Diğer 3D Programları : Substance painter' için color id sorunu

Substance painter' için color id sorunu
xantiergürkan yılmaz

Selam arkadaşlar.Color İd map olayı ile ilgili anlayamadığım bir noktada yardımınıza ihtiyacım var.Videolardan izleyerek hatta aynılarını yaparak -multisub object-modelime color id tanımlıyorum.Amacım substance painter'de bir modelde birden fazla materyal kullanmak.Substance painterden çağırdığımda model 4 materyal olarak geliyor.Oysa id atamadan çağırdığımda tek materyal geliyor.Videoları defalarca izledim,çözemedim.Bu yöntem ya tek parçalı objelerde çalışıyor,yada benim göremediğim bir püf noktası var.Konu hakkında bilgi veren arkadaşlara minnettar olacağım.Teşekkür ederim.

https://www.youtube.com/watch?v=SA9S2-vTDCY
https://www.youtube.com/watch?v=7tk56pzb0qU


2020-02-12 22:16:29
  • Offline
  • Erkek
şimdi birden fazla objeyi
koftemustafa duyarAvatar

şimdi birden fazla objeyi tek sahnede boyamak istiyorsan hepsine 3dsmaxtan veya maya'dan -artık hangisini kullanıyorsan- farklı materyal atmalısın. id map ise objedelerinde id renklerine göre seçim yapmanı kolaylaştırmak amacıyla kullanılıyor. id map atmadan da yapabilirsin kısaca


maya+zbrush
2020-02-12 22:39:52
  • Offline
  • Erkek
Hocam farklı materyal atıyorum,o
xantiergürkan yılmaz

Hocam farklı materyal atıyorum,o zaman da painter'de kaç materyal atadıysam o kadar materyal açıyor.Yani benim modelin tek uvwmap'li.Painter'de 4 farklı map oluyor,Benim tek map'imi görmüyor.Oysa videolarda model tek materyal olarak geliyor hep.3dsmax kullanıyorum-kullanmaya çalışıyorum..


2020-02-12 22:55:34
  • Offline
  • Erkek
tüm objelerini birleştir ve
koftemustafa duyarAvatar

tüm objelerini birleştir ve tek material ata. yollarsan bir göz atabilirim


maya+zbrush
2020-02-12 23:20:38
  • Offline
  • Erkek
Teşekkür ederim.
xantiergürkan yılmaz

Teşekkür ederim.


2020-02-20 20:02:05
  • Offline
  • Erkek