Bilgisayar Donanım : yüksek poligon için bilgisayar donanımı tavsiyesi

yüksek poligon için bilgisayar donanımı tavsiyesi
SARACOGLUAHMETAhmet SaraçoğluAvatar

Selamlar arkadaşlar , çok fazla yazmıyorum ama 2008den buyana 3d işi ile uğraşıyorum ve ara ara takip ediyorum forumu.Düğün organizasyon sektöründe çalışıyorum.İş ve müşteri beklentisi gereği çok yüksek poligonlu dosyalarda çalışıyorum.400-500milyon poligonlar artık alışılmış dosyalar.Render timelar çok can sıkıcı değil , olması gerektiği gibi.Corona kullanıyorum , bi şekil üstesinden gelebiliyoruz.Ama asıl sorumum viewporttaki hareket kısıtı.Yeri geldiğinde 1 1.5 milyar poligonlarda sıkıntı yaşamadan çalışabilmek için hangi taraf güçlü kılınmalı?Ekran kartımı , işlemci mi , ram mi?
Kullandığım bilgisayar şu şekilde.

CPU
Intel Xeon E5 2650 v2 @ 2.60GHz
Ivy Bridge-EP/EX 22nm Technology
Intel Xeon E5 2650 v2 @ 2.60GHz
Ivy Bridge-EP/EX 22nm Technology

Graphics
HP ZR2440w (1920x1080@59Hz)
4095MB NVIDIA GeForce RTX 2080 SUPER (ASUStek Computer Inc)

RAM
64,0GB Triple-Channel DDR3 @ 930MHz (13-13-13-32)


Çift 3080 li bi sistem işimi görürmü , yada bahsettiğim yüksek poligonda kesintisiz çalışabilme ihtiyacı için ne özelliklerde bi kasa toplamalıyım?


www.dizayn-studyo.com
2021-08-19 17:40:48
  • Offline
  • Erkek
neden xeon işlemci ?
osman_2626Osman ArslanAvatar

neden xeon işlemci ?
https://www.cpu-monkey.com/tr/compare_cpu-intel_xeon_e5_2650_v2-80-vs-intel_core_i9_9900k-890

tek çekirdek performansı düşük diye biliyorum xeonların. milyar poligonlu sahnenin, deneme rendırının sadece başlamasını 10,20 dk beklemeniz heleki böyle bir sistemde olabilir mi ? başladıktan sonra işin kalitesine göre tabi veya xeon işlemci farkı yani çekirdek sayısına göre değişiyor


3080 mi 2080mi ?üstte 2080 yazıp 3080 iyi mi olur diye sormuşsunuz. bir de quadro p5000 le karştıraştırma yapabilir misiniz, baktınız mı ?
anlamadım ki quadro ekran kartları bu işler için fakat 3080 veya 2080 fark atıyor

hocam viewportta düzgün haraket etmek için, kasmamasını sağlamak istiyorsan ekran kartı önemli.
Ram için söyle birşey söyleyebilirim, 500 milyon poligonlu sahnem 3200 mhz li 30 gb ram tüketiyor. render sonrası photshopta işlem yaptığımda 60 gb a otomatik çıkıyor. yani photoshop işini sonraya bırakmam gerekiyor. ayrıca render işlemi başlarken ram tüketimi 45,50 e kadar çıkıyor.

sonuç olarak, biraz daha araştırırsan, parçaların üzerinde konuşalım. vaktin olsa bakayım ama maalesef vaktim yok. işlemci soğutucusunu kaliteli , ssd ise ekstra yüksek hızlılar var. onlara bak.

bir de , bu kadar ağır sahnede neler yapıyorsunuz merak ettim ?
masa , sandalye zaten proxy . bina , kütle hem iç hem dış yapsanız m2 baya büyük olması lazım. araziyi de katsanız zaten ağaç,çiçek v.s. proxy düşündüğüm zaten milyar poligon zor. bilmiyorum, ben mi yanlış düşünüyorum. özel değilse çalışmalar yada işte kısıtlama yoksa birkaç örnek gösterebilirmisiniz ?



2021-08-21 00:38:44 Edit:2021-08-21 00:51:31
  • Offline
  • Erkek
kullandığım bilgisayar şirketin ,
SARACOGLUAHMETAhmet SaraçoğluAvatar

kullandığım bilgisayar şirketin ,

kullandığım bilgisayar şirketin , 5 6 sene önce aldığı makine , üzerinde quaddro 4000 vardı , 2080 i 2 sene önce ben taktırmıştım. Render süresinde sorunum yok.Kaydadeğer uzun bi süre yada render almama gibi bi sorunda yok.Asıl ve ana sorunum yüksek poligonda viewportta çok zor hareket etmek , seçtiğim objeyi atıyotum move etmek için bile dakikalarce beklemek , komutlarda ciddi gecikme. Şirketin bilgisayarcısı şu 3 kombinasyonu hazırlamış. Fiyatlar bayaa fark ediyor ama en yüksekle orta seviyedeki arası uçurum fark varmı?Yada bahsettiğim milyara yakın poligonlu çalışma dosyaları için sorunsuz sıkıntısız hareket sağlarmı?

www.dizayn-studyo.com
2021-08-24 08:38:13
  • Offline
  • Erkek
Çok yüksek poligonlu sahnelerde
okitoErdem TürkoğluAvatar

Çok yüksek poligonlu sahnelerde iş akışının xref ve proxy ile çözülmesinin daha doğru olduğunu düşünmekle birlikte çalışma havuzunuzu tam olarak bilemeyeceğimiz için illa ki böyle olmalıdır diyemiyorum.

Attığınız bileşen ekran görüntüleri için ise söyleyebileceğim tek şey şu. Artık bellek (RAM) kontrolcüleri işlemci çipsetine gömülü olarak üretiliyor. Dolayısı ile overclock anlamında ne yaparsanız yapın en sağlıklı çalışma saat hızı şimdilik 3200mhz. Dolayısı ile bu saat hızından yüksek hızda çalışan ram'lerde xmp profil seçersiniz boot problemi yaşarsınız ya da sistemde ani donmalar meydana gelir ve yeniden başlatmadan sorunu çözemezsiniz. Bence en sağlıklısı gskill veya corsair gibi markaların 3200mhz saat hızında ryzen uyumlu belleklerini tercih edin.

Örneğin GSKILL 64GB(2x32GB) TRIDENT Z NEO DDR4 3200MHz ya da Corsair Vengeance LPX DDR4 DRAM 3200MHz C14


2x Intel Xeon E5-2670 Asus GTX 980ti 32GB RAM
2021-08-24 12:02:03 Edit:2021-08-24 12:04:48
  • Offline
  • Erkek
Ahmet Bey,
sadrazam3xcelal siverekliAvatar

Ahmet Bey,
Bende birkaç şey söyleyeyim. Öncelikle quadro ekran kartlarının yüksek poligonlarda diğer kartlardan pek bir farkı olmaz. Muhtemelen 3080 vb. kartların gerisine düşer. Yüksek poligon her zaman problem. Teoride 3080, 3090 vb. kartlar 2080 den daha iyi ve mantıklı. Ama neye para verdiğinize çok dikkat edin. Bende vaktiyle aşırı yoğun sahnelerde çalıştım ve hiçbir ekran kartı yarama merhem olmadı. Şimdi atıyorum 2080 de ort. 8 fps aldığınız sahnede 3080 de 12 fps alırsanız bu sizin sorununuzu çözmez. Sadece yaranıza az merhem olur. Aşırı yoğun sahnelerde en makul çözüm çizimlerin (layer katmanlarının vb.) kontrol altında tutulması. İşin arap saçına döndürülmemesi. Atıyorum sahnede 50 tane obje varsa her biri 5 milyon poligonsa, her objenin ana ve alt gruplarının olması, çizimlerde tekrar eden her objenin proxy şeklinde yapılması, layerların sistemli bir şekilde yapılması, mümkünse her 5 milyon poligonlu objenin 500 bin poligonlu bir düşük lod kopyasının oluşturulması vb. şekillerde iş idare edilebilir hale gelir. Bu dediklerimde bayağı zahmet içeriyor ama baştan önlem alınmazsa sonrasında herşey arap saçına dönüyor ve hiçbir donanım yaranıza merhem olmuyor.


2021-08-27 08:21:45 Edit:2021-08-27 08:30:42
  • Offline
  • Erkek