V-Ray : Derin Mekanlarda Işıklandırma

Derin Mekanlarda Işıklandırma
Querorz

Arkadaşlar selamlar;

Sizin de bildiğiniz gibi Dünya`da Vray sanatçıları , iç mekanlarda ışıkları her zaman pencere önünde kullanıyorlar. İzlediğim derslerin hiç birinde tavana ışık koyulması gibi bir şey görmedim. Mekana ışık her zaman pencerelerden veriliyor.

Fakat! Bazı mekanlar oldukça derin oluyor. Penceredeki ışık odanın diğer noktalarına ulaşamıyor. Işığın şiddetini ciddi derecede arttırınca bunu elde edebiliyorum, fakat bu defa da pencereye yakın kısımlarda ışık patlaması meydana geliyor.

Bu tarz mekanlar için çözümleriniz nedir?


2014-05-06 09:23:22
  • Offline
kardesım ısıgın ayarını hıc
zaNyNecati DeğirmenAvatar

kardesım ısıgın ayarını hıc arttırma normal patlamıycak sekılde ısıgı ıcerıye yaymalısın sonra ısıgın yetmedıgı kısımlara ufak hılelerle yanı ommı ve vrayliht ısıgı ıle aydınlatabılırsın...


Kahrolsun,kahrolmamış,kahrolmayı hakeden,kahrolasıca şeyler.. :D
2014-05-06 09:47:04
  • Offline
  • Erkek
Gerçek hayatta
campanellaMahmut AltuntaşAvatar

Gerçek hayatta nasıl oluyorsa öyle, içerilere de ışık kaynakları koyacaksınız. Ben hız için tavana ışık koyuyorum genelde, tek tek onlarca ışık çok vakit alıyor ama ben iş için değil, sanat için render yapacağım derseniz tabiki gerçek hayatı taklit etmeniz lazım.


Bir düşte yaşıyoruz. Düşleyenin olmadığı, düşün kendini düşlediği bir düş.
2014-05-06 11:00:33
  • Offline
  • Erkek
@mahmut altuntaş.
soneday7Soner ÇakırAvatar

@mahmut altuntaş. fakat malesef sanal dünya gerçek dünya gibi olmuyor. şuan odamdan bakarak yorum yapıyorm odamdaki pencere ışığı az geldiği halde koridoru bile aydınlatıyor. Hiç bir 3d yazılımda bu gerçekciliği yakalaymıyoruz. Hile şart


https://www.facebook.com/3detasarim - 3dsmaxtr.blogspot.com www.lycinteraktif.com
2014-05-07 17:57:13
  • Offline
  • Erkek
gama`yı 2,2 kullanın. vray
KediEti7ümit ülkerAvatar

gama`yı 2,2 kullanın. vray

gama`yı 2,2 kullanın. vray 2,2 gamaya göre hesap yapar. soner beyin bahsettiği sorunu büyük ölçüde çözer. resimde daireye sadece sahnede görünen iki pencereden ışık girmekte. sahnede sadece sky ışık vardır. ekstra hiçbir aydınlatma yoktur. görüldüğü gibi gayet olması gereken aydınlanma. soner beyin dediği gibi koridor bile aydınlık ve patlama çatlama da yok.

2014-05-07 20:35:34
  • Offline
  • Erkek
bulunduğumuz odadaki pencereyi iptal
KediEti7ümit ülkerAvatar

bulunduğumuz odadaki pencereyi iptal

bulunduğumuz odadaki pencereyi iptal etsem bile olması gerektiği kadar aydınlanma sağlıyor en uçtaki tek pencere. bu arada bahsettiğim gama max`in gaması değil. vray color maping gaması.

2014-05-07 20:38:45 Edit:2014-05-07 20:44:58
  • Offline
  • Erkek
hm iyiymiş fakat patlama
soneday7Soner ÇakırAvatar

hm iyiymiş
fakat patlama çatlama çok olmuş
bunu bi deniyeyim ve gammayı standart 2.2 `de tutuyorum.

ve konusu açılmışken bende bir soru sorayım
Penceresi olmayan bir mekanı nasıl aydınlatabiliriz en iyi şekilde?


https://www.facebook.com/3detasarim - 3dsmaxtr.blogspot.com www.lycinteraktif.com
2014-05-07 22:27:14
  • Offline
  • Erkek
valla gömme ışık hem
KediEti7ümit ülkerAvatar

valla gömme ışık hem render süresi hem de aydınlanma olarak baya iyi oluyor. aydınlanma planı projede yoksa direk gömme ışık kullanıyorum.


2014-05-07 22:43:22
  • Offline
  • Erkek
Ümit Gamma zaten
Querorz

Ümit Gamma zaten 2,2`dir. O konuda problem yok. Paylaştığınız 2. renderda zeminde görünen ışık, sadece yansımadır. Yani arka odayı aydınlatması gibi bir durum söz konusu değil.

Zaten benim de penceredeki ışık 15 metre yol alıp her yeri aydınlatsın gibi bir arayışım da yok. Çünkü bu mümkün değil. Fakat odanın ışık ulaşmayan bölümlerinde aydınlatmayı nasıl sağlamalıyız? En gerçekci çözüm nedir?

IES ışık kullanmak da bir çözüm fakat gerçekci bir çözüm mü? Bir mağazada alçıpana spotlar koyup bu kısımları IES ile aydınlatmak anlaşılabilir bir şey fakat spot ışıkların kullanılmadığı bir mekanda ne yapacağız?


2014-05-08 11:24:57
  • Offline
ışık sıçramalarını
recepyngzRecep YANGÖZAvatar

ışık sıçramalarını artırarak daha iyi sonuç elde edebilirsiniz. Gerçek hayatta pencereden içeri süzülen photon sayısı tirilyonlarla dahi ifade edilse azdır. 3d ortamında photon sayıları 10.000 ile 1.000.000 arasında gider gelir. Photon ne kadar fazla sekerse aydınlanma o kadar çok olur.
Not: Işık sıçramaları render ayarlarından yapılıyor.


ALLAH`ın rahmetinden ümit kesmeyin; zira kafirlerden başkası ALLAH`ın rahmetinden ümit kesmez. YUSUF SURESİ /87.AYET
2014-05-08 12:11:08
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!