3ds Max : Roughtness - metalness slotu.

Roughtness - metalness slotu.
xantier

Selam arkadaşlar.Sorum ; roughtness texture slotunu nasıl aktif edeceğiz veya hangi slota ekleyeceğiz.Materyal slotlarına -metalness,roughtness-nasıl ekleme yapılıyor.Teşekkür ederim.


2020-02-03 18:51:07
  • Offline
Bu PBR iş akışı
okitoErdem TürkoğluAvatar

Bu PBR iş akışı herkesin kafasını karıştırıyor :)

Ezber bilgi vereceğime işin mantığını anlatayım ki hangi render motorunu kullanırsa kullansın, diğer okuyanlarla birlikte siz de işin mantığını anlayarak bu bilgiyi edinin. Rough ecnebicede isim haliyle pürüzlü, sıfat haliyle kaba anlamına gelir.
Biz burada isim anlamından gidersek, roughness pürüzlülük adından da anlaşılacağı üzere amorf yapıdaki (misal taş, ağaç kabuğu, taraklanmış beton gibi) yüzeyleri ifade eder, Bir objenin üzerindeki pürüz ile yansıtıcılığı ters orantılıdır. Pürüz ne kadar fazlaysa, yansıtıcılık o kadar düşük olur.

Metalness ise objenin yüzeyinin ne derece metalik olduğunu tanımlayan kavram. Hem iletken, hem yansıtan yüzeyler için bu kavramı kullanırken, yalıtkan yüzeyler için dielectric demeyi tercih ediyorlart. Amariganlar işte hep Amariga'nın oyunları. Metalness kabaca yansıtıcılık demek anlaşılacağı üzere.

İkisinin arasındaki farkı, alttaki linkte yüzey ve ışık ışını diyagramı çok güzel anlatıyor.
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn%3AANd9GcSn9JEzsqysZDObuHQCSdPMEFT1nEt7hOEW94Mg3uLZLNggkMeB


Peki bir obje hem rough (pürüzlü) hem de yansıtıcı (metalness özellikli) olamaz mı? Evet, olur. Rougness kanalına uygun dokuyu attıktan sonra metalness ile yansıtıcılığı artırırsanız ya da buraya da bir map tanımlarsanız belirli alanları parlak ve yansıtıcı, belirli alanları yansıtmayan ve pürüzlü metal elde edebilirsiniz. Mesela dövme demir buna güzel bir örnektir. Paslanmış bir kromajlı metalin paslı alanlarında yansıtıcılık yok denecek kadar azken, korozyona uğramamış alanlarında yansıtma ayna netliğindedir.

Eskiden specular (yansıtıcılık) glossy (yüzeyden kaynaklı amorfluğun obje üzerinde yarattığı buğulu parlaklık) vardı. Şimdi dielectric, metalness, rougness bir sürü kavram sokuyorlar denilebilir. Ama render motorları matematiksel vektör tabanlı işlem yapan sanal hesap makineleridir. Ne kadar belirgin veri verirseniz ve bu değerleri ne kadar net tanımlarsanız hesaplama o kadar hızlı olur ve gerçekçi sonuç verir.

Umarım metalness map'leri (kabaca eski specular) rougness mapleri (kabaca eski glossy) nerede kullanmanız gerektiğini anlatabilmişimdir







2x Intel Xeon E5-2670 Asus GTX 980ti 32GB RAM
2020-02-03 20:08:25 Edit:2020-02-03 20:11:57
  • Offline
  • Erkek
Anlaşılmıştır.Teşekkür eder iyi çalışmalar
xantier

Anlaşılmıştır.

Ben aşağıdaki görseldeki bu parametrelerin -maplerin standart içinde olduğunu sanıyordum ancak anladığım kadarıyla renderer ile gelen özellikler sanırım.
https://answers.arnoldrenderer.com/storage/attachments/30-pbr-materials.jpg


Teşekkür eder iyi çalışmalar dilerim.


2020-02-03 20:42:10 Edit:2020-02-03 20:46:52
  • Offline

Kapalı

Bir yıldan uzun süre geçtiği için konu otomatik olarak kapatılmıştır !