Oyun Yapımı : maya ile xna da çalışacak model nasıl yapılır
merhaba bende bu işe yeni başlayanlardanım 3d ve hatta xna yada yeni başladım 
benim problemim xna projesine ekleyebileceğim bi fbx modeli mayada nasıl yapabilirim 
export bölümünden yapmaya çalıştım ama burdan oluşturduğum dosya xna da çalışmadı 
işin içinden nasıl çıkarım bilmiyorum 
- Offline
- Erkek
zaten mayada mevcut fbx import/export
sorunu tam olarak açıkla 
- Offline
- Erkek
maya da import/export bölümünden fbx dosyasını oluşturuyorum oluşturduğum dosyayı xna projesine ekliyorum xna projesini çalıştırdığımda model görünmüyor (modelden kastım basit bi küp ) 
xna projesinde daha önceden bulduğum fbx ve tga uzantılı iki dosya var bunlar çalışıyor ben var olan modeller yerine  kendi yaptığım fbx uzantılı dosyayı eklemek istiyorum eski modelleri silip yenisini  tanımlıyorum ama görünmüyor 
- Offline
- Erkek
mayada exportla ilgili bi sıkıntıymış sorunu çözdüm teşekkür ederim
- Offline
- Erkek
sorunu nasıl çözdüyünü buraya yazarsan belki gerekdiyinde başka arkadaşlarada yardımcı olursun)
- Offline
- Erkek
xna ya maya modelini fbx uzantısı ile alıyoruz bu nedenle önce mayadan modelimizi fbx olarak export ediyoruz export bölümünde fbx seçeneği yoksa plugını yuklemenız gerekıyor.  window>settings/preferences>plugin manager ı acın orda fbxmaya.mll nın yanındakı kutucukları ısaretleyın. yükledikten sonra ( bendeki sorun buydu) eğer maya 2011 kullanıyorsanız   export selection>options>advanced options>fbx file format>bölümünden versiyonu fbx2010 yapın xna 2011 i desteklemiyor 
bu aşamada karşılaştığım diğer bi sorunun çözümünüde aktarayım
buraya kadar anlattıklarımı yapıp xna ya eklediğimde artık hata almıyordum yalnız model görünmüyordu bunun sebebide modelim çok küçükmüş biraz boyutlarını büyültünce ortaya çıktı :)  inşallah faydalı olur 
- Offline
- Erkek
.obj olarak export etmeyi dene. XNA e oyle import edebilirsin/
- Offline
- Erkek


