V-Ray : Transformer Animasyon Render

Transformer Animasyon Render
TuncAxoyTunç AksoyAvatar

Dostlar,
Transformer mantığı ile yaptığım bir animasyon var. Bu animasyonu render etmeden önce 10 frame de bir genel render alarak vrmap oluşturdum. Sonra from file ile bu dosyayı göstererek render a başladım. Ancak hareketler arasında oldukça fazla siyah lekeler görüyorum. Şu an biraz preview olduğu için verylow ve 40-20 şeklinde render alıyorum ama bu kadarı 80-50 yapsam bile problem yaratacak gibi duruyor.

Bu tip hareketli objelerin olduğu animaasyonlar için acil bir çözüm önerisine ihtiyacım var. Vray´in karakterlerle ilgili render tekniğini biliyorum ancak deneme yapmaya zamanım yok. buradaki obje karakter olmadığı için sorunu çözeceğini sanmıyorum.

Kısacası hareketli objelerin olduğu sahnelerde siyah lekelerden kurtulmak için nasıl render alabilirim?


CG Artist www.tuncaksoy.com www.3danimasyon.org
2011-07-27 13:51:30
  • Offline
  • Erkek
Benim başıma şöyle bişey
legolastDemo

Benim başıma şöyle bişey gelmişdi irradiance map in mode unu multiframe inciremental yapmıştım renderda hareketli objeler siyah lekeler bıraktı sonra mode single frame yapıp ayarları yükseltince düzeldi. benzer bişey olabilir belki.


2011-07-27 15:50:21
  • Offline
hmm.. olmadı singleframe denerim.
TuncAxoyTunç AksoyAvatar

hmm.. olmadı singleframe denerim. Teşekkür ederim

şu an bir de medium / animation ve Animation Prepass ile deneme yapıyorum.
Gelişmeleri yazarım


CG Artist www.tuncaksoy.com www.3danimasyon.org
2011-07-27 17:13:31 Edit:2011-07-27 17:28:15
  • Offline
  • Erkek
http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/tutorials_anim2.htm mantığı burdaki
pitposumSerdal ErtasAvatar

http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/tutorials_anim2.htm

mantığı burdaki gibi...
ayarlarını ekran görüntülerinde olduğu gibi yapıp render alırsan hareketli modellerinde bir sıkıntı olmuyor...

hazır rigli bir karakterde denedim. bir sıkıntı olmamıştı.


http://pitposum.deviantart.com/ www.serdalertas.com
2011-07-27 17:35:24 Edit:2011-07-27 17:39:22
  • Offline
  • Erkek
Selam Tunç, 10 kare
icdeadpeoplecem cimrin

Selam Tunç,
10 kare de bir yada 5 karede bir render alarak kısaltma yönteminde, sahnede hareket eden sadece kamera olmalı bunun haricinde herşeyin sabit kalması gerekiyor, çünkü 10. frame de yerde duran topa gönderilen ışınlar, 30. karede top yerine yere vurunca haliyle, top orada hem var hem yokken ki bilgiler sapıtıyor, görüntü düzgün çıkamıyor malesef,
seninde denemesini yapacağın yöntem renderpass yöntemi zamandan kısaltma yapmaz , ancak daha stabil bir görüntü çıkarır ortaya, çünkü kendisinden önce ve sonra "n" sayıda framedeki bilgileri birbirine kaynaştırır.(bu yüzden "n" sayısını çok arttırmak da keskin hatların kaybolmasına sebebiyet vereceğinden iyi ayarlanmalı)
Ayrıca 1.5´ten sonra konulan camera path seçeneğide stabil bir render için önemli rol oynar.Denemeye fırsatın olmadığı için şimdilik kullanma ama ileride faydalı olabilir.


hayat çok kısa
2011-07-27 17:48:22
  • Offline
  • Erkek
Teşekkür ediyorum dostlarım.
TuncAxoyTunç AksoyAvatar

Teşekkür ediyorum dostlarım.

Serdal, dediğin tutorial ı bulmuştum ancak buradakinden farklı olarak başka bir tutorial da second bounce ayarını brute force da kullanmış. Şu an ki denemem o yönde. Umarım iyi neticelenir.

Bir diğer bilgisayarda legolastdemo nun önerdiği gibi yüksek kalitede singlepass render alıyorum. Yedekte bulunsun.

Cem, kamera da ciddi bir hareket olmadığı için camera path seçeneğini kullanmadım. Aslında onu açıp yaptığım 1-2 denemede kamera kadrajından render almadığını gördüm. Bu normal midir? Sahneyi karşıdan gören bir açıdan render alıyor. Ben iyice sapıtıyor diye endişelenip seçeneği kaldırdım =)


CG Artist www.tuncaksoy.com www.3danimasyon.org
2011-07-27 19:48:18 Edit:2011-07-27 19:49:27
  • Offline
  • Erkek
http://www.youtube.com/watch?v=3VwRWB3oM-g deneme animasyonunu upload
pitposumSerdal ErtasAvatar

http://www.youtube.com/watch?v=3VwRWB3oM-g
deneme animasyonunu upload ettim. bir incelersin...


http://pitposum.deviantart.com/ www.serdalertas.com
2011-07-27 21:21:03
  • Offline
  • Erkek
Çok sağol Aslında adamın
TuncAxoyTunç AksoyAvatar

Çok sağol
Aslında adamın üzerine güneş gelseydi ve yerdeki gölgeyi net görebilseydik belki daha iyi olurdu. Malum gölgelerde titreme falan gibi abuk şeyler oluyor. Ama bunda bir sorun yok sanırım. Şu an iki ayrı makina 2 ayrı yöntemle render alıyor. Bitince sonucu ve animasyonu paylaşacağım.

Tekrar teşekkür ederim


CG Artist www.tuncaksoy.com www.3danimasyon.org
2011-07-28 09:11:41
  • Offline
  • Erkek
devamı vardı aslında ama
pitposumSerdal ErtasAvatar

devamı vardı aslında ama deneme olduğu için sıkıltım. bir problem olmadığı için de yarıda bıraktım. senin de bulduğun linkteli mantık işe yarıyor.


http://pitposum.deviantart.com/ www.serdalertas.com
2011-07-28 09:17:49
  • Offline
  • Erkek
Kamera kadrajından aslında ama
icdeadpeoplecem cimrin

Kamera kadrajından aslında ama tüm yol boyunca, yani light cache hesaplamasını yaptığı gibi tüm frameler için hesaplıyor, burada fark kameranın hareketi kadar olması(kamera hareketi ile oluşan aralığı büyük ve tek bir kamera gibi farz edip ışınlar hesaplanıyor , böylece farklı karelerde farklı ışınlar oluşmuyor ,tabiki durağan olan bölüm için, hareketli kısım yine her kare ayrı tanecik).
Böylece kıpırdamayan statik olan objelerindeki tanecikler sabit kalıyor.Yani problem yok,render alabilirsin:)


hayat çok kısa
2011-07-28 09:35:37
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!