V-Ray : kenar segmentlerı ve geom stand ın??(cok ugrastım ama olmadı)

kenar segmentlerı ve geom stand ın??(cok ugrastım ama olmadı)
canercecanerAvatar

merhaba arkadaslar daha once bır objeyı nasıl cızgısele cevrılır dıye sormustum fakat onume render da gonderdıgım gıbı bır yontem cıktı ve bun un nasıl yapıldıgını bı turlu anlayamadım objenın yalnızca kenarlarındakı segmentler gorunuyor ve buda yalnızca aynı dokuyu atayınca yanı beyaz yapınca kenar segmentlerı sıyah olarak cıkıyor vede sahnede ``geom stand in`` secenegınden bır kup cızılmıs bunla bu renderı almanın bı alakası var mı bılmıyorum ama bılgı olsun dıye soyluyorum ayrıca acıkcası geom stand ın nerden yapıldıgını dahı bulamadım bı bılgısı olan varmı acaba cunku ıkı gundur bunu cozmeye calısıyorum ve hıc bı yerde bı cevap bulamadım sımdıden tesekkurler...


2012-04-06 20:07:35 Edit:2012-04-06 23:14:36
  • Offline
  • Erkek
render
canercecanerAvatar

render

render

2012-04-06 20:08:20
  • Offline
  • Erkek
``geom stand ın``
canercecanerAvatar

``geom stand ın``

``geom stand ın``

2012-04-06 20:10:01
  • Offline
  • Erkek
arkadaslar buna bı cevap
canercecanerAvatar

arkadaslar buna bı cevap bulamazmıyım yanı bosuna ugrasmayayım mı?


2012-04-09 08:11:29
  • Offline
  • Erkek
Merhaba öncelikle sorunu tam
Seyhan_EFENDILERSeyhan EFENDİLERAvatar

Merhaba öncelikle sorunu tam anlayamadım. Eğer view portta ojelerin çizgisel örnek resimdeki gibi görmek istiyorsan view port ayarlarından driverı Nitrous driverı seçilmiş olmalıdır. Bu driverın etkili olması için 3dMax kapatıp tekrar açman lazım. Sonra herhangi bir view portta Active Shade ayarladığın yerden ( sol üst köşede ) stilizi diye başlayan bir sekme olucak ordaki seçenekler işini görücek sanırım. Nitous driver için max 2011 ve üzerinde var diye tahmin ediyorum artı işlemcin ve ekrankartının bu driverı çalıştırabilmesi gerekli aksi halde viewportta gezinirken problem yaşarsın.

Eğer rendırını örnek resimde olduğu gibi almak istiyorsan modellerin bir kopyasını oluşturar, kopya ve orjinal model birbirinin üstünde tamamen aynı hizada ( x,y,z ) olmalı. Kopya modelin orjinal modelden çok az büğütülmeli ki materyal atandığında rendırda istenilen sonucu versin. Orjinal modele tercihen açık griğ renk standart materyal ( isteğe bağlı self ilumination değerini biraz yükseltebilirsin ) kopya modele griğ yada siyah renkte standart materyal ve shader basic parameters içindeki wire kutucuğu aktif edilmiş olarak renklendir. Environment ayarlarından Background olarak beyaz renk olacak şekilde ayarla. Render motoru olarak Max Scane Line renderı kullan ( Defoult Renderer ) ve sonucu test et.

Kolay gelsin.....


http://deman3d.blogspot.com/
2012-04-09 09:38:43 Edit:2012-04-09 09:44:03
  • Offline
  • Erkek
benım asıl yapmak ıstedıgım
canercecanerAvatar

benım asıl yapmak ıstedıgım ılk resımdekı gıbı render almak sahnede cızgıler gorunmuyor ve render alındıgında yalnızca kenar segmentlerı gorunuyor ve bunuda objeye beyaz veya acık renk verdıgımızde oluyor...boyle renderın alındıgı her sahnede de geom stand ın dıye seffaf bır box bulunuyor bunla alakası varmı bılmıyorum...sızın anlattıgınız baska yol anladıgım kadarıyla


2012-04-09 10:31:43
  • Offline
  • Erkek
Verdiğin örnek resimde büyük
Seyhan_EFENDILERSeyhan EFENDİLERAvatar

Verdiğin örnek resimde büyük ihtimalle anlattığım gibi render edilmiş şayet 3d max kullanıldıysa. Eğer buna benzer bir resim elde etmek istiyorsan objeleri DWG olarak export et ve AutoCad`in 3D arayüzünü kullanmana daha iği olur ( Solidworks ve İnventor de olabilir ).


http://deman3d.blogspot.com/
2012-04-09 11:04:06
  • Offline
  • Erkek
sa
fastblackman

goem stand nedir_?hiç öle birşey duymadım şu zmana kadar hocam sen 3 boyutlu objeyi line olarak rendermı almak istiyorsun katı modelleme yerine spline olarakmı görmekmi istiyorsun autocadde çizilmiş gibi bir render mi almak istiyorsun veya wireframe rendermı almak istiyorsun yardımcı olmak isterim fakat sen aradığın şeyin ne olduğunu tam anlatamıyorsun bence


2012-04-09 11:12:43 Edit:2012-04-09 11:28:28
  • Offline
hayır aslında bılıyorum ne
canercecanerAvatar

hayır aslında bılıyorum ne ıstedıgımı anlatayım...autocad te cızılmıs gıbı bır render ıstıyorum ornegın yuvarlak kenar hatlı bı koltuk dusunun maxde cızgısel olarak alındıgında tum edgelerı gorunur yanı kenarı yuvarlak hatlı oldugundan en az 3-4 cızgı gorunur ve ya ınk paınt ıle yapılınca kalın olur benım ıstedıgım burada tek cızgı gorunmesı yanı autocad gıbı...


2012-04-09 14:07:33
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!