Genel Konular : Animasyon stüdyosunda olması gerekenler

Animasyon stüdyosunda olması gerekenler
modX

Bu konu aslında ileriye dönük düşünce ve hayalleri olan insanlar için yol gösterici olabilir kanaatindeyim.

Konu bazında çok profesyonel olmamakla beraber bildiklerimi paylaşacağım.

Herşeyden önce yastık altında birikmiş 100-200 bin tl başlangıç olarak

İnsan gücü olarak;
Yönetmen
Story board çizen ressam
Modelleme
Kaplama
Işık
Rigging
Animatör
Render
Kurgu ve Montajcı

Ekipman olarak;
Personel saysınca quadro kartlı bilgisayar/iş istasyonu
Grafik tablet
Sağlam render bilgisayarı / bilgisayarları (yada tüm bilgisayarları rendera ayırır personelin yatmasına göz yumarsınız :D )
Ses kayıt ekipmanları

Lisans;
Max yada maya programları ile ilgili lisansları
Kurgu ve montaj için program ve kart
Senaryo, müzik v.b. telif haklarının satın alınması

Unuttuğum yada eklemek istediğiniz nokta varsa lütfen buraya yazın.


2011-10-22 14:05:43
  • Offline
Bir animasyon stüdyosunda en
drummerMurat AydınAvatar

Bir animasyon stüdyosunda en başta olması gereken şey Hayalgücüdür ikinciside paradır gerisi teferruattır. :)


Mr. Rendersson
2011-10-22 14:55:50
  • Offline
  • Erkek
Sonuçta hayalgücüde insanın olduğu
modX

Sonuçta hayalgücüde insanın olduğu yerde olur ;)

Bu arada animasyon yaparken kullanılan "Motion capture" sistemlerle ilgili bilgisi olan yada kullanan varmı?


2011-10-22 15:17:53
  • Offline
belki biraz uç örnek
drummerMurat AydınAvatar

belki biraz uç örnek ama bu videoda pixarda bir günü anlatıyor.

http://www.youtube.com/watch?v=m5HN3-l_f-U


Mr. Rendersson
2011-10-22 16:11:39
  • Offline
  • Erkek
Bu daha önce sitedeki
ulasdenizulaş deniz

Bu daha önce sitedeki arkadaşlar için çevirdiğim bir makale. tek başına, yukarıda sayılan olmazsa olmazlardan pek çoğu olmadan gerçekleştirilmiş bir projeye ait makale. Tek başına kısıtlı imkanlarla çalışılarak yapılmış bir animasyon projesi. bir göz gezdirin bence. makalenin İngilizce versiyonu için sayfasına ait bağlantı adresini sayfa altında belirttim.


UZUN BİR YOLCULUK

Bu özelliklerde bir film yapmak yapabilmek için, sınırlı bir donanım sınırlı bir bütçem vardı ve bir ekibim yoktu. Pek çok stüdyo, hatta küçük butik dükkanlar bile sahip olduğum bu servete gülerler. Fakat bende ne vardı? Sadece film yapmak için büyük ve durdurulamaz bir istek, hikaye anlatmaya duyduğum aşk, bir ton animasyon deneyimi, uygun bir görsel tarz, teknik araştırma ve yenilik merakı, ve basitçe, bir şeyler yapabilme yeteneği. Kendine güven? Evet bu, eğer 85 dakikalık CG animasyon özellikli kendi filmini yapmak istiyorsan bu gereklidir. Killer Bean Forever, 1000 ayrı çekimden oluştu.

Diğer bir yandan, animasyon filmleri pek çok normal filmlerin elde ettiğinden daha fazla gişe rekorları elde etmiştir. Fakat, animasyon filmler çok daha fazla maliyete sahip olurlar; 300-400 kadar CG artist, teknikerler ve yardımcı elemanlar için. İyi bütçeli bir animasyon filminin maliyeti 75-150 milyon dolar arasında, orta bütçeli bir animasyon filmi 35-60 milyon dolar, düşük bütçeli bir animasyon filmi ise, 15-25 milyon dolar arsında maliyete sahiptir.

Peki olabilecek en düşük bütçeli film bütçesi nedir? Tamamen animasyon olması kaydıyla? Tahminimce 2-3 milyon dolar, fakat bildiğim kadarıyla hiçbir animasyon filmi bu bütçeyle yapılamamıştır. 22 dakikalık Star Wars’ın bile bölüm bütçesi 1.2 milyon dolar.

Fakat büyük bütçe, her zaman hızlı üretim anlamına gelmez. Bir animasyon filminin tamamlanma süreci ortalama 18-24 ay arasındadır. Fakat pek çok büyük bütçeli animasyon filmleri 4 yılı aşacak şekilde tamamlanabilmiştir. 40 milyon dolarlık Delgo, 7 yılda bitirilebilmiştir.

Killer Bean Forever, faturaları ödemek için çalıştığım süre ve 2 çocuğumun aldıkları zaman da dahil olmak üzere toplam 5 yıl sürmüştür. Eğer aynı çalışmayı sadece animasyon projemle geçirerek tamamlasaydım, 3 yılda tamamlayabilir, ve üstün bir deneyim kazanabilirdim.

Killer Bean Forever`ın bütçesi 1 milyon doların altındadır. Altında diyorum çünkü, 20.000 saat insan gücü ( emeği ) ni hesaplıyorum. Öte yandan bir BMW alacak kadar bir parayı donanım ve yazılımlara harcadım. Aslında çoklukla param yoktu. Fakat animasyon filmi ve deneyimi oluşturmak için büyük bir tutkuun desteği vardı.

Tüm bunlar nasıl yapıldı? 85 dakikalık footage ( burada filmin render alındıktan sonraki komposite işlemlerinin yapılmadığı ham hali. Çoklukla sıralanmış resimlerden oluşur. Fakat kimi zaman bir filmin bir bölümü de footage olarak isimlendirilir) neredeyse tamamı sadece bana aittir. Bunun için üstün verimliğe ve kesinliğe ihtiyacım vardı. Kararlar çabuk alınmalıydı ve kusursuzca uygulanmalıydı. Benim, mükemmel oluncaya kadar defalarca render alacağım 500 işlemcili bir render çiftliğim yoktu. Bazı büyük stüdyoların 4000 işlemcili çiftlikleri vardı. Benim sadece 5 tane 4 çekirdekli ( Quad core ) bilgisayarımla , dairemde günde 24 saat render alarak 2 yılda tamamlandı. Lüzumsuz bir ayrıntı, kış aylarında dairemi ısıtmaya ihtiyaç duymadım.

Üretim sürecini, ben sıfırdan oluşturup geliştirdim, ve harcayabileceğim çok az paraya göre şekillendirdim . Evet, benim filmim 5 yıldan çok daha az bir sürede bitebilirdi, fakat bunun için gereken sermayeden yoksundum. Bunun yerine ben animasyon için, yeni teknikler geliştirdim; ucuz teknikler, fakat sadece sermaye eksikliğinde geliştirebilecek teknikler. 2 boyutlu hareket takibi ( motion track ) ve dinamik simülasyon teknikleri. Bu sayade mümkün olduğunca pek çok bilgisayar çalışmasından kurtuldum, ve mümkün olduğunca el işçiliği (manuel) işleri azalttım. Killer Bean Forever kabaca 20.000 saatimi aldı fakat, yeni teknikler için araştırma ve geliştirme çalışmalarım hariç. Onları da eklersek çok daha fazla zamanımı, belki iki kat zamanımı almıştır.

Killer Bean Forever yapmayı çok sevdiğim, çok uzun ve zorlayıcı bir projeydi.
İnternet sayfası
http://www.killerbeanforever.com/about.html


2011-10-22 16:22:23
  • Offline
  • Erkek
Evet sadece hayal gücü
ArkondeRAlper SözenAvatar

Evet sadece hayal gücü ve azim yeterli, fakat bu stüdyonun aldığı işleri zamanında teslim edebilmesi için bazı donanımlara da gerek var malesef.

Birkaç sene önce motion capture sistemleri ile ilgili biraz araştırma yapmıştım. Sistemlerin fiyatları gerçekten çok geniş bir aralıkta değişiyor. Oldukça primitif ama iş görecek bir sistem 25.000 USD gibi bir fiyata toplanabiliyordu. Bu fiyata 3x3 metre alanı kontrol eden 6 adet IR kamera, mocap giysisi, kamera bağlantı elemanları ve yazılım alınabiliyordu. Yazılım ve kameralar değiştikçe fiyat da değişiyor tabi. Ayrıca hareket alanının boyu da genellikle başta düşünülmeyen ama fiyatı çok etkileyeen bir faktör.

Dış iskelet benzeri aktörün üzerine monte edilen kamerasız haptik sistemler de var. Alan kısıtlaması yok ama fiyatları da oldukça yüksek ve aktörün hareketlerini biraz kısıtlıyorlar.

Bir de mocap sistemleri kurulur kurulmaz kullanıma hazır olmuyor malesef. Kaydedilen verinin kullanılabilir hale gelmesi için temizlenmesi ve düzenlenmesi gerekiyor. Bu da kullandığınız yazılıma bağlı ve bu yazılımı da iyi bilen bir operatör gerekiyor.

Tabi bunlar 3 dene öncenin bilgileri. Geçen zamanda ne gibi değişiklikler olduğunu bilyorum.


Gerçeği nasıl tanımlarsın?
2011-10-23 00:31:36
  • Offline
  • Erkek
Bu sayfada
modX

Bu sayfada


mocapla alakalı birkaç ekipman var. gypsy2 adlı ekipman fiyatıylada gayet makul gibi geldi bana 8000$.


2011-10-24 14:02:40
  • Offline
Patlama,Çatlama işlerini yapacak bir
GueroHasan Çimen

Patlama,Çatlama işlerini yapacak bir Partcle Fx`ci :) ...


www.sciencevfx.com
2011-10-24 15:20:09
  • Offline
  • Erkek
6 ay kadar önce
drummerMurat AydınAvatar

6 ay kadar önce gördüğüm şuan adı aklıma gelmiyor "Face...." diye yeni bir plugin var ve bu plugin bildiğimiz basit masaüstü kamerasıyla yüz hareketlerinizi algılayıp oluşturduğunuz karaktere uygulayabiliyorsunuz. Teknoloji geliştikçe 10 binlerce dolarlık ekipmanların yerini daha basit sistemler alternatif olabiliyor. Buda sevindirici birşey...


Mr. Rendersson
2011-10-24 15:51:59
  • Offline
  • Erkek
Şimdi hatırladım programın ismi
drummerMurat AydınAvatar

Şimdi hatırladım programın ismi "faceware" buyrun bu da demo videosu
http://www.youtube.com/watch?v=MwgSDj0qvp0


Mr. Rendersson
2011-10-24 15:58:17
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!