Diğer 3D Programları : Normal map, Light Map, AO Map Backing???

Normal map, Light Map, AO Map Backing???
R3L4XMuhammed PetekAvatar

merhaba arkadaslar,

benim haftaya carsamba günü sinavim var.

neler backing edilir?

Mesela

Normal map, Light Map, AO Map

birde UV Map´de Backing edilir

ama backing tam olarak nedir, normal map, light map backing ediliyorda, tam nasil bir islem görüyor backing?

umarim sorumu anlatabilmisimdir.

lütfen bana bu konuda yardimci olun, Backing nedir ve nasil normal map light map, uv map backing edilir? bunu anlamis degilim.


simdiden tesekkür ederim.


Edeb herseyin basidir. Ey Gönül. Allah´la beraber ol. Allahla beraber olamazsan. Onunla berbaer olanlarla ol.
2013-05-19 23:30:14
  • Offline
  • Erkek
Dersleri izleyip uygulayın. http://www.moddb.com/members/garyosavan/videos
GARYOSAVANİzzet Berkay KaramanderesiAvatar

Dersleri izleyip uygulayın.
http://www.moddb.com/members/garyosavan/videos

En basit anlatımı ve toplu uygulaması bu:
http://www.moddb.com/members/garyosavan/videos/unwrap-and-baked-texture-making-tutorial-turkish#imagebox


http://www.youtube.com/user/GARYOSAVAN
2013-05-20 00:03:09
  • Offline
  • Erkek
backing nedir onu bilmek
R3L4XMuhammed PetekAvatar

backing nedir onu bilmek istiyorum ben


Edeb herseyin basidir. Ey Gönül. Allah´la beraber ol. Allahla beraber olamazsan. Onunla berbaer olanlarla ol.
2013-05-20 00:58:57
  • Offline
  • Erkek
Işık ve gölgenin sahnede
GARYOSAVANİzzet Berkay KaramanderesiAvatar

Işık ve gölgenin sahnede yapılan render ayarlarına göre, düzgün şekilde çıkarılmış kapmalama haritasına ilgili programın "baking" özelliği kullanılarak aktarılmasıdır. Hemen hemen bütün 3D çizim programlarında bu özellik vardır. Kaplama üzerine atanan ışık ve gölge sayesinde yeniden render almak yerine render edilmiş bir obje görünümü elde edersiniz. Aynı durumu normal map veya bump map içinde uygulamak mümkündür. Vida ve benzeri küçük detayları çizimden çıkarıp poligon sayısını düşürmek içinde kullanılır. Model karmaşık gibi görünür ancak sistemi yavaşlatmaz.

İlgili tutorial.
http://cg.tutsplus.com/tutorials/autodesk-3d-studio-max/next-gen-weapon-creation-day-3-unwrapping-and-texture-baking/


http://www.youtube.com/user/GARYOSAVAN
2013-05-20 09:03:51
  • Offline
  • Erkek
tesekkür ederim izze kardes
R3L4XMuhammed PetekAvatar

tesekkür ederim izze kardes ;)


Edeb herseyin basidir. Ey Gönül. Allah´la beraber ol. Allahla beraber olamazsan. Onunla berbaer olanlarla ol.
2013-05-20 13:08:15
  • Offline
  • Erkek
izzet kardes, o dedigini
R3L4XMuhammed PetekAvatar

izzet kardes, o dedigini yapabilek icin, modeller ayni olmasi lazim dimi? hemen hemen sekilleri ayni olmasi lazim?

demek istedigim su, mesela en son ekledigin tutorial.

bende iki bicagi backing edecem, ama backing edebilmem icin her iki bicagin sekli tipa tip aynisi olmasi lazim.

mesela iki bicak var sahnemde, ama ikiside ayni bicak degil cesitli bicak, o zamanda backing olmaz dimi?


Edeb herseyin basidir. Ey Gönül. Allah´la beraber ol. Allahla beraber olamazsan. Onunla berbaer olanlarla ol.
2013-05-20 13:09:58 Edit:2013-05-20 13:34:33
  • Offline
  • Erkek
Kullanacağın her bıçak için
GARYOSAVANİzzet Berkay KaramanderesiAvatar

Kullanacağın her bıçak için ayrı UV Map ve Texture kullanırsın sıkıntı olmaz. Bütün PC ve konsol oyunlarında kullanılan bir teknoloji bu.


http://www.youtube.com/user/GARYOSAVAN
2013-05-20 16:32:48
  • Offline
  • Erkek
tamam tesekkür ederim
R3L4XMuhammed PetekAvatar

tamam tesekkür ederim


Edeb herseyin basidir. Ey Gönül. Allah´la beraber ol. Allahla beraber olamazsan. Onunla berbaer olanlarla ol.
2013-05-20 17:24:06
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!