Genel Konular : Foto Gerçekçilik ve 3D`ye Yüklenme Yanılgısı

siteye resimleri gönderdim
uncfilm

Anlatmak istediğimi gösterebileceğim resimleri site yönetimine gönderdim. Konuya eklerler.

Haydar kayıp bu arada.


2015-02-16 13:36:41
  • Offline
Arkadaşa tamamen katılıyorum. Eğer

Arkadaşa tamamen katılıyorum. Eğer Composite tekniklerini iyi biliyorsanız 3D` ye yüklenip zaman kaybetmenize gerek kalmıyor. Daha kısa zamanda kaliteli, göze hoş görüntü almak mümkün. Hatta render kötü ise. Ünlü sitelerde Award kazanmış, kaliteli çalışmaların sırlarından biri iyi yapılmış PostProduction` dır.


2015-02-17 08:34:44 Edit:2015-02-17 08:37:48
  • Offline
  • Erkek
Serdar arkadaşıma küçük bir
johonwayniMehmet KALAMANAvatar

Serdar arkadaşıma küçük bir hatırlatmada bulunim ben
Evet Multipass kullanıyoruz ve bunlarıda vray kullanıyorsan vray mentalray kullanıyorsan mentalray katana kullanıyorsan katana üretir
Şahsen ben Cinema 4D adv render kullanıyorum ve atıyorum elimde sahnem için kullandığım gi pass var ve sahne gı yüzünden çok aydınlık olmuş sen git yeniden render al bende gidip sadece gipasın % değerini düşürim kazancıma gelince tamamen yeni bir render almaktan kurtuldum aynı şey specular vs içinde geçerli hatta ışıkların lens efektleride dahil

hatta sitenin ana sayfasının kenarında göreceğin "Cinema 4D Object buffer" videosuda bir çeşit multipasstır düşün orada objeleri ayırdım sadece ve renk değiştirdiğini düşün yani render motoru ne olursa olsun multipass metotu her zaman vakit kazandırır

Multipass için illa bir bitmap işleme yazılımına gerekte yoktur örnek verecek olursam Cinema 4D`deki Picture viewer bu layerleri güzelce düzenleyip tek kare yada videolarda suqance yada tek parça video olarak çıkış verebiliyor diğer yazılımlarda illa benzer çözümleri mevcuttur ben deneyip görmenizi tavsiye ederim


©Mehmet KALAMAN | DXF
2015-02-17 10:07:58
  • Offline
  • Erkek
Multipass VFX`in özüdür.
uncfilm

Arkadaşlar, mesleki terübeme dayanan kişisel görüşüm ve kanaatim, multipass vfx`in özüdür. İtirazlar yükselecek biliyorum ama, lütfen itiraz etmeden önce dış yapımlarım breakdownlarını ve makalalelerini okuyunuz. Detaylı inceleme yapınız.

VFX tasarımı işin mutfağıdır.


2015-02-17 11:13:02
  • Offline
Yine diyorum pass
Serdar_YAZlClSerdar YAZICIAvatar

Yine diyorum pass lara karşı değilim zaten gereklide ama sonuca olabildiğince 3d ortamında yaklaşmak bence önemli.
Bu kişiden kişiyede değişir tabi, benim izlerken keyf aldığım bir çok animasyon 3d ortamında çok gerçekci render alınıp post ta biraz süsleniyor, ki bunlar çok ayrıntılı sahnelerden oluşuyor.

Render ın istenildiği gibi çıkmaması olayı ise yine render alan kişinin bilgisiyle alakalı bir şey.

Dediğim gibi bu beni bağlıyor başkasıda pek renderdan anlamaz ama sağlam compositing biliyordur çakar renderları standart renderda 2 dk da, geçer After a Nuke e yada Fusion a artık ne kullanıyosa işini halleder.


yazicifx@gmail.com
2015-02-17 11:40:07
  • Offline
  • Erkek
buradaki
selamm25

fikir ayrılığınız şu yönde bence animasyon çok kare anlamına geliyor ve multipass olayıda zamandan kazanma uğruna yapılan akıllı bir yaklaşım 15 saat bir resime render eden kişiyi düşünürseniz (buradaki max cıların render konuşmalarından yola cıkarak 15 saat deim biraz abartılı )3 dakikalık bir sahne 4500 (pal sisteminde )bunuda 15 saat e çarp yooo bence kesinlikle çarpma çünkü render pass tan sonra zaten sahnenin istenilen yönüne dikkatleri toplamak ve onungibi etkenlerde birikince compozit olayı daha görerek ilerleme olanağı sağlıyor zaman da büyük etken ayrıca ışığıda kimse küçümsemiyor


2015-02-17 22:01:35 Edit:2015-02-17 22:04:13
  • Offline
multipass lar kaçınılmazdır. making
rakunnerrakunner

multipass lar kaçınılmazdır. making of videolarında zaten çoğumuz görmekte çok basit ham renderlar bile ne hale getirilmekte bunlar sayesinde. ancak okuduğum fxphd ve benzeri sitelerdeki büyük stüdyoların röportajlarında şunu fark ettim; işin başındaki adamların (yöentmen, vfx supervisorlar gibi) tercihleride belirlemekte bunu. kimi stüdyolar motion blur ü render esnasında almayı tercih etmekte kimisi, alan derinliğini renderda birlikte almakta. kimisi bütün ışıkları ayrı ayrı alıp post kısımında finallemekte vb... bir sürü değişik işleyiş mevcut.

hatta bazı render motoru üreticileri işi sidik yarışına döndürmüş. x bir render motoru üreticisi firma, render esnasında alan derinliğini veya 3d olarak motion blur ü geliştirmiş ve hızlandırmış olsun, ve bu motor bir filmde kullanılacaksa anlaşmalı olarak bazı passlar render içinde çözümlenmekte. yani ticari anlaşmalarda belirlemekte bunu.

herşeye rağmen işin sonunda post ve color işlemlerine kalmakta çoğu şey.


2015-02-17 23:36:18
  • Offline
  • Erkek
Mesela bazı sahnelerde 2d
johonwayniMehmet KALAMANAvatar

Mesela bazı sahnelerde 2d motion bulur saçma kalıyor ve 3d içinde çözülür bu tamamen sahnenin ihtiyacına göre dof olayı ise tamamen başka bir boyutta şahsen bazı durumlarda hangi render motoru olursa olsun depth map kullanmıyorum çünkü saydam veya yansıma yapan yüzeylerde saçmaladığı oluyor bu gibi durumları zaten sahneyi kurarken farkedilebiliyor ve physical dofa geçiyorum f stop diyafram şekli Vs iş yukarıda denildiği gibi biraz tarz biraz sektör birazda yazılım firmalarının popüleritesi atıyorum buraya bir animasyon işi için ilan versek ve yazılım belirtmesek maya Max alır götürür belki xsi haudini yada cinema birkaç tane görürüz ama ağırlık dağılımı dediğim gibi olcak bu konuyu okuyan arkadaşların içinde yıllardır multipass kullananıda vardır ulan bu multipass neki diyende vardır işin aslı siteye Breakdown değilde sağlam bir multipass giriş dersi lazım bir gün bir yiğit yapar diyorum


©Mehmet KALAMAN | DXF
2015-02-18 00:59:29
  • Offline
  • Erkek
Abi 3d ye yüklenme
Seke

Abi 3d ye yüklenme o zaman :D
Birde gördüşüm kadarıyla kişisel tavsiyem bütün çalışmalarında yeşile çok yükleniyorsun abi yapma :)


2015-02-18 10:27:29
  • Offline

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!