3ds Max : Şelale Projesi (Spray ile model etkileşimi sağlanması)

Şelale Projesi (Spray ile model etkileşimi sağlanması)

Evet arkadaşlar başlıktada belirttiğim üzere sahnemde bir spray birde model bulunmakta bunları etkileştirmem lazım.
Asıl amacım şelale projesi yapmak ve gerçekçi bir proje halinde sunmam lazım.Yapacağım su efekti real flow gibi glu3d gibi yüksek performans gerektiren eklenti ve programlar ile değil 3ds max in bünyesinde bulunan particle sistemle gerçekleştirmem lazım.
bu konuda bilgi sahibi olan değerli arkadaşlarımdan yardım bekliyorum.

Not:şirket bilgisayarı real flow ya da bu tip eklentilerle elde edilecek animasyonların çıktılarını alabilecek kapasitede değil bu sebeple parçacık sistemleri kullanılarak daha kısa sürede ve daha az performans yaratacak şekilde animasyon oluşturmam gerekiyor.


2011-11-06 21:01:23
  • Offline
  • Erkek
paricle systems --> particle
reshadoHayrullah TavukçuAvatar

paricle systems --> particle view den tool`ları kullarank yapabılırsın collision ve deflactor olayını araştır...


http://www.youtube.com/user/HayrullahTavukcu
2011-11-06 21:09:42
  • Offline
  • Erkek
deflectorler biraz daha kısıtlı

deflectorler biraz daha kısıtlı da collision beni istediğim sonuca ulaştıracaktır diye düşünüyorum...Araştırıyorum bakalım inşallah hallederim forumda bu tip projeleri yapan arkadaşlar var ise onlardan direkt bilgi alabilirsem çok fazla zaman kaybetmem diye düşünüp açtım konuyu bakalım dediğini araştıracağım.

ayrıca cevap için teşekkür ediyorum.


2011-11-06 21:14:11
  • Offline
  • Erkek
Rica ederim yanlız deflactoru
reshadoHayrullah TavukçuAvatar

Rica ederim yanlız deflactoru kullanabilmek için pflow da collision tool`unu kullanman lazım birbirini tamamlıyolar yani :)


http://www.youtube.com/user/HayrullahTavukcu
2011-11-06 23:18:16
  • Offline
  • Erkek
Yanlış bilmiyor isem, Deflectorler
ETezerErgin TEZERAvatar

Yanlış bilmiyor isem, Deflectorler Space Warp`tır. Yani Bind to Space Warp ile deflectorler particle`lara tanıştırılabilir. ;)

Saygılarımla,


ErginTezer02@gmail.com Sadece Hak Edenlere ...
2011-11-07 00:53:42
  • Offline
  • Erkek
illaki ama toolarla daha
reshadoHayrullah TavukçuAvatar

illaki ama toolarla daha esnek çalışabilirsiniz onu demek istemiştim :)


http://www.youtube.com/user/HayrullahTavukcu
2011-11-07 00:56:04
  • Offline
  • Erkek
ya maya da emitter

ya maya da emitter ile modelinizi seçip make collide dediğinizde obje ile particle lar etkileşime geçiyor bunu max te yapmak istiyorum.max te bu kadar zor olmamalı bilen birileri olmalı ya :(


2011-11-07 11:35:53
  • Offline
  • Erkek
kullandığın sürüme göre değişir.
ulasdenizulaş deniz

Onur söylediğin şey Max`te de mümkün ama yapılışı kullandığın sürüme göre değişir. 2011+SAP versiyonunda Physcs ile yapılır. 2012 versiyonda MassFx ile yapılır. diğer sürümlerde Reactor ile yapılır. Ayrıca Nvidia ekran kartları için her sürüme ait Physcs plugin yükleyerek yapabilirsiniz. 2011 de reactor ile de yapılır.


2011-11-07 12:50:46 Edit:2011-11-07 12:52:34
  • Offline
  • Erkek
Necmi hoca`nın eğitim
sahinbeyŞahin GeldeçAvatar

Necmi hoca`nın eğitim cd sinde fiskiye dersi vardı sana faydası olurdu ama
cd yok şimdi sitede yada ben bulamadım


YILBAŞINDA YÜKLÜ İKRAMİYE KAZANANLAR BANA BİR SERVER MAKİNE ALMAZLARMI OLA
2011-11-07 16:26:24
  • Offline
  • Erkek
arkadaşlar cevaplar için çok

arkadaşlar cevaplar için çok teşekkür ediyorum google da bi arayış içerisindeyim collide işini hallettikten sonra düz bi alanda suyun akışınıda basitçe anime etmeyi düşünüyorum bunuda sanırım texture ile halledebilirim bu konuda da bilgilerinizi paylaşırsanız çok sevinirim.


2011-11-07 22:39:10
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!