DudukMakarnasi Son Forum Mesajları

    Teşekkürler

    DudukMakarnasiSezer Tokerdudukmakarnasi

    Teşekkürler Dpğukan bey. Sadece siz yazmışsınız nasıl yapıldığını çok arayıp bulamayınca vazgeçmiştim ve tesadüfen gördüm bu konuyu.
    Mesaj yazıyorum ki yukarı çıksın konu, herkes faydalansın.

    2013-12-23 02:48:16

    Teşekkürler

    DudukMakarnasiSezer Tokerdudukmakarnasi

    Öyle yapınca editörden de kayboldu ama hemen onun altında renderable`daki tıkı kaldırınca düzeldi. Teşekkürler.

    2013-04-15 23:23:31

    Bipedi renderda gizlemek

    DudukMakarnasiSezer Tokerdudukmakarnasi

    Ben bipedi modellediğim karaktere bağladım ancak render alırken biped gözüküyor. Onu renderdan nasıl gizleyebilirim? Oyun için kullanacağım ama karakterde buruşukluk yapacak mı, görmek istiyorum.

    2013-04-15 22:33:42

    Çözdüm

    DudukMakarnasiSezer Tokerdudukmakarnasi

    Sorunu hallettim. Modeli biraz öne alınca düzeldi ama neden böyle oldu bilgisi olan söylerse seviniirm.
    teşekkürler

    2013-04-15 20:28:12

    Nesneleri birleştirmek(sorun)

    DudukMakarnasiSezer Tokerdudukmakarnasi

    Ben 3dsMax`ta vücut modelledim, başka bir programda kafayı modelledim ve vücut ile birleştirmek için connect yöntemini kullanmaya çalıştım.
    ve gözlerden esrarengiz şeyler çıkmaya başladı.
    Connect yapmadan önce :
    http://k1304.hizliresim.com/18/h/m3ts3.png
    Connect yaptıktan sonra :
    http://j1304.hizliresim.com/18/h/m3tt3.png
    Bu esrarengiz şeyler gözlerden ellere kadar gidiyor. Bu sorunu nasıl çözerim veya başka şekilde birleştirebilir miyim ?

    2013-04-15 20:21:44

    3ds max 2013 smd importer

    DudukMakarnasiSezer Tokerdudukmakarnasi

    Her yerde aradım bulamadım. SMD Importer plugini 2013 sürümü için var mı ?

    2013-04-02 00:25:45

    Doğrudur :D

    DudukMakarnasiSezer Tokerdudukmakarnasi

    Doğrudur yeni başladım 3dsmaxa :))
    Ama "Yahu Line ile çizerken resmin eğimine göre çizip sonra extrude(bevel daha iyidir) versen daha iyi olurdu..." yine anlamadım :)))
    Bundan sonra bevel uygularım teşekkürler bilgi için.

    2013-03-29 12:45:46

    Teşekkürler

    DudukMakarnasiSezer Tokerdudukmakarnasi

    Oldu teşekkürler.

    2013-03-28 16:39:51

    Tamam

    DudukMakarnasiSezer Tokerdudukmakarnasi

    Tamam top penceresinde tekrar yapıp line ile siyah yerleri işaretledim sonra line nesnesine extrude uyguladım boolean ile temas eden yerleri sildim. Hemen hemen istediğim sonuç oldu teşekkürler.

    Sonuç : http://www.gamehonor.com/attachment.php?attachmentid=4657&d=1364417338

    2013-03-27 21:28:15

    Iste

    DudukMakarnasiSezer Tokerdudukmakarnasi

    İşte onu yapıyorum box olarak top penceresinden kutuyu oluşturuyorum metaryal resmi atıyorum ama kenarları silemiyorum veya eğip bükemiyorum çünkü resimde eğilip bükülüyor.

    2013-03-27 21:24:57

    Modeldeki siyah kısmı silmek?

    DudukMakarnasiSezer Tokerdudukmakarnasi

    Ben basit bir kalkan modelledim texture dosyasını attım resimde gördüğünüz siyah kısımları silmek istiyorum ama nasıl yaparım bilmiyorum.
    Kutu çizip boolean ile kutu şeklini silmeyi denedim çok yamuk duruyor.
    Daha kesin garanti bir yolu var mıdır ? Teşekkürler.
    Resim : http://d1303.hizliresim.com/17/v/lj3g6.png
    Resmi ekledim.

    2013-03-27 19:37:00

    Dummy

    DudukMakarnasiSezer Tokerdudukmakarnasi

    Ama sistem dummy ile olmak zorundaymış orada bir dummy oluşturmuşlar, varsayılan kalkan modelini silip kendi kalkan modelimi bağlıyorum, bağlayınca "Cannot link: Would create dependency loop" hatası veriyor.

    2013-03-27 17:33:42

    Hata veriyor.

    DudukMakarnasiSezer Tokerdudukmakarnasi

    Yanıt için teşekkürler.
    Yaptığımda bir hata mesajı çıkıyor "Cannot link: would create dependency loop"

    2013-03-26 20:51:14

    Tesekkurler

    DudukMakarnasiSezer Tokerdudukmakarnasi

    @keno teşekkür ederim bump map çok işime yaradı. Speculeri tam anlamadım onuda araştırıyorum.
    @esergn Multires sanırım modifierden buldum teşekkür ederim işime yaradı. Modeli bozmadan ilk şekle en yakın görüntüyü veriyor, teşekkürler.

    2013-03-26 16:19:05

    Yaptığım nesneyi kemiğe bağlamak istiyorum

    DudukMakarnasiSezer Tokerdudukmakarnasi

    Ben bir kalkan modelledim. Dota2 oyunundaki bir modelin sol eline bağlamak istiyorum. Ama nasıl yapacağımı bilmiyorum. Google`dan aradım bulamadım. Bir nesneyi bir kemik yapısına nasıl bağlayabilirim ? Sitesinde bağlamam gereken kemik adı : shield_2 olarak yazmışlar.

    2013-03-26 16:15:28

    Evet :(

    DudukMakarnasiSezer Tokerdudukmakarnasi

    Evet. Şimdi kontrol ettim bir tane var.

    2013-03-14 12:47:38

    :(

    DudukMakarnasiSezer Tokerdudukmakarnasi

    Bu eklenti bana gerçekten lazım lütfen yardımcı olur musunuz :S

    2013-03-14 09:43:39

    Glu3D 3dsMax 2013 Hata

    DudukMakarnasiSezer Tokerdudukmakarnasi

    3dsMax 2013 kullanıyorum. Glu3D eklentisini sitesinden indirdim ve yükledim. Ancak 3dsMax`ı açmaya çalıştığımda resimdeki gibi bir hata ile karşılaşıyorum. Sitesinde eklentinin 2013 sürümüyle uyumlu olduğu yazıyordu. Sizce sorun neden kaynaklanıyor olabilir.
    http://b1303.hizliresim.com/17/d/kzbf9.png

    2013-03-12 00:35:32

    3ds max normal map,

    DudukMakarnasiSezer Tokerdudukmakarnasi

    Peki teşekkürler.

    2013-03-09 01:53:38

    Kaplama Hakkında Soru

    DudukMakarnasiSezer Tokerdudukmakarnasi

    Ben bir silah yapmak istiyorum Dota2 oyunu için ancak yüksek poligon kabul etmediklerinden düşük poligonla yapmak zorundayım, dolayısıyla tüy, yamukluk, çizikler gibi şeyler üzerinde fazla duramıyorum.

    Kaplamalar hakkında hiçbir bilgim yok ve sormak istediğim soru ben kaplamada photoshoptan transparan yapsam oyunda düz olan yerler gözükür mü ? Yani dikdörtgen şekli üzerine tüy resmi ile kaplama yapacağım ama transparan yapsam tüy şeklini mi alır yoksa dikdörtgeni çevreler mi yine ?

    2013-03-08 07:02:17

    Evet haklı çıktın, unityden

    DudukMakarnasiSezer Tokerdudukmakarnasi

    Evet haklı çıktın, unityden kemik yapısını seçmek gerekiyormuş. Teşekkürler yardımın için.

    2013-04-16 14:58:31

    Teşekkürşer

    DudukMakarnasiSezer Tokerdudukmakarnasi

    Teşekkürler, tek bir sorunum kaldı fbx olarak kaydederken biped hatası veriyor. The plug-in has detected one or more animation controllers that cannot be directly supported. Using the Bake Animation option may better address these limitations. The following nodes are affected:
    Sonra bütün kemik parçalarının listesini veriyor uzunca.

    2013-04-16 02:13:45

    ?

    DudukMakarnasiSezer Tokerdudukmakarnasi

    Peki bunu yaparken birden fazla animasyon (yürüme koşma gibi) aynı dosyada mı yapmalıyım yoksa farklı fbx dosyaları olarak mı kaydetmeliyim? ayrıca modelimi biped animasyonuyla birlikte mi kaydetmeliyim fbx olarak ?

    2013-04-15 23:56:01

    Biped animasyonu Unity`e atmak

    DudukMakarnasiSezer Tokerdudukmakarnasi

    Bipedde animasyonu yapıyorum vurma, yürüme, koşma, düşme gibi. Save ile kaydediyorum bpd ve std olarka ama unity bu dosyaları tanımıyor.
    Teşekkürler şimiiden

    2013-04-15 22:55:10

    Türkçe kaynak

    DudukMakarnasiSezer Tokerdudukmakarnasi

    Abilerim ablalarım abartısız bir aydır videolu karakter modelleme dersi arıyorum. Türkçe bulamadım, ingilizce ayı modelleme dersinden faydalanarak adam yapmaya çalıştım yarı ayı-yarı insanadam gibi bir sonuç aldım. Kafayı yemek üzereyim saatlerce uğraşıyorum bakıyorum odun gibi birşey yapmışım. Yüz, gövde kısmını hiç yapamıyorum bacaklar hadi neyse :/ Yardımcı olun lütfen çıldırıcam artık :/

    2013-04-14 02:38:12

    Pardon

    DudukMakarnasiSezer Tokerdudukmakarnasi

    Pardon sorun ışıktan kaynaklanıyormuş omni yapınca caustic işaretliyken sorun olmuyor.

    2013-03-30 22:34:14

    Teşekkürler

    DudukMakarnasiSezer Tokerdudukmakarnasi

    objeyi seçip generate caustic demişsin ya
    aynısını ışığı seçerek tekrarlamalısın...


    Bugün yine caustics sorunu yaşıyordum yine sayenizde çözdüm teşekkür ederim.

    2013-03-11 23:12:31

    Solved

    DudukMakarnasiSezer Tokerdudukmakarnasi

    Teşekkür ediyorum yanıtlarınız için. Metaryal işlemi varmış yapılması gereken. En azından ışık kaynağını kapattığımda "no photons stored after emitting 10000" hatası alabileceğimi ve sahnede en az üç obje olması gerektiğini öğrendim. Cevaplarınız çok aydınlatıcı oldu çok teşekkür ederim yanıtlarınız için tekrar.

    Bu arada Render ayarlarından Caustics işaretli olursa yine hata veriyor onu da belirteyim benim gibi sorun yaşayan arkadaşlar varsa ondan kaynaklanıyor olabilir.

    2013-03-11 20:04:51

    3ds Max`ta Mental Ray ?

    DudukMakarnasiSezer Tokerdudukmakarnasi

    Ben 3ds Max`a yeni başladım. Bir sahneye mental ray uygulamaya çalışıyorum ama hata veriyor.
    Şu adımları takip ettim : Render Setup > Common Sekmesi > En Altta Production NVIDIA mental ray seçtim ve tamam dedim.
    Indirect Illumination Sekmesi > Global Illumination > Enable
    Caustics > Enable
    İstediğim objelerin properties > mental ray ayarlarından "Generate Caustics" tıkladım.
    Sonra aynısını ışık üzerinde uyguladım "Free Light"
    Daha sonra render almak istediğimde aşağıdaki hata ve buna benzer bir çok hata mesajı çıkıyor :
    RCGI 0.9 44 MB warn 362004: no photons stored after emitting 10000 photons from light "PhotometricLight001|Light" (tag aa7)

    Nerede hata yapıyorum yardımcı olur musunuz?

    2013-03-11 07:33:35