Sagat_Promo

Sagat_Promo Sagat_Promo -

cellular78 program: zbrush,topogun,3dsmax,vray,ps Süre: 30 gün 11 yorum yapıldı 4/10 (20 kişi beğendi)

Sagat_Promo 1Sagat_Promo 2Sagat_Promo 3Sagat_Promo 4Sagat_Promo 5Sagat_Promo 6

StreetFighter Sagat projesi, İlk başta karikaturize başlayıp, daha sonra yarı-fotorealistik çalışmaya yönlendirdiğim bir çalışma oldu, Zbrush ile küreden çıkartıp, Topogunda re topoloji yaptım, Zbrushta boyayıp en son 3dsmax`te uw açıp vray ile render aldım.

Sagat benim street fihgter oyunununda en sevdiğim 2.ci karakterdir. Modellemeyi hep istiyordum sonunda azim edip işe yaklaşık 1.yad a 1.5 ay önce başladım emin değilim tam hatırlamıyorum. ve sonunda modeli bitirdim, Talep ederseniz buraya wire renderlarinide atarım.

Sagat_Promo için Yorumlar

Elinize sağlık, yapım aşamalarını
m@cker_54Metin KandemirAvatar

Elinize sağlık, yapım aşamalarını da atabilir misiniz? Hatta bi video tutorial hazırlarsanız süper olur; teşekkürler...

Saygılarımla - Metin Kandemir
logo tasarımılogologo tasarımkurumsal imaj ve kurumsal kimlik hizmetleri  


Bir şeye çok bakarsan onu görmeye başlarsın... (M@cker Excalibur) logo tasarımı, logo, logo tasarım - http://www.logosepeti.net/
2013-04-15 10:59:27 Edit:2014-07-08 19:04:36
  • Offline
  • Erkek
resimleri atıyorum,öyle bir video

resimleri atıyorum,öyle bir video tutoriali hazırlamadım 2.ci işime başladım muhtemelen 3.cü işimde güzel bri tutorial hazırlayacak vaktim olur.


https://www.behance.net/hayriistay
2013-04-15 11:07:36
  • Offline
  • Erkek
tebrik ederim çok güzel

tebrik ederim çok güzel bir çalışma olmuş bir soru sormak istiyorum topogun demişiniz herhalde zbrush dan ayrı bir program topogun karaktere hangi özelliği kazandırır kısaca nasıl uygulanır bilgilendirirmisiniz rica etsem çalışmalarınız kolaylıklar ve başarılar dilerim


2013-04-16 23:05:29
  • Offline
  • Erkek
Merhaba Topogun retopoloji programıdır.

Merhaba Topogun retopoloji programıdır. Olay şudur kısaca anlatayım, Zbrush`ta ya obj import ederek yada içerdeki standart primitivleri kullanarak işe başlarsınız. 3dsmax`teki gibi, Yukarıdaki projeyi ben küreden bozarak yaptım, sağını solunu eğdim kestim biçtim, Kabaca insan formunu çıkardım daha sonra detay, En son ince detaya girdim. Modelin örgü yapısı kürenin örgü yapısı olduğu için eğimli yerlerde bozulma,sünme ,mesh yoğunluğu olur. bundan kurtulamazsınız ağır projelerde.

Topogun,3dsmax,maya,vb bütün programlar retopoloji yapar. Ben Topogun`u seviyorum kullanımı cok basit bir program 100 mb falan bir kurulumu var. Modelin en yüksek çözünürlükte Zbrush`tan obj export edip. Topogun`da açıyorsunuz açılan modeli gerekli tool`la tekrar mesh üzerinden örme yapıyosunuz mouse zaten modelin üstünde dolanıyor,istedesenizde modelin yüzeyinden uzaklara yada yakınına ikinci bir model öremezsiniz. Mouse imleci modelin yüzünde gezinir hep, başka yere gitmez.

Modelin topolojisini ördükten sonra, Meshi export ediyorsunuz. İşte bu kadar basit:) Toplam yarım saat falan sürüyor topogun`da model yapmak.


https://www.behance.net/hayriistay
2013-04-18 10:00:08
  • Offline
  • Erkek
teşekkür

teşekkür ederim bilgilendirdiğiniz için peki topogunda retopoloji yaptıktan sonra tekrar zbrush ta işliyormusunuz karakteri buna gerek kalıyormu hatları retopoloji yapınca kaybolmuyormu ? topogunda retopoloji yapınca subdivision azalmıyor mu zbrushta hangi formatta kaydedip atıyorsunuz topoguna fazla soru sorduysam kusura bakmayın lütfen karakter modelde modeli oluşturma safhaları nedir öğrenmeye çalışıyorum çalışmalarınızda kolaylıklar dilerim.


2013-04-20 17:02:52 Edit:2013-04-20 18:21:07
  • Offline
  • Erkek
Önemli değil ,Zbruhtan topoguna

Önemli değil ,Zbruhtan topoguna export ederken zaten ilk başta crease yapıyorsunuzki poligon sayısı 14. milyondan 4 milyona kadar düşüyor modeli birazcık bozuyor ama gözle anlamak imkansız. Topogunda açtıktan sonra çok basit bir topoloji yapıyorsunuz. belkide 300-400 face bile yok.Daha sonra topogunda export obj kısmı var. yani sizin zbrushtan aldığınız meshi topogun mudbox yada zbrush olarak seçiyorsunuz. Modelin bir yüksek çözünürlüklü birde düşük çözünürlüklü 2 tane obj export alıyorsunuz. Daha sonrası kolay modelin ilk başta low polysini daha sonra high polisini import ediyorsunuz zbrush otomatik olarak aralarındaki level sayısını yapıyor. sanki siz tekrar düzgün baştan modellenmiş gibi oluyor daha sonra boyamaya geçiyosunuz modeliniz tertemiz ve düzgün açılmış uv ile render ediyorsunuz.

zbrush içinde render alacaksanız bile bunu yapmanız lazım.


modelin hatları kaybolmuyor kesinlikle 1`e 1 başka topolojide yeni model oluyor. Belki milyarda bir oynama yapar ama bunu gözle görmek imkansız gibi bişey.yani hassasiyet milyarda bir olabilir. bunuda kimse anlayamaz.


https://www.behance.net/hayriistay
2013-04-21 19:41:12
  • Offline
  • Erkek
olayı söyle özetleyim.

olayı söyle özetleyim.

-High poly .Zbrush 14 milyon poligon----------->Crease


High Poly 4 milyon oldu------------------->objexport

Dosyaadı sagatthigh.obj olsun


Topogun Run,
import sagathigh.obj

Lowpoli model örülür.
elimizde referans ve mesh olmak üzere 2 tane model olur

Topogun export

Sagatlow.obj ve sagathigh.obj olarak

Zbrush run, import sagatlow.obj daha sonra sagathigh.obj

2.ci objyi import ettiğiniz zaman aradaki subdivideleri zbrush otomatik atıyor. olay bu kadar basittr:)


https://www.behance.net/hayriistay
2013-04-21 19:47:10
  • Offline
  • Erkek
teşekkürler

peki bu crease yapmak dediğiniz decimation master mı poligon düşürme o oluyor zbrusta birde sadece uv açmak için değil dimi topogun mesela zbrushta karakteri modelledik topogun a attık orada face leri oluşturduk poligon sayısı azaldı tekrar zbrush a attık poligon sayısı daha az olunca tekrar daha kolayca detaylandırabiliriz sanırım topogunda low ve high mes alma demişiniz export yazıyor sizin açıklamanızda export kısmını göremedim topogunda nasıl high ve low alabiliriz yardımların için çok teşekkürler çalışmalarında kolaylıklar dilerim


2013-04-22 22:55:12 Edit:2013-04-23 01:13:02
  • Offline
  • Erkek
aynen öyle,

Pardon yanlış yazmışım aynen öyle, Ben bu video`dan örnek aldım,

Topogun file menude export alamazsınız sadece low alırsınız.Subdivison menude save kısmı var high ordan export ediyorsunuz. Subdivide kısmında preference var, Ordan subd level ayarlıyorsunuz. Zbrush yada mudbox seciyosunuz. high export burdan alıyorsunuz.

Şu videoyu izlerseniz size daha faydalı olacaktır. Ama sabredip 30 dakka izleyin lütfen

https://vimeo.com/6965148


https://www.behance.net/hayriistay
2013-04-24 11:39:27 Edit:2013-04-24 11:44:45
  • Offline
  • Erkek
teşekkür ederim çok yardımcı

teşekkür ederim çok yardımcı oluyorsunuz gerçekten inşallah işlerinizde allah kolaylıklar verir


2013-04-28 00:31:59
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Bir yıldan uzun süre geçtiği için konu otomatik olarak kapatılmıştır !

cellular78 Diğer Çalışmaları