Oyun Yapımı : oyun

oyun
DreadsResul Can SitAvatar

Merhaba abilerim kardeşlerin ablalarım ben konuyu nerden açıcam bilmiyorum kusuruma bakmayın ben arkd yeni bir proje yapmak için yola koyulduk biz açık dünya rol tarzından hikaye modunda bir oyun tasarlicam ama bu oyun unity gibi oyun motorları kullanmak istemiyorum 3ds maxtan karakter evler arabalar vb gibi şeyleri yapıp hepsini birleştirip kendi şahsıma ait oyunumu sunmak istiyorum 3ds max bazı şeylerini biliyorum ama ne gerekli ne programlar lazım hic bilmiyorum bu işi çok önemsiyorum yardimi


Merhaba Herkese ben 3ds max yeni başladım ama bazı bilgilerin var tabiki ama cokta yok ☺ ben oyun Tasarlamak istiyorum hem açık dünya hemde rol yapicam arkd başladım bu ise Kafes Dövüşü Falan yapicam gerekli karakter ev araba vb şeyler yapmak istiyorum ge
2020-04-13 15:34:30
  • Offline
  • Erkek
Bir oyun motoru kullanmadan

Bir oyun motoru kullanmadan oyun yapamazsın.

Bu durumda ya hazır oyun motorlarından birini seçip kullanacaksın ya da kendin bir tane oyun motoru yapıp onunla oyununu yapacaksın. Tabi şu halde bir oyun motoru yapabilmen mümkün değil.

Senin durumunda en ideali "Unity veya Unreal gibi bir oyun motorunda oyun nasıl yapılır" sorusunu sormak.




2020-04-13 16:15:40 Edit:2020-04-13 16:15:51
  • Offline
  • Erkek
Şu sıralar bir eğitim
fasuto53Fatih Avatar

Şu sıralar bir eğitim alıyoruz şirket çapında. Eğitmenin bir sözünü size aktarmak isterim ki ben bu sözü duyunca "eğitimle sınırlı değil ki tüm ülke bu durumda" diye düşündüm ki sonradan bir çok arkadaş da aynı şeyi düşündüğünü söyledi.

"Bir iş hakkında ne kadar az şey biliyorsanız, cesaretiniz ve öz güveniniz o kadar büyük oluyor. Zamanla bir şeyler öğrendikçe bilginize kıyasla öz güveniniz ters korelasyon yaşıyor."

Sana tavsiyem Resul kardeşim. Önce hiç bir şey bilmediğini söylediğin gibi, bu durumu kabullen kimsenin izlemediği bir yolu izleyerek maden bulacağın hayallerine kapılma. Hunturk'un dediği gibi herkesin başladığı yerlerden başla.

Bunları sana yazıyorum çünkü bir kaç ay sonra düş kırıklıklarıyla tamamen bu alandan uzaklaşmanı istemem. Daldan dala atlama ve çıkardığın yol haritasını sürekli en sade şekilde tutmaya çalış, çok şey öğrenmeye iştahlı olma, işini görecek çok az şeyi çok iyi öğren!


2020-04-13 16:55:48 Edit:2020-04-13 16:56:29
  • Offline
  • Erkek
Mesajlarınız için teşekkür ederim
DreadsResul Can SitAvatar

Mesajlarınız için teşekkür ederim yani unity kullanmaya başlayacağım ama benim bilgisayar özelliklerin kotu unity ile yapabilirmiyim acaba yorumlarının için teşekkür ederim abilerim 3dsmax ile ikiye aktarma gibi şeyleri yapaliriz umarım teşekkürler


Merhaba Herkese ben 3ds max yeni başladım ama bazı bilgilerin var tabiki ama cokta yok ☺ ben oyun Tasarlamak istiyorum hem açık dünya hemde rol yapicam arkd başladım bu ise Kafes Dövüşü Falan yapicam gerekli karakter ev araba vb şeyler yapmak istiyorum ge
2020-04-13 17:27:21
  • Offline
  • Erkek
Unity kullanmak için herhangi

Unity kullanmak için herhangi bir işletim sistemini çalıştırabilen bir bilgisayara sahip olman yeterli. Ancak bu sistem ve Unity ile ne tür bir iş yapacağın da belirleyici bir etken.

fasuto53'ün dediğine katılıyorum. Başlangıçta "açık dünya rpg" yapabileceğini düşünme bile. Önceliği motoru öğrenmeye ver. Böylece belki bir kaç sene sonra bahsettiğin türde oyunlar yapabilmenin ne kadar zor olabileceğini kavrayabilirsin.

Oyun yapmakla ilgili gerçekleri öğrendikçe oyun yapma hevesin büyük ihtimalle bitecek. Zira bu oldukça ciddi, saç yolduran, büyük oranda mühendislik ve sanatsallık gerektiren bir iş. Hele çıtayı böyle "açık dünya rpg" gibi bir yerlere koyduysan...

Benden sana naçizane tavsiye önce bir oyun motoru kur. Dediğin gibi bu motor Unity olsun.

Önce "bir küpü klavye tuşlarıyla sağa ve sola çevirmeye" çalış. Bunu yaparken motorun dökümanlarında, genel olarak internette araştırma yapabilir, başkalarının yaptıklarını kopyalayabilirsin. Ancak kopyaladığın şeylerin tümünün nasıl çalıştığını kesin olarak anlamak şartıyla.

Sonra gel yine bu başlıkta yaptıklarını bizimle paylaş, nasıl yaptığını anlat. Eğer bunu yapabilirsen ondan sonrası için ben sana daha ileri seviye şeyler söyleyeceğim.


2020-04-13 18:08:53
  • Offline
  • Erkek
Hunturk teşekkür ederim unity
DreadsResul Can SitAvatar

Hunturk teşekkür ederim unity ile derse başlayabilirim yapacağım bunu teşekkür ederim ☺


Merhaba Herkese ben 3ds max yeni başladım ama bazı bilgilerin var tabiki ama cokta yok ☺ ben oyun Tasarlamak istiyorum hem açık dünya hemde rol yapicam arkd başladım bu ise Kafes Dövüşü Falan yapicam gerekli karakter ev araba vb şeyler yapmak istiyorum ge
2020-04-13 18:49:58
  • Offline
  • Erkek
@Hunturk
DreadsResul Can SitAvatar

@Hunturk

Farenin Scroll Kısmına Basarak Assağı Yukarı Haraket Edebiliyorum Scrool İleri Geri Haraketleri Yakınlaştırıp Uzaklaştırıyo Farenin Sağ Tuşuna Basınca Döndürme İşi Oluyo Abi Bana Bunu Söylemiştin Öğren Gel Diye @Hunturk Abi Uniye Bi Obje Koyduğunda Mesela Ped Koydugumda Position Sağa Sola İleri Geri Hareketleri Yapılıyo Rotasyon Assağı Yukarı Vs hareketleri yapıyo Scla Büyüklüğü vb. Gibi Şeyler

Merhaba Herkese ben 3ds max yeni başladım ama bazı bilgilerin var tabiki ama cokta yok ☺ ben oyun Tasarlamak istiyorum hem açık dünya hemde rol yapicam arkd başladım bu ise Kafes Dövüşü Falan yapicam gerekli karakter ev araba vb şeyler yapmak istiyorum ge
2020-04-17 12:23:58
  • Offline
  • Erkek
Motoru kurup buraya kadar

Motoru kurup buraya kadar gelmiş olman kayda değer.

Ama adam değil bir kutu demiştim.

Üstelik oyun motorunun görüntüleme ekranında yani "Scene" penceresinde değil, oyunun çalıştığı "Game" penceresinde kutuyu tuşlarla sağa sola döndürmen gerek.



2020-04-17 15:31:24
  • Offline
  • Erkek
@Hunturk
DreadsResul Can SitAvatar

@Hunturk

Bu Şekildemi @Hunturk Abi W tusu Sağa Sola E Tuşu Döndürme R tuşu Büyüt Küçült T tuşu Köşeleri Tutup Ayarlama

Merhaba Herkese ben 3ds max yeni başladım ama bazı bilgilerin var tabiki ama cokta yok ☺ ben oyun Tasarlamak istiyorum hem açık dünya hemde rol yapicam arkd başladım bu ise Kafes Dövüşü Falan yapicam gerekli karakter ev araba vb şeyler yapmak istiyorum ge
2020-04-17 16:38:23 Edit:2020-04-17 16:54:33
  • Offline
  • Erkek
Kardeşim. Tavsiyem youtube ta
MuzunMahmut UZUNAvatar

Kardeşim. Tavsiyem youtube ta baştan sona oyun yapımı dersleri var önce onları bir izleyerek oyun yap. Motorun mantığını, kod sistemini ve algoritmayı öğrenmek için basit 2-3 tane 2d oyun yaz. Sonra kendiliğinden yürüyeceksin.


https://mahmutuzun.artstation.com/
2020-04-17 20:38:08
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Bir yıldan uzun süre geçtiği için konu otomatik olarak kapatılmıştır !