Yaşam Alanı2

Yaşam Alanı2 Yaşam Alanı2 - hilal gökdemir

hllgkdmr (hilal gökdemir) program: 3ds Max 2013, Vray 2.3, Süre: render ve modelleme yaklaşık 3 saat 2 yorum yapıldı 0/10 (4 kişi beğendi)

3ds max 2013 modelleme ve vray kullanarak yaptım. boş vaktimde yaptığım bir çalışma.beyaz eşyalar hariç kendim modelledim. pencereden ışık geçişini ayarlayamadım. eleştirilerinizi bekliyorum. modelleme yaparken bilgisayar biraz zorlandı aslında özellikleri kötü değil ama anlayamadım. bildiğiniz bi püf nokta varsa sölerseniz sevinirm. şimdiden bütün görüşleriniz için teşekkürler:)

Yaşam Alanı2 için Yorumlar

meshsmooth u abartı kullandıysan
HALOXOrcun Halil KayaAvatar

meshsmooth u abartı kullandıysan sahne kasabilir doğal.
render ayarları üzerine çalışman gerekli biraz.
aleso3d yi takip edebilirsin. render ayarları ve ısık yerlesimleri olarak
güzel tiyolar verebilen bir arkadastır:)


https://www.behance.net/OrcunHalilKaya
2013-08-27 18:39:31
  • Offline
  • Erkek
mekan içerisindeki objeleri tek
eRtanKaRayapiH. Ertan KarayapıAvatar

mekan içerisindeki objeleri tek tek ele aldığımızda gerçeğe çok yakın bir etkide olduğunu görüyoruz. material editor penceresindeki ayarlamalarınızın, render setup parametreleri ile uyumu ve doğru tercihleriniz bu gerçekliğin olmasını sağlamış. Genel olarak baktığımızda; bazı detay eksiklikleri, küçük ev eşyaları, mutfak araç gereçleri gibi küçük ama renderda gerçekçiliği sağlayacak etkili detayların olmaması projenizi biraz eksik kılmış. biraz daha üzerinde çalışılması gereken bir proje olarak kalmış. pencereden ışık geçişini ayarlayamamanızın nedeni; pencere cam materyalinden kaynaklanıyor olabilir. Bildiğiniz gibi; vray refraction kanalından ışığın kırılımını sağlayacak etkiyi siyahtan beyaza doğru çektiğimiz renk skalasından yapıyoruz ancak sadece bu etki yetmiyor; bununla birlikte cam, saydam, yarısaydam ve benzeri gibi objelerin arka tarafına ışık gölge etkilerinin aktarımı için için; refraction kanalında ``affect shadows`` u işeretlenmesi gerekiyor. Sanırım VraySun ışığı koydunuz; burada ışığın kendisini ve targetini (hedef) max sahnesinde; mekan ile uyumlu doğru bir açıya getirmeniz gerekmektedir. Renderda pencerenin olduğu yerde; bir ışık patlaması görülüyor; ya vraysun intensity multiplier değeri gereğinden fazla yüksektir ya da vraysun merkezi ve targeti doğru açılarda değildir; tekrar bir incelemenizi tavsiye ederim. ``Modelleme`` yaparken bilgisayar biraz zorlandı demişsiniz; burada püf nokta; modelleme sırasında olan bilgisayar zorlanması ile render alırken bilgisayar zorlanmasının; bilgisayarın farklı parçalarının etkilerine göre değiştidir. Modelleme sırasındaki zorlamanın en önemli nedeni; o sahnedeki polygon sayısı için grafik kartının yetersiz olmasıdır. modelleme sırasındaki zorlanmaları ortadan kaldırabilecek profesyonel çizim grafik kartları var; bi araştırmanızı öneririm. ayrıca sadece nedeni grafik kartı olmayabilir; ram ve işlemci serisi de önemlidir. bilgisayar özelliklerinin iyi veya kötü olması; bu çok değişkendir; Örneğin; herhangi bir max kullanıcısı ortalama 10 milyon polygonlu sahneler üzerindee projeler geliştirip; bilgisayarı da çok rahat çalışıyorsa, hiç zorlanma olmuyorsa bilgisayar özellikleri iyidir. Başka biri 1 milyon polygonu geçmeyen sahneler üzerinde çalışıp bilgisayar yine rahat çalışıyorsa o bilgisayarda iyi özelliktedir ama sadece o değerler için iyi özelliktedir diyebiliriz; belki de 2 milyon polygonda o bilgisayar çok zorlanacaktır. Biraz uzattım ama bilgisayarımızı iyi tanımalıyız; sizin sahnenizde de polygon sayısının çok fazla olması muhtemeldir; Orcun Halil Beyin de dediği gibi smooth modifierları abartı kullandıysanız polygon sayısı çok fazla artış göstermiştir; buna bağlı olarak zorlanma olabilir.

iyi çalışmalar..


- eRtanKaRayapı -
2013-09-10 10:41:49 Edit:2013-09-10 10:44:12
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!

hllgkdmr Diğer Çalışmaları