Z-Brush : poligon

poligon

arkadaşlar zbrusha yeni basladım az önce bir tut izledim adam yüksek poligonu düşük poligona çevirmek adlı bir viedeo hazırlamış.zbrushta 3m poligonlu modeli mayaya attı ve poligon sayısını düşürüp,topolojiyi ayarladıktan sonra geri import etti zbrusha ve 3m poligona sahip modeldeki detayları geometrisi düzgün modele aktardı ve poligon sayısı 2 milyon oldu e poligon yine yüksek poligon sadece 1 m düşürdü bir işe yaramaz ki kullanılabilirliği olmadan yanlışmı düşünüyorum zbrush ve maya kullanılarak detayları kaybetmeden yüksek poligonlu model oluşturduktan sonra nasıl düşük poligonlu model elde ederiz? elbette detay kaybı olucaktır tabi de 3 m poligona sahip modeli 10 k poligona düşürünce hicbirşey kalmıyor onerebileceginiz tutorial veya bilgi hepsine açım arkadaşlar önerilerinizi bekliyorum? baking işlemi nedir bunun tam tersi demğilmi önce düşük poligonlu model oluşturup zbrushta detay verip sonra sbpainterda bake işlemini yapmak ama ben bunun tam tersini merak ediyorum önce yüksek poligondan düşüğe cevirmeyi


2021-01-04 01:44:43
  • Offline
  • Erkek
yüksek poligon bir modeli
SemazenYunus Emre OĞUZAvatar

yüksek poligon bir modeli düşüğe çevirmekte aynı mantık önce zbrush da yüksek çözünürlük bir model oluşturursun tüm detaylarıyla sonra onu herhangi bir 3d programına aktarıp yüksek çözünürlük obje üzerinde retopoloji yaparsın.

https://www.youtube.com/watch?v=CuQzPDs99yM&t=1620s

bu örnek bir video adam hazırladığı yüksek poligonlu model üzerinde retopoloji yapıyor ve sonra elde ettiği düşük poligonlu model ile yüksek poligonlu modeli bake ediyor. Senin dediğin yöntem eskiden uygulanan bir yöntem önce low poly bir model oluştur sonra detay ver, ama ilk başta yüksek poligonda çalışmak hem serbestlik hem de daha pratiklik sağlıyor.


2021-01-04 09:21:16
  • Offline
  • Erkek
Çok sağolun hocam teşekkür

Çok sağolun hocam teşekkür ederim


2021-01-04 11:06:09
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!