Genel Konular : octane render / tespitler

octane render / tespitler
uncfilm

octane render / tespitler

OCTANE RENDER ve TESPİTLER Foto Realistik konusunda vray renderin yerinin doldurulamayacağını düşündüğüm bir anda Octane render ile tanışma fırsatım oldu. Başlarda yani ilk testlerde, gelenekçi bir irdelemeyle, octane`ın vray kadar başarılı sonuçlar vermediğini düşünsem de, yazılım içindeki beni araştırmaya zorlayan argümanları kurcaladıkça, Octane`ın foto realistik konusunda sessiz bir iddiaya sahip olduğunu gördüm. 1- HDR DERDİNİ BİTİRİYOR. Produksiyoncu arkadaşlar bilirler... Özellikle dizi çekimlerinde, görsel efekt sahnelerini almak için yeterli vaktiniz olmaz. Bir çok yönetmen ise, vfx li sahneleri hep en sona bırakmaya çalışır. Çünkü ekip yorgundur ve çekilecek daha çok sahne vardır... Bu durumda, VFX supervisoru elini çabuk tutmak zorundadır. Sinema çekimlerinde ise, VFX sahnelerine geniş yer ayrılsa da sahne yapısı zaman alabiliyor. Bu noktada en büyük sıkıntı ise HDR çekimleridir. Octane, HDR "zorbalığını" bir nebze düşürüyor. Fona attığınız resmi, ışık sistemiyle özdeşleştirerek HDR ye yakın bir yansıma kalitesi alabiliyorsunuz. Bunu elde etmek kolay bir süreç olmasa da, işin mantığını kavradığınızda size önemli bir klavuz oluyor. Daylight gibi gün ışığı sistemleri ise, oldukça kaliteli ve realistik. 2- HIZLANDIRIYOR Eğer güçlü bir sistem yapınız varsa, kartlarınız da iyi ise, OCtane`da hızlı render alma şansınız var. Samples düşürdüğünüzde biraz kumlama yapsa da, titreme yapmıyor. Bu bence iyi. (Bizdeki, servere bağlı olmayan makineler: Tekil workstation alt yapısı XENON çift işlemcili yüksek ram) octane sistemine geçmek ve performanslı çalışmak için önemli bir mali yatırım yapacaksınız ama bu yatırım size gelecek vadediyor. 3- RENK KIRILMALARINI TUTARLI KILIYOR Çeşitli render motorlarında olduğu gibi, özdeş renk karmaşası bunda yok. Örneğin sahnenin ışık yapısına göre açık mavi renkli bir obje renderi için, bu objeye koyu mavi bir kaplama yapmanıza gerek yok. Işık sekmelerini doğru kullanırsanız harika sonuçlar alabiliyorsunuz. 4- BİLEŞİK SİSTEM RENDERE HAYAT VERİYOR Makine başına en az 4 kartlı octane sistemi kullanır ve bunları da farm için hazırladığınız birleşik workstationlara doğru dağıtırsanız, yüksek maliyetli render farm sistemine ihtiyacınız kalmayabilir. 5- BİREYSEL KULLANIMA KOLAYLIK SAĞLIYOR Eğer bireysel kullanım modunda çalışıyorsanız, yani projenin tamamını siz hazırlıyorsanız, kullanım etkinliğini güçlendiriyor ve kolay erişim sağlıyor OLUMSUZ TARAFLARI 1- HARİCİ SAHNELERDE NAZLI DAVRANABİLİR Vray, brazil vs render motorları, render edeceği objenin mesh bozukluklarına kaplama çakışmalarına, dynamic hareket bozukluğuna bakmadan render edebiliyor. Ancak Octane bu konuda biraz nazlı. Gerçek ebatlı objeler ve doğru meshlerle çalışmanız lazım. Aksi halde renderi zorluyor. Bu konudaki en net tavsiyem, dışarıdan içeriye sahne taşırken, tüm kaplamaları iptal edip mesh`in tamamına göz atmanızdır. Eğer modellemeye dayalı yeni sahne kuruyorsanız, programınızı octane modunda açıp, sahneyi octane modunda hazırlayın. 2- KAPLAMA YAPMA MANTIĞI ALIŞKIN OLDUĞUNUZDAN FARKLI Spesifik objelerde; Octane da foto realistik kaplama yapmak için, bir çok materyal sistemi kullanmanız gerekebilir. Örneğin vray de alışkın olduğunuz frel / shadow back mantığı burda yok. Bu yüzden, Octane`da kaplama yapıyorsanız tüm geçmiş alışkanlıklarınızı unutup yeni bir başlangıç yapmanız gerekiyor. 3- STANDALONE HATALARI max de yapıp Standolane`a animasyon objesi olarak esport ettiğiniz modelin bazı detay parçaları, standalone penceresinde görünmeyebiliyor. Bunun için export yaparken detayları iyi belirlemeniz, yada modelle birleştirmeniz gerekebilir. SONUÇ: Octane gelecek vaadeden bir render motoru ama pratik sonuç geliştirmek için biraz daha yolu var gibi... Denemeye vakit ve imkanı olan bir gözatsın derim... ..... Yasal Bilgilendirme: "Temel bilgi paylaşmak saikiyle yayınlamış olduğum bu yazı; kişisel görüşlerimden ibaret olup, yine kişisel deneyim ve tespitlerimi içerir. Görüş ve bilgi paylaşımını içeren bu yazıyla ilgili olarak yayıncı internet sitesinin ve/veya üçünü kişilerle beraber hiç bir kişi yada tüzel kişiliğin sorumluluğu yoktur." Mehmet ÇETİN

2015-06-09 15:03:31 Edit:2015-06-09 15:26:03
  • Offline
Konuyu açmanızın üzerinden bir
wisemanxxxMustafa BeytekinAvatar

Konuyu açmanızın üzerinden bir yıl geçmiş fakat tr3d yi nadiren takip ettiğimden yeni gördüm. Octane Render ile ilgili tespitlerinizi çok yerinde buldum.Octane`ın beta sürecinden beri (ki tarihi hatırlamıyorum bile sanırım 2010-2011 gibi) lisanslı kullanıcısıyım.Son 1.5 yıldır da Octane`dan başka bir motor kullanmıyorum. Bu yüzden birkaç şey eklemek ve arkadaşları bilgilendirmek istedim.
Öncelikle şunu belirtmeliyim ki render hızı vray kadar bile olsa yine de çalışırken o kadar çok zaman kazandırıyor ki render süresine takılmıyorsunuz bile. Bu tabi ilk kullanmaya başladığım zamanlarda 1-2 kartla çalışırken oluyordu ve render sürelerine razı olmak zorunda kalıyordum.Fakat şu anki sistemimizde özellikle animasyonda müthiş hızlandırdı bizi.Flicker oluşumu ya da abuk subuk global illumination hesaplarının olmaması, preview renderlar için AO modu, path tracing ya da PMC seçme imkanı aslında size istediğiniz kadar hızı kendiniz seçme imkanı veriyor. Birkaç ayarın ne işe yaradığını bilmek yetiyor çünkü vraydekinin sanırım 50 de biri kadar bir ayar ya vardır ya yoktur. Ayrıca Motion Blur ve DOF için vray de olduğu gibi bin takla atmanıza gerek yok. Sadece aperture gibi bazı kamera değerlerini veriyosunuz o kadar. Render süresine etkisini ben şimdiye kadar hiç farketmedim desem yeridir.
VFX kısmına gelince bence şu an için en büyük eksiklerinden biri matte malzemelerde sadece gölge seçeneği olması.Reflection ve refraction da olmalı kesinlikle. Octane 3`te eklenen volumetrik render da büyük bir eksikliği gidermiş oldu ama tam anlamıyla environment fog mantığında çalışmıyor. Fakat duman, ateş vs. konularında gelecek vadediyor.
Ve en çok sevdiğim kısmı sizin de bahsettiğiniz gibi sizi sürekli doğru düzgün poligonlarla, optimize edilmiş sahnelerle çalışmanıza teşvik ediyor. Bu da bazen zahmetli gibi gelse de aslında sizi disipline ediyor ve kopyalamaktan uzaklaşıyorsunuz. Çünkü materyal hazırlamak aşırı zevkli ve kolay. Çünkü sonucu anında görüyorsunuz ve normalde maxte olmayan birkaç malzeme özelliği (kapsamlı emitter materyaller, farklı projection seçenekleri vs.) başlangıçta karışık gelse de çok hoşunuza gidebilir. Bir emitter malzemeye ies texture atma fikri çok güzel mesela. Ayrıca proxy ve instance sistemi tam olarak istediğim gibi. Doğru şekilde proxy ve instance mantığını kullanarak 6 GB`lık ekran kartlarında 15-20 milyon polygon + displacement mapler , milyonlarca Forest Pro Çim ve ağaçlarının animasyonlarını hiç zorlanmadan alıyoruz. Yeter ki Octane`ın istediği şekilde çalışın.
Lafı çok uzattım sanırım. Fakat artık vray, corona, mental ray gibi biased render motorlarının modasının çoktan geçtiğini düşünüyorum. Popülerliklerinin devam etmesini sadece GPU render motorlarının ihtiyacı olan ekran kartı yatırımlarının herkesin karşılayamayacağı kadar yüksek olmasına, eski alışkanlıklara ve -malesef- crack konusundaki avantajlarına bağlıyorum. Zaten bir taraftan Vray`in ısrarla Vray RT`yi GPU render motoru gibi sunmaya çalışması ve bir kaplumbağa hızında da olsa geliştirmeleri bu konuda hazırlıksız yakalanmak istemediklerinden kaynaklanıyor sanırım. Ama Vray RT`nin Octane karşısında hiç bir şansı yok şimdilik.

Görüşmek üzere

M.Beytekin


www.vds3d.com
2016-06-15 23:06:27
  • Offline
  • Erkek
cevaben
uncfilm

yazınızı yeni gördüm. Ben de uzun zamandır iş yoğunluğundan giremiyordum. Gayet aydınlatıcı olmuş teşekkürler :)


2016-09-01 16:27:16
  • Offline

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!