V-Ray : Render Süresi ve Ayarları ile İlgili Sorunlar

Presetler 640x480 boyutlarına göre
murataksay

Presetler 640x480 boyutlarına göre ayarlanmış. Vray ilk çıktığından beridir bu değerler hep aynı değişmedi.. Demek istediğim çözünürlüğü arttırdıkca aslında max değeri arttırıyorsun. Senin çözünürlüğü göre 7 kat artıyor. Tabi değerler düşük olduğu için belki istediğin sonucu veriyor olabilir onu bilemem ama genel olarak çözünürlük arttırdıkca o değerleri Custom`a getirip düşürmen gerekiyor.
Formülüze edersek: Preset 640x480`e göre 60 Pixel e denk geliyor. Sen aynı 60 pixeli yakalaman için 2 üzeri 6 yaparsak. 3507/64 = kabaca 60 pixel oluyor. Presetdeki ayara göre render istiyorsan aynı sonucu almak için max = -6 yapman gerekiyor. Kalite çok değişmiyorsa sana büyük bir hız farkı kazandıracaktır.

Area render ile çok ufak bir alanı renderliyip aradaki farkı inceleyebilirsin. Başarılar..


2014-05-30 20:26:50 Edit:2014-05-30 20:27:57
  • Offline
Murat Bey, çok
deportivoluFatih EkerAvatar

Murat Bey,
çok teşekkürler bu güzel bilgilendirme için.


2014-05-30 22:20:44
  • Offline
  • Erkek
Fatih bey global sub
izzetizzet ALŞAN

Fatih bey global sub değeriniz 3 sanırım bunu bence 1 yapın.tüm sahnenin subdivs lerini 3 ile çarparak hesaplama yapıyorsunuz.color mapping değerleriniz nedir.daha fazla aydınlık için gamma lut u açabilirsiniz.

9 saat çok çok fazla gerek yok.ben çok eski bir laptopla 2500 px lik bir render ı 1-1,5 saatte alıyordum ayrıca.ışıklandırmanızda bana kalırsa bir hata mevcut içerisi çok karanlık kalmış.


https://www.3dokulu.com Türkiye`nin 3D Eğitim Platformu
2014-05-30 22:33:52
  • Offline
  • Erkek
Render süresini etkileyen en
Tuna_Tunahan AvsallıAvatar

Render süresini etkileyen en önemli faktör ışıklardır.Az sayıda ışık kullanın.Işıkları doğru konumlara yerleştirinki realistik bir görüntü oluşsun.Daha sonra render menüsünde print wizard ile baskı yapacağınız kağıtın ölçüsünü girerek,ona göre çözünürlük belirleyin,bu sayede gerçek çözünürlüğü bulmuş olursunuz ve süreyi düşürür.

Filtre:Mitchell olsun daha keskin olur
adaptive dmc 1/8-1/16 olabilir.
secondary ray bias:0,0001
ir.map:medium
h.subdivs 30
interp:15
Light cache:850
pre filter 96
filter:Fixed olsun.

böyle hızlı render edersiniz muhtemelen.


2014-05-30 23:28:10
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!