kısımlarda malzemenin glossines ayarı ile subdivision ayarını dengelemen gerek...
    Kumaş malzemede subdivision ile kurtarılacak gibi görünmüyor.
    materyalin detaylarını paylaşırsan yorum yapılabilir.

    Ayrıca sahnedeki ışıkların subdivsleri ile ilgili görünmüyor ama gende kontrol edebilirsin.
    Kolay gelsin...

    2012-08-03 14:46:19

    çözüm ne

    gemis06ismail

    Eren;
    ehmet06tr nin verdiği cevap problemi halletti mi?
    aynı sorunu yaşıyorum da:)

    2012-09-09 21:16:51