V-Ray : Render Farm Rebus için tavsiyeleriniz?

Render Farm Rebus için tavsiyeleriniz?
alper-ozyurtAlper Özyurt

Forumda açılan bir kaç renderfarm konusunu görünce ne olduğunu bilmediğimden biraz araştırdım ve bir projede denemek istiyorum.

3ds Max ve Vray için.
Araştırdıktan sonra kafama takılan bir kaç soru var. (Rebus tutoriallerine baktım.)

1- Projeyi oluştururken farklı dizinlerden max içerisine link ettiğimiz modeller material veya texute ya da vray proxy gibi unsurlar rebus plugini ile render deyince FTP ye yüklenip sorunsuz render alabiliyor muyuz? Yani projenin paketlenmesi vs tutoriallerde orayı hızlı geçiyor o nedenle emin değilim.

2- Diğer merak ettiğim husus Bir projede 20 30 tek kare render alacak olsak bunarın her biri için kamera eklesek. Ardından bu kameraların herbirinden render yapmak için nasıl bir yöntem izleniyor Her bir kameraya geçip sonra herbiri için projeyi ayrı ayrı sunuculara yüklememiz mi gerekiyor yani her render için ayarları yapıp tekrar mı yüklemeliyiz?

3- Bu sorum 2. de olduğu gibi plan kesiti gibi kesitler alacak olsak nasıl bir yöntem izlemeliyiz.

Genel olarak bir projenin tüm render işlerini rebus ile yapacaksak nasıl bir düzende ilerliyoruz biraz bahsedebilir misiniz?

Bir kaç güne kadar render farm nedir hiç bilmiyordum.


2016-12-15 22:13:53
  • Offline
  • Erkek
1) Şöyle ki rebus
serkanozdoganSerkan ÖzdoğanAvatar

1) Şöyle ki rebus un programı bunu kendi yapıyor. Hatta eksik mapleri proxyleri de size bildiriyor. O yüzden hızlı geçmiş olabilir. Farminizer güzel bir arayüz.

2) Batch render denemedim. Ama 1 kamerayı 30 açıda keyle. sonra animasyon render ı gibi verebilirsin renderını. Tek sıkıntı "use camerapath" i tikleme

3) Plan ve kesitler için de 2. cevap geçerlidir. Fakat kesit için bilemedim şimdi biraz da. Aslında öyle sıkıntılı açıları hep bilgisayarımda çözdüm :D


Asus PX79 Pro - Asus Geforce gtx 690 - Intel i7 3930k 3,5Ghz - OCZ 1000W Gold - 32 Gb 1600 Mhz Vengeance Ram -
2016-12-16 12:35:27
  • Offline
  • Erkek
Vray 3 ile gelen
fasuto53Fatih Avatar

Vray 3 ile gelen VrayClipper kullanarak kesit alabilirsin Kamerayı farklı frameler için animasyon ettiğini düşün en son frameler için kesit için kullancacağın VrayClipper objesine hareket vererek sahneyi dilediğin noktalardan kesmesini sağlayabilirsin.

Ayrıca VrayClipper 3 sürümünden sonra gelen yeniliklerde bir plane kullanmak yerine kapalı bir obje kullanarak sahnenin içinde ya da dışında kalan alanlarını render ederek daha özgür bir kesit yöntemi de mümkün oluyor. Plan kesitlerde buna çok ihtiyacın olmasa da cephe gören kesitlerde bazen mobilyalar olmadık yerden kesilir bunlara tek tek müdahale etmek yerine etrafından dolaşan bir poligon örebilirsin.

Kamera kullanımına gelince:
Kamera animasyonu konusunda yeterli bilgim yok eksik kalan kısmını diğer arkadaşlar yanıtlar umarım ben de öğrenirim. Vray 3 sonrası max kamerası kullanılmaya başlandı standart vray kamerası kaldırıldı. Haliyle vray için max`in free kamerasını kullanabilirsin kesitlerde bu kamerada ortografik görüntü özelliği için bir kutucuk var lens seçeneklerinin altında. Oraya tik atman yeterli.

EKSİK BİLGİ: Senin için diğer bir soru bu ortografik seçeneğini animasyonda belli framelerde aktif ve deaktif etmek. Bu soruyu cevaplarsa arkadaşlar benim de işime yarar!


2016-12-16 16:26:12
  • Offline
  • Erkek
Bu arada forumdan Ömer
fasuto53Fatih Avatar

Bu arada forumdan Mustafa kardeşimizin renderfarm`ını tercih edebilirsiniz. Bununla ilgili bir konu açtı forumda. Şahsen kendisinden hizmet almayı düşünüyorum.

http://www.tr3d.com/forum/3dsmax/440-islemcili-render-farm.htm


2016-12-16 16:37:47 Edit:2016-12-16 17:40:34
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!