V-Ray : Mercek materyalini nasıl yapabilirim?

Mercek materyalini nasıl yapabilirim?

Arkadaşlar, vray ile bir mercek görüntüsü verecek material nasıl yapılabilir. Mercekte bazı renklenmeler ve arkada kalan görüntüyü şişirme gibi etkiler görünür, mesela fotoğraf makinelerinin mercekleri yada otomobil farlarının mercekleri. Bu tür materialleri sıfırdan yapabilir miyim. Bu konuda bir rehber var mı acaba?


2013-08-27 00:40:30
  • Offline
  • Erkek
Evet bunları kendiniz vray
ArkondeRAlper SözenAvatar

Evet bunları kendiniz vray malzemelerini kullanarak kolaylıkla hazırlayabilirsiniz.

Sıradan bir cam malzemesi hazırlayıp objenize bir mercek formu verdiğinizde zaten bir merceğin yapması gerektiği gibi arkasındaki objeleri büyüttüğünü göreceksiniz.

Bahsettiğiniz renklenmeler merceğin üzerindeki kaplamadan kaynaklanır. Bu tarz mercekleri biraz incelerseniz ışığı farklı açılarda, farklı renklerde yansıttıklarını görürsünüz. Böyle bir yansıma elde etmek için de, malzemenin reflection kanalına bir falloff kaplaması ekleyin. Kaplamanın ayarlarından "perpendicular/parallel" i seçin. Siyah ve beyaz olan renklerden de birini mavi-mor diğerini de kırmızı-turuncu arası bir renge ayarlayın. Bu sayede merceğin kameraya dik açı yapan yüzeyleri bir rengi yansıtırken, açı büyüdükçe yüzeylerin yansıtacağı renk de ikinci renge doğru değişir.

Kolay gelsin...


Gerçeği nasıl tanımlarsın?
2013-08-27 05:00:56
  • Offline
  • Erkek
Bir resimle de anlatmaya
ArkondeRAlper SözenAvatar

Bir resimle de anlatmaya

Bir resimle de anlatmaya çalıştım. Umarım faydalı olur.

Gerçeği nasıl tanımlarsın?
2013-08-27 05:10:05
  • Offline
  • Erkek
Alper Bey güzel açıklamış,
fasuto53Fatih Avatar

Alper Bey güzel açıklamış, fakat benim şöyle bir önerim olacak. Bu şekilde daha gerçekçi bir mercek etkisi oluşturabilirsin.

Yine aynı Alper Beyin anlattığı biçimde material hazırla, Falloff materialini ise diffuse ve refract kanallarına ata. Böyle bir render al, seni tatmin etmez ise ki bence bir araba farında etmeyebilir önce renklerini doygun renklerden açık renklere biraz daha beyaza çek yani saturation ayarını. Birde böyle dene, mercek üzerinde çok doygun renkler biraz sanal görüntü katabilir. İşi biraz daha abrtmak istiyorsan eğer Falloff materialini reflect map kanalına da atayabilirsin. Refract ile üst üste çakışacağı için yasıma değerleri daha farklı bir sonuçta elde edebilirsin fakat ben bunu tavsiye etmem.

Tabi yaptığın temel cam materialinin önemi büyük. Standart bir vray materiali transparan yapmakla olmaz. Bunun anlatımı da sitede olacaktır ona bakabilirsin.


2013-08-28 00:02:24 Edit:2013-08-28 00:02:55
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!