V-Ray : prepas + rendering

prepas + rendering
cosmosiiievren yıldırım

selam arkadaşlar şu iki olayı açıklığa kavuşturacak biri varmı acaba. İngilizcesini Türkçesine cevirdim yine anlayamadım izlemediğim videoda kalmadı. şimdi normal sahnede sadece kamera hareket ederken sıkıntı yok hafıza oluşturup yapıyorum aşağıdada baktığım linkler mevcut (birkaçı)
http://www.sinefx.com/forum/index.php?topic=7508.0

http://www.workshop.mintviz.com/tutorials/flicker-free-animation-using-vray/

fakat sahnede hareketli objeler varken gölgeleri altlarından kayıp gidiyor bu durumda prepass ve rendering menüsünden hallediliyormuş ama Türkçe bir sağlam kaynak bulamadım


2013-12-20 19:04:44
  • Offline
  • Erkek
Kamera sabit sadece hareketli
murataksay

Kamera hareket ediyorsa ve Hareketli objeler varsa:
Use camera Path + Animation prepass + Animasyon Rendering

http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/tutorials_anim2.htm
( burdan bakabilirsin ama bakılarak anlaşılması zor gibi) yine anlamadığın kısımlarda yardımcı oluruz.

irradiance ve lightcache`nin her karede tekrar hesap yapması gerekiyor çünkü hareket eden obje var. Bu yüzden "Use camera Path" açman gerekiyor.


Benim yöntem: Hhız ve güzellik açısından: Hareket eden objeleri ayrı render alıyorum. Hareket eden bir objeye %100 gerçekci seken ışık (indirect illumination) vermek çokda anlamlı değil. Sonuçda hareket ediyor ve sahte bir ışıklada aynı efekti verebilirsin.
ÖR: Adam yeşil bir halıda yürüyorsa, adamı vrayMatte üzerinde yürütüp (gölge ve yansıma için) alttan yeşil ışık vermek belki normalinden çok daha güzel bile gösterebilir. Çok daha esneklik olacakdır ve titreme problemide ortadan kalkıyor. Sahneye göre değişebilir. Başarılar..


2013-12-20 20:50:51 Edit:2013-12-20 20:55:07
  • Offline
murat bey o dediğiniz
cosmosiiievren yıldırım

murat bey o dediğiniz linkede baktım, aynısınıda yaptım yine gölgeler kayıyor. acaba ben mi yanlış yapıyorum

prepassda cameralar işaretli hem ligh cachede hemde Irradiance Map de
sonra hafızayı oluşturmak için bir yer gösteriyoruz (sadece iradiance mape) light cahce yi boş bırakıyoruz yani herhangi bir adres göstermiyoruz

sonra animasyon bitince oluşturduğumuz Irradiance Map hafızalarını rendering moduna geçip çağırıyoruz, ve dont render final animation seçeneğini devre dışı bırakıp rendere tıklıyoruz. atladığım bir yer varmı? bu arada son çıktıda light cacheyi none mi yapıyoruz yoksa olduğu gibi mi bırakıyoruz, normalde sadece camera hareket eden sahnelerde onuda fly through a ayarlıyoruz ve sonra onuda from file den çağırıyorduk. şimdi soru şu bu prepass ve rendering modunu kullanırken light cachenin durumu ne ( belkide ben burda yanlış yapıyorum) yani bunu 2. kısımda rendering moduna geçtiğimizde çağırıyormuyuz bir şekilde yoksa es mi geçiyoruz? 2. sorumda siz sahneyi hereketli hareketsiz diye nasıl 2 kısımda renderleyebiliyorsunuz yardımcı olursanız sevinirim


2013-12-21 08:40:59
  • Offline
  • Erkek
ya bu konu cok
yunakHakan UÇARAvatar

ya bu konu cok onemlı bı turkce ders veya link olsa cok rahatlayacagız gölge objeyi takip etmiyor yada belli bir süre takip ediyor sonra tekrar bozuluyor


Huzur İslamda
2013-12-21 08:47:06
  • Offline
  • Erkek
bu sorun sadece
recepyngzRecep YANGÖZAvatar

bu sorun sadece vrayde mi oluyor??? Yıllar önce vrayde çok başımı ağrıtmıştı bu sorun. Mentalde hiç rastlamadım bu soruna.


ALLAH`ın rahmetinden ümit kesmeyin; zira kafirlerden başkası ALLAH`ın rahmetinden ümit kesmez. YUSUF SURESİ /87.AYET
2013-12-21 08:56:26 Edit:2013-12-21 09:06:29
  • Offline
  • Erkek
arkadaşlar bu linkte sadece
cosmosiiievren yıldırım

arkadaşlar bu linkte sadece camera hareket eden animasyonlar için ders var vede harika bir ders. lakin benim istediğim içinde hareket eden objelerin olduğu bir animasyon :( yinede birçok kişinin işine yarıyacağını düşünüyorum.

http://www.youtube.com/watch?v=kUBB4IjOXCs


2013-12-21 13:33:11
  • Offline
  • Erkek
Evren, şimdi hareket obje
murataksay

Evren, şimdi hareket obje olduğu için her karede GI hesaplaması gerekiyor. Bu yüzden irradiance Animation ( rendering ) ile hesaplarken her kareyi ayrı hesaplıyor ve bir dosya oluşturuyor. Light cache bu yüzden single frame ve auto`da ayarlı. Yani irradinace kayıt olurken lightcache`de o dosyaya ek olarak kayıt oluyor.

Animation (rendering) bittikden sonra secondary GI kapatıyorsun. Sadece irradiance açık kalacak. İrradiance Animation (rendering) moduna alıp dosyayı çağırdın. Bu şekilde hem hareketli kamera hemde hareketli objelerin düzgün çıkması gerekiyor çünkü her kare için hesap yapılıyor.

Yinede titreme oluyorsa normalde interp. frames kapalıydı. Buradaki değere göre kaç frame kaynaştırılacağını belirliyorsun. ( basitce 2 kareyi alip %50 mixliyip geçişleri rahatlatma gibi bir olay ).

2-Sorun: Genelde animasyonlarda irradiance çok çok gerekmedikce kullanmıyorum. Ama gerekiyorsa hareket etmeyen bina vs. gibi objeleri irradiance ile render ediyorum. Daha sonra hareket eden objeleri vrayMatteShadow ile ayrıca render ediyorum ve afterda eklyiroum. İrradiance yerine çok geniş gölgesiz ışıkla benzetmeye çalışıyorum. Hareket edenler, etmeyen objeler kadar hassas olmadığı için daha bile güzel efekt olabiliyor.


2013-12-21 22:27:47 Edit:2013-12-22 15:28:31
  • Offline
murat bey dediklerinizi harfiyen
cosmosiiievren yıldırım

murat bey dediklerinizi harfiyen deneyecem ve sonucuda buraya yine yazarım

bu arada yukarıdaki yazınızda ilk ve ikinci parantezler içindeki (rendering)gin "prepass" olması gerekmiyormu yoksa rendering doğru mu?


2013-12-22 15:02:09
  • Offline
  • Erkek
Başdaki prepass olacak. Yanlış
murataksay

Yanlış yazmıyım diye linke bakarak yazdım adamda rendering yazmış ama prepass olacak. Kolay gelsin..

Basit bir video yaptım max`da. Flythrough ile Rendering Mod farkını göstermek için:
http://we.tl/s7200I4TYr

( normal direk gölgeleri kapattım, Topun üzerindeki duvardan gelen GI gölgesini incelerseniz farkı görebilirsiniz )


2013-12-22 15:24:07 Edit:2013-12-22 16:09:59
  • Offline

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!