V-Ray : Su duvarı görüntüsü nasıl verilir

Su duvarı görüntüsü nasıl verilir

Su duvarı görüntüsü nasıl verilir

Arkadaşlar, ekteki resimdeki gibi bir su duvarı görüntüsünü nasıl verebilirim acaba?

2011-12-20 10:13:32 Edit:2011-12-20 11:20:01
  • Offline
  • Bayan
kendimce bildiğim bir yöntemle

kendimce bildiğim bir yöntemle açıklamaya çalışıyım. polygonları belli gruplar halinda seçtikten sonra önce şeffalık için refraction kısmını ayarlayın. daha sonra bulanık ve pürüzlü görüntü için ref. glossines değerini 0,75 veya 0,65 gibi bir değere çekin. resimdeki görüntüyü elde etmeniz için belirli polygrouplarına bump noise uygularsanız daha realistik bir görüntü elde etmiş olursunuz.


virtue3d.blogspot.com virtue3d.tumblr.com
2011-12-20 17:10:45
  • Offline
  • Erkek
1-VRayMtl`de reflect kanalını beyaz
GalagoÖzcan ŞENGÜNAvatar

1-VRayMtl'de reflect kanalını beyaz yap. Bu sayede ayna gibi yansıma yapsın.

2- Duvardaki kabarıklık için displace kanalına siyah-beyaz resmi ekle.

3-Displace kanalında kullandığın resmi, kabarmayan yani siyah tondaki kısmı tam beyaz olacak şekilde photoshopta ayarla. Diğer rengide siyahla beyaz arasında(beyaza ne kadar yakın olursa yansıma o kadar net olur.) bir ton ver ve bu resmi  Refl.glossness kanalına ekle. Sonuç olarak kabarmayan kısımlara refl.glossness kanalında beyaz geleceği için tam yansıma yapacak. Diğer kısımlar bulanık olacak.

 

Kabaca anlatmaya çalıştım. Umarım işini görür.

 

Kolay gelsin! 

 


"İnandıkları gibi yaşamayanlar, yaşadıkları gibi inanmaya başlarlar." Hz.Ömer
2011-12-20 22:29:41 Edit:2011-12-20 22:31:49
  • Offline
  • Erkek
özcan
mehmetbessakizMehmet BeşsakızAvatar

özcan o anlattığın refleckti hiç uygulamadan söylüyorum aynadan beter bir yansıma yı anlatıyorsun... NK glossines değerini 0,75 veya 0,65 gibi bir değere çekin. söylemi daha doğru soft bir yansıma bulması lazım . bu renderi paylaşırlarsa çok kişi faydalanack


05325562252
2011-12-21 09:46:31
  • Offline
  • Erkek
Displace değil ama (hızlı

Displace değil ama (hızlı

Displace değil ama (hızlı ama anlaşılır bir render almam gerekiyordu) bump vererek bir görüntü oluşturdum. Çok tatmin edici olmasa da idare eder. Diffuse renk beyaz. Beyaza yakın gri reflection, refl. glossiness 0.9, refraction yine beyaza yakın gri, refr. glossiness 0.75, ior değeri 1.33, hafif mavi bir fog color. görüntü bu. yorumu olan var mı?

2011-12-22 15:00:15
  • Offline
  • Bayan
Hızlı render dediysem gene

Hızlı render dediysem gene de 8 çekirdek makina ile iki saat sürdü. :)))


2011-12-22 15:01:29
  • Offline
  • Bayan
uzaktan bakınca benziyor ancak
Kortext

uzaktan bakınca benziyor ancak gene de tam istediğiniz etki oluşmadı sanırsam : ) gene de güzel olmuş. Benim de bilgim buraya kadar gerçekten : )


2011-12-23 08:37:26
  • Offline
Seyhan_EFENDILERSeyhan EFENDİLERAvatar

Bence modelin UV mapini çıkart sonra UV mapin herhangi bir resim formunda export et jpg, bmp veya senin tercih ettiğin herhangi biri. Export ettiğin mapi photoshop kullanarak tamamen beyaza boya sonra modelin alt kısımlarrına denk gelicek yerleri sanki su akışı varmış gibi siyaha boya arada gri tonlarda olmasını sağla. Bu resmi yapmaktaki amaç modelin üzerindeki displasment map levelini bu resimle ayarlamak çünkü yapay şelalenin üst yani su akan kısımları daha prüzsüz ve yansıtma seviyesi daha yüksek olan yeridir. Hazırladığın bu resmi modele atadığın kaplamaya displasment map olarak yada bump map olarak ata ( benim tercihim bump map olurdu çünkü renderın detay gerektirmeyecek kadar uzakta ). Rander al ve hazırladığın mapin model üzerindeki etkilerini test et şayet hoşuna gitmeyen kısımlar var ise resmide yapıcağın tam siyah, tam beyaz ve gri tonlamalı düzeltmeler istediğin etkiyi vericektir. Resim model üzerine çok keskin etkiler yapıyorsa bunu önlemek için photoshopta boyama yaptığın fırçanın kenarları mat ortası koyu olan olamsına dikkat et bu sayede bump yada displasment etkis biraz daha yumuşak olucaktır.
Bump yada displasment map modele su akışı etkisi vermeni sağlar ancak suyun akışı sırasında belli yerleri ışığı daha iyi yansıtır, belli alanlarıda daha mattır ışık kırılmaları daha fazladır yada arkasındaki objeleri daha net görebilirsin. Bahsettiğim bu etkileri yakalamak için yine hazırladığın resmi kullanabilirsin modele atadığın materyelin specular level, reflection, refraction, opacity map olarak atayabilirsin. Burda dikkat etmen gereken tek şey hazırladığın resmin kopyalarını yani Resim_Spec, Resim_Opac, Resim_Reflect, Resim_Refract olarak isimlendirmen çünkü aynı resmin atadığın her değere istediğin etkiyi yapması mümkün değildir. Resimde istediğin etkiyi yakalamak için her bir kopya resmin siyah- beyaz arssındaki gri tonlamalı değişiklikler yapman gerekir kopyaları farklı adlarda isimlendirmenin ana sebebi budur aksi halde çalışma esnasında büyük karmaşa yaşarsın.

Konu hakkında bilgi sahibi olduğunu düşünüyorum yinede bu yazıyı site içerisinde birçok kişinin okuyacağını hesaba katarak ek bir bilgi vermek istiyorum. 0-256 arası RGB siyah beyaz arası gri tonlamalı resimler model üzerindeki değişik etkilerin elde edilmesi için kullanılır. Örneğin metal bir yüzeyde paslanmış alanlar ışığı minimum düzeyde yansıtır bu nedenle modelin bu kısımları için UV map referans alınarak siyah beyaz gri tonlamalı bir resim hazırlanır. Koyu yani siyaha daha yakın yada tamamen siyah alanlar ışığı hiç yansıtmaz buna karşın beyaz alanlar ışığı tam olarak yansıtması sağlanır. Aynı işlemi çamur bulanmış bir aracın camı içinde yapabiliriz burda hazırladığımız siyah beyaz resmi çamurlu alanların matlığını ve saydamlığını ayarlayabilir.

Yazdıklarımda eksikler olabilir ancak elimden geldiği kadar izah etmeye çalıştım aynı işi ben nasıl yaprım şeklinde. Umarım faydası olur iyi çalışmalar.

Not: Bildiğim kadarıyla bu tür dekoraif şelalelerde su bir aynanın önünde akar isteğe bağlı olarakta ışıklandırma yapılır bu sayede suyun akışı daha net görülür. Ayna etkisini yakalamak için reflection map olarak Raytrace Map kullan bu sayede materyelin etraftaki objeleri tam olarak yansıtır.


http://deman3d.blogspot.com/
2011-12-23 10:24:12 Edit:2011-12-23 10:29:32
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!