V-Ray : Vray Noise Noise Noise

Vray Noise Noise Noise
Querorz

Arkadaşlar, bir iç mekan sahnem var. Denemediğim şey kalmadı ama her yerde noise var. Sadece karanlık köşelerde değil, her yerde bulunuyor bu noiseler. Onlarca sahnede çalıştım. İlk defa böyle bir sorunla karşılaşıyorum. Max ve Vray 2014 kullanıyorum.
Yalnızca "Show GI Only" seçeneğini işaretlemek işe yaradı. Ama bildiğiniz gibi bu ayar direct ışıkları devre dışı bıraktığı için , normalde işaretlenmeyen bir seçenek. Noise`yi kaybetse de işime yaramayan bir seçenek.

Denediklerim:

- Bütün ışıkların subdivlerini arttırdım.
- Light Cache Subdivlerini arttırdım
- İrradiance Map ayarlarını yükselttim
- Materyallerin Gloss Subdivlerini arttırdım(Sorun materyallerde değil. Ovverridemtl ile render aldığımda da aynı sorunla karşılaşıyorum )
- Adaptive Img Sampler subdivlerini arttırdım
- Dışarıdaki ışıkları içeri aldım
- ...

Denemediğim şey kalmadı :) . Yardımcı olursanız sevinirim. Teşekkürler.




2014-03-21 11:30:47 Edit:2014-03-21 11:43:59
  • Offline
Örnek bir kare koyma
TalikaOkan EyüpAvatar

Örnek bir kare koyma şansın varmı hocam inceleyelim en azından o şekilde görünce sorunun için çözüm üretmesi daha kolay


- Hiç...
2014-03-21 11:40:48
  • Offline
  • Erkek
settings te noise threshold
teapot-archvizteapot archvizAvatar

settings te noise threshold = 0,1
defauld degeri var
bunun değerini dusrursen noise azalır render suren artar

ben genelde 0,001 le 0,005 arasında bir değer kullanıyorum


http://teapotarchviz.com/
2014-03-21 11:55:42
  • Offline
  • Erkek
Querorz

Buyrun.

2014-03-21 11:59:25 Edit:2014-03-21 11:59:45
  • Offline
teapot-archviz , teşekkür ederim.
Querorz

teapot-archviz , teşekkür ederim. Bu değerle daha önce oynamıştım. Bu renderdaki değer 0,001`dir zaten. Bu değeri düşürdüğümde noise azalmıyor. Sadece boyutu küçülüyor.


2014-03-21 13:42:25
  • Offline
Fatih bunun sebebi birçok
TalikaOkan EyüpAvatar

Fatih bunun sebebi birçok şey olabilir ben bu tarz noise ları gece renderlarında yaşıyordum sebebi de az ışık ve yanlış render ayarlarıydı. Ama sahnende sanki fazlaca ışık patlamaları oluşmuş onu söyleyebilirim ayrıca camera olarak ne kullanıyorsun ve gamma ayarların kaçta. Birde gi olarak ne kullanıyorsun.


- Hiç...
2014-03-21 14:00:08
  • Offline
  • Erkek
Okan "Show ONLY
Querorz

Okan "Show ONLY GI" ayarını kapatıp render aldığımdan patlamalar oldu. Normalde böyle şiddetli değil ışıklarım. Çalışmalarıma bakarsan , ışık ve render ayarları konusunda bir miktar birikime sahip olduğumu görebilirsin.

GI`da , IR. Map ve Lightcache kullanıyorum. Kameram Vrayphsical`dir. Daha önce kullandığım ayarlardan farklı bir şey kullanmıyorum aslında.

Ben gözümden kaçan bir şey olduğunu sanıyorum fakat nedir onu bulamadım. Render ayarlarını tekrar tekrar resetleyip tekrar yükledim.


2014-03-21 14:10:21
  • Offline
Fatih biliyorum bu konuda
TalikaOkan EyüpAvatar

Fatih biliyorum bu konuda bilgin olduğunu siteye geldiğin günlerden beri bilgim var yaptığın işler hakkında :) http://www.tr3d.com/forum/oku/vray/vray-noise-problemi/ şöyle eskiden de açılmış bir konu var bir incele istersen orada da sorunun çözümüne default light on gi dan kaynaklandığını yazıyor. PEki show only gi dediğinde nasıl bir sonuç elde ediyorsunm.


- Hiç...
2014-03-21 14:27:18
  • Offline
  • Erkek
Teşekkürler Okan, eski
Querorz

Teşekkürler Okan, eski toprağız bir artık. Birbirimizi biliyoruz tabi :) .

Show Only GI dediğimizde direct lighting görünmüyor. Yalnızca indirect lighting görünüyor. Anladığım kadarıyla bu da demek oluyor ki biz ışıkların yaptıkları ilk aydınlatmayı göremiyoruz. Sadece objelerden yansıyan ışıkları görüyoruz. Bu seçenek normalde kullanılan bir şey değil. Bu seçeneği açtığımda noiseden kurtuluyorum fakat bunun başka bir yolu olmalı. Çünkü bu seçenek yüzünden sahnemde ışıklara olması gerektiği gibi hükmedemiyorum.


2014-03-21 17:26:11
  • Offline
Bana yanlış noktaya odaklanıyorsunuz
ArkondeRAlper SözenAvatar

Bana yanlış noktaya odaklanıyorsunuz gibi geliyor. Bence sahnedeki noise GI kaynaklı değil. Image sampler ve AA Filter ı değiştirip deneyebilirsin. Eğer AA için keskin filtreler kullanırsan iç mekan renderlarında noise u kaldırmak için IR Map deki HSph Subdivision ı çok fazla artırman gerekir. Bu da render süresini aşırı uzatır.

Tavsiyem DMC sampler ile adaptive amount değerini 0,7-0,75 arası bir yerde tutup AA filter için de default area filter ile bir iki deneme yapman. (Noise treshold 0,005 benim işlerimde genellikle yeterli oluyor.)

Kolay gelsin.... :)


Gerçeği nasıl tanımlarsın?
2014-03-21 23:32:37
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!