V-Ray : v-ray ışık watt hesabı nasıl yapılır?

v-ray ışık watt hesabı nasıl yapılır?
ceyar

Arkadaşlar vrayda belirli bir watt gücünde ışık yayabilmek için hesap yöntemi nedir, hangi ayarla oranntılanabilir, yardım edebilirmisiniz? 70 ve 15 watt lık ışık simule etmem lazım.


2012-12-17 23:02:04
  • Offline
3ds max yerine bu
mimhakanHakan GüngördüAvatar

3ds max yerine bu işleri yapan programları bulup kullanmalısın.


https://www.behance.net/mimhakan - XEON E5 2697v2 Corsair 32GBRAM+512GBNVMe.2SSD+1TB OBSIDIAN800D RTX3070
2012-12-18 02:41:59
  • Offline
  • Erkek
Hüseyin Bey, watt
fasuto53Fatih Avatar

Hüseyin Bey, watt üzerinden ışık hesaplaması değişkenlik gösterir. Işık değerlerini lux birimi ile hesaplamanız daha doğru olacaktır. Mekan aydınlatma standartları bu birim ile belirlenir.

Aynı watt aydınlatma elemanları çok farklı aydınlık değerleri oluşturabilir bu doğrultuda.

Vray ile lux değeri belirtebilirsiniz. Özellikle bu konuda ies dosyaları gerçeğe en yakın verileri sağlayacaktır. Eğer 3D ortamınızda gerçeğiyle bir tutarsızlık var ise, bu Vray ile alakalı olmaktan daha çok mekanda kullandığınız malzemelerin yansıtma ve ışık emme değerleri ile alakalıdır.

Bu dökümanda ortamara göre lux değerlerine yer verilmiş:
http://www.dicle.edu.tr/bolum/myo/cungus/aydinlatma_hesap.pdf


2012-12-18 05:33:12 Edit:2012-12-18 05:34:00
  • Offline
  • Erkek
vray watt hesabı için:
KediEti7ümit ülkerAvatar

vray watt hesabı için:

vray camera ya da eğer normal kamera kullanacaksak da environment bölümünde vray exposure kullanmamız gerekir. ben daha çok vray exposure kullanırım. bu değerler gerçek fotoğraf makinası değerleridir ve tam doğru çalışır. az da olsa slr fotoğraf makinası tecrübesi olanlar hiç zorlanmayacaktır ama kullanmayanlar için kısa bir açıklama yapayım;
f-number ve iso değerleriyle oynamayın. sadece shutter speed işimizi görecektir. shutter speed 1-2 gibi değerler gece için uygundur. yani şöyle düşünün: bir fotoğraf makinasıyla 100 watt lık bir lamba ile aydınlatılan odada shutter speed değeri 1 iken aldığınız sonucun aynısını alırsınız. patlama çatlama olursa bu değeri arttırırsınız. bu değer gündüz ışıklandırması için 300-1000 gibi yüksek değerler olmalıdır. vray sun ve vray sky kullanıyorsanız sorun yok ikisi zaten gerçek değerlerdedir ama normal sky kullanıp tekstür vermek isterseniz sky değerini 100 yapmalısınız.
white balance olarak sahnenizde hangi renk daha yoğun ise bu rengi hafif beyazdan o renge açarsanız daha gerçekçi olur. ya da hazır presetleri kullanabilirsiniz. mesela gökyüzülü bir ortamda hafif maviye kaçarsa beyazlar tam beyaz olur.
yine belirteyim bu dediklerim normal kamera ile sadece vray exposure kullanarak geçerli. eğer vray camera kullanacaksak bunu kullanmayız çünkü bu değerler vray camera`nın en gerekli olanlarının toplandığı ufak bir özetidir. vray camera kullanacaksak bu değerleri bulup aynı şekilde ayarlarsak yine aynı sonucu elde ederiz.

ışık olarak watt seçtiğimizde ışığın şekli ve büyüklüğü önemli değildir. verdiğimiz watt değeri mutlaktır ve o watt değerinde aydınlatır.
sahnenin aydınlığını sadece shutter speed ile ayarlayın.
tekstür verecekseniz standart sky kullanmayın vray tanımıyor. bunun yerine vraylight kullanın ve type olarak dome seçin ona atayın tekstürü. multiplier`ı da 100 yapın.


2012-12-18 10:07:41 Edit:2012-12-18 11:20:57
  • Offline
  • Erkek
vray dome için küreye
KediEti7ümit ülkerAvatar

vray dome için küreye sarılmak üzere hazırlanmış bir gökyüzü kullanacaksanız da ayarlar şöyle:

-mataryal editöre get mataryal ile bitmap ekleyin ve gökyüzünü resmini seçin
-environ işaretleyin ve mapping olarak spherical environment seçin
-v tiling`i 2 yapın
-v offset`i 0,25 yapın
-v mirror tile seçeneğini kaldırın. aslında u yu da kaldırabilirsiniz. zaten bir kere tekrar edeceği için önemi yok.
-ve bu map`i dome olarak seçtiğimiz vraylight`ın teksture kısmına sürükleyin


2012-12-18 11:28:11 Edit:2012-12-18 11:30:32
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!