Genel Konular : Hangi Programı Seçmeliyim Mayamı 3ds Max mi

uzun bir yazı
ahimkralsamet yarar

Bence kağıt ve kalemle başla, geleneksel`den başlayıp ilk önce hareketin organiğini öğren kağıtları tarat, dijital ortamda renklendir, arka planları çiz onu elinle renklendir -suluboya tercih edilir genelde- benim kendi fikrim hiç bir 3d animasyon film 2d tekniğin yerini tutamaz. Çünkü burada aklımda bir senaryo var demişsin yani ortaya bir film çıkarmak istiyorsun. Burada önemli kelime bu film, bir film nasıl yapılır, karakterlere nasıl derinlik verilir, snearyo nasıl geliştirilir?

Sadece photoshop kullanılarak yapılan animasyon filmlerde var. Photshop`tan tasarlanıp after effect`ten pin kullanarak yapılan kısa filmler`de var. Mesela Ayçe Kartal`ın kısa filmleri. Yine sadece flash kullnarak yapılan filmler`de var TARBOY adlı kısa film örneğin.

Özetle ilk önce kendi fikrim senaryo geliştirilmeli. Ardından filmi hangi teknikte ifade edebilirim o belirlenmeli. Bunları neden böyle didaktik bir şekilde yazdın dersen, kendi deneyimlerim bana bu şekilde bir yazı yazdırdı. Ben 2 yıl boyunca sadece senaryo geliştirme üzerine çalıştım ardıdan bir takım yarışmalara girip kendimi denedim. Ne kadar 2d animasyon filmleri izlesemde hep ki bunun ana nedeni Hayao Miyazaki`dir kendimin çizim yeteneği yok. bu yüzden 4 ay önce after effect ve 3d max çalışmaya başladım vakit buldukça photoshop ve flash`da çalışıyodum. ama günümün büyük bir bölümünü buna ayırıyodum. bu son 4 ayda farkettim ki ben bir sanatçı olmaktan daha çok mühendis olmaya çalışıyorum. Her şeyi öğrenmek her şeye çalışmaktan çok bence nefes alarak kendine ait, sana özgü stili bulmaya çalış-ki bu genelde gerçek sanatçuıların yıllarını alır miyazaki`de bile 15 yılını almıştır.- bu programları öğren ama önceliğin o olmasın yoksa insan nasıl senaryo yazılacağını bile unutuyor.

-fazla didaktik oldu kusura bakma. Bende fazla bi halt bilmiyorum, keşke yeteneğim olsaydı da sadece biraz kağıt ve kalemle çizim yaparak hikayelerimi anime edebilseydim.-


2013-12-09 01:18:40
  • Offline
  • Erkek
arkadaslar bu isin sonu
tricecoldNewtimucin ozgerAvatar

arkadaslar bu isin sonu yokki, bende 3DS R4 ile basladim 97 de sonra max sonra Maya 2002 de simdi de diyorum keske Hoduini ile baslasaydim, son iki senedir Houdini kullaniyorum boyle yazilim gormedim.


MAYA/HOUDINI SR.FXTD / MPC timucinozger.com
2014-01-07 21:32:43 Edit:2014-01-07 21:33:34
  • Offline
  • Erkek
tricecoldNew
OtsukarciAhmet Küçükkaya

Çok metediyorsun son sürümü kaç bir deneyelim bakalım


ŞU FAKİRE BİR SADAKA BOOLEAN SCRİPT VEREN OLMAZMI ACABA
2014-01-07 22:19:50
  • Offline
  • Erkek
Eğer tek takılacaksan bence

Eğer tek takılacaksan bence birinden başla, zaten bu işin içine girdikten sonra sırayla tüm programları meraktan da olsa kurcalamaya başlayacaksın :)
Ben mesela 3ds max ile başladım. Baktım bana uygun değil sketchup`a geçtim. Başta beğendim ama sonra sıkıldım, Blender`a geçtim. Ondan da sıkıldım Modo kullanmaya başladım ve uzun zamandır da kullanıyorum. Fakat şu sıralar Softimage ve Houdini`ye karşı da bir şeyler hisseder oldum :) En yakın zamanda deneyeceğim bu ikisini. Özellikle Houdini için modellemesi berbat diyorlar ama kendi gözlerimle görmek istiyorum. Belki herkesin berbat dediği tam bana göredir :) Lightwave de düşündüm bir ara ama o da Modo`ya benziyor zaten.
Ama yok ben şirkette çalışacağım diyorsan şuan en gözde Maya. Maya bilmeyeni dövüyorlar :)


2014-01-08 01:10:59 Edit:2014-01-08 11:35:35
  • Offline
  • Erkek
Evet houdini de modelleme
tricecoldNewtimucin ozgerAvatar

Evet houdini de modelleme yerlerde arkadasim, bana sorarsaniz, generalist olucaksaniz Maya yeterde artar, ama freelance yapiyorsaniz, bir isi bitirmek icin gereken pipeline( en azindan bun benim tercihim) soyle olmali


Modelleme, animasyon, rig = MAYA
Organik Modelleme = ZBRUSH (tek kelime ile tercihim Mudbox a kiyasla)
Dokular = Mari ( Zbrush da cok yeterli bence ama Mari ayri bir dunya)
Efektler,Particle,Volumetric, Flip simulasyonlari = Houdini
Render = Houdini/Mantra
Comp = Nuke

Ama yok ben oderim parasini diyorsan
Maya/Houdini

O kadar param yok diyorsan
Houdini ( tek basina bu yukardakilerin hepsini yapabiliyor, compositing dahil)

Yok hic param yok Open Source diyorsan
Blender

Ileriye donuk, buyuk studyolara da hazirlaniyim ben diyorsan
Maya

Ileriye donuk, buyuk studyolara da hazirlaniyim ama alanim FX olucak diyorsan
maya/Houdini


MAYA/HOUDINI SR.FXTD / MPC timucinozger.com
2014-01-08 11:02:24 Edit:2014-01-08 11:04:16
  • Offline
  • Erkek
Modelleme, animasyon, rig bölümünde

Modelleme, animasyon, rig bölümünde Maya`nın yanına Softimage da ekleyebiliriz.
Yine Efekt, particle ve simülasyon`da Houdini yanına Softimage eklenmeli.
Softimage da yabana atılmamalı. Her ne kadar Autodesk bu programı kenara atmış olsa da yine de çok güçlü.
Organik modellemede 3D Coat da çok iyi.
Render için de Modo ve Lightwave eklenebilir.
Birkaç sene içinde Modo piyasada ciddi şekilde yer alacak. Ahanda buraya yazıyorum :)


2014-01-08 11:47:00 Edit:2014-01-08 11:48:54
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!