3ds Max : Render Farm

Render Farm
thedelusionMehmet ALKISEL

Arkadaşlar Merhaba,

Teknik manada sizin kadar bilgisi olmamakla birlikte, 9 yıldır Network alanında kendimi geliştirdim. Uzak ağlar, güvenli ağlar ve gelişmiş ağ altyapılarıyla ilgileniyorum. Bu aşamada bir süre önce yaptığım değerlendirmelere göre Render Çiftliği kurmaya karar verdim. Yalnız internet üzerinden ve yakın temasta olduğum kişilerle yaptığım görüşmelerde bazı eksik kalan konular, sorular ve cevapları oldu. Değerli vaktinizi ayırarak soracağım sorulara cevap verirseniz, kim bilir belki de forum içerisinde ihtiyacı olan arkadaşlara piyasadan uygun fiyatlarla ve sürelerle render hizmeti verebilme şansım da doğabilir. Ama öncelik olarak açtığım konunun ticari maksadıyla size reklam yapmaktan çok, doğru hedefi tutturabilmek için görüşlerinize ihtiyacım olduğu konusunu önemle belirtmek isterim. Bu sebepten herhangi iletişim bilgisi vs. vermiyorum, umarım doğru anlaşılır.

Soracağım sorulara gelince;

1-) Render çiftliği hizmetine en çok talebi olacak olan, en çok cevap vermemizin gerektiği yazılım hangisidir? ( 3ds max, Maya, Rhinoceros, Vray, Mental Ray, vs. )

2-) Oluşturacağımız altyapıda yazılımsal manada en çok dikkat edilmesi gereken hususlar nelerdir? ( İnternet üzerinden yabancı sitelerde 3ds max vs. ile ilgili network rendering bilgilerine ulaştım. Layer ları tam düzenlenmiş bir dosyanın renderi için sorun yaşayacağımı düşünmüyorum, ancak sizin tecrübeleriniz de önemli elbette. )

3-) Genelde profesyonel uygulamalar için Windows platformundaki yazılımlara lisans maliyeti ödemektense, linux konusunda geliştirmeler benim için hep daha mantıklı oldu. Bu sebeple üreteceğimiz hizmeti uygun fiyata satabilmek konusunda windows/linux ayırımını yapmak benim için oldukça önemli. Ancak yine başta belirttiğim şekilde, konu üzerinde sizin kadar bilgim yok. Linux platformuna uygun Blender`i keşfettim mesela. Autocad dosyalarını açabilen FreeCAD diye bir yazılım buldum öte yandan. Bunların render alma prosedürlerinde hangi tip ayarlar ve değerlendirmeler olursa bana linuxu seçmek astarını yüzünden pahalı hale getirmez? Ya da acaba çoğunuzun cevabı windowstan kesinlikle vazgeçme şeklinde mi olacaktır?

4-) Klasik Türk mantığıyla hareket etmektense, bu işi ( 3d ) iyi bilen bir ya da iki personeli de istihdam etmeyi planlıyorum. Bu aşamada personelin hangi teknik altyapıya sahip olması gerekir? ( Network render alacağımız için biraz network bilgisi lazım mıdır? Modelleme programlarından hangisine daha çok haiz olmalı? Ya da v-ray bilgisi yalnızca render alınacağı için program bağımsız aynı kriter ve algoritmalarla farklı yazılım ham dosyalarında kullanılabilir mi ? )

5-) Yurtdışındaki diğer siteleri araştırdığımda, Pixar ve Dreamworks`un bu iş ile ilgili açık kaynak kodunu çok iyi bir şekilde kullandığını, ancak bu işler için ürettiği Macro`ların, ek yazılım ve scriptlerin yalnızca çok ama çok küçük bir miktarını public ettiğini öğrendim. Aslında teorik açıdan mantık değerlendirmesi yaptığımda, uzun soluklu ve profesyonel bir proje olması açısından animasyon sektörünün ileri gelenleri bu şekilde hareket etmişse, bizim de öyle yapmamız mantıklı olur diye düşünmekteyim. Ancak, bu projeyi geliştirirken kaynak sıkıntısı yaşarsam da hiç bir işe yaramaz. Konuyu daha çok bilgi sahibi olduğum alan olan noktada, Linux Kullanıcıları Derneği ile de paylaşmayı hedefliyorum. Ama dediğim gibi, öncelikle sizin fikirleriniz ve uyarılarınız benim için çok daha önemli olacak. Çünkü bu noktada benim için projeyi nasıl daha stabil üreteceğim değil, projenin üreteceği hizmetin animasyoncu ve 3 boyutlu tasarımcı arkadaşların nasıl daha fazla ve hızlı dolayısıyla daha ucuza mal ederek hizmetini alabilecekleri önemli.

Yani sorunun temeli; " Bu kadar iyi imkana rağmen, tekleme ihtimalimiz olduğundan Windows`tan vazgeçmemeli miyiz ? Yoksa Linux platformunda bunu yapmak her ne kadar daha zor olacaksa da, benim şu anda düşündüğüm kadar çok handikapla karşılaşmadan proje ayakları yere basacak hale gelir mi ? "


Yazımı buraya kadar okuma sabrını gösterdiğiniz için çok teşekkürler. Değerli fikirlerinizi de benimle paylaşırsanız çok ama çok mutlu olurum.

Hepinize iyi çalışmalar ve başarılar dilerim.


Söz uçar, yazı kalır.
2011-12-13 13:28:25
  • Offline
  • Erkek
Bu konuda halen üzerinde
Seyhan_EFENDILERSeyhan EFENDİLERAvatar

Bu konuda halen üzerinde çalışma yapılan bir proje var biraz araştırırsan sana faydalı olur sanırım. 3DS Max- NVidea işbirliği ile Project Pandora tam senin bahsettiğin işi yapıyor. Animasyon stüdyoları bildiğim kadarıyla Pixar`ın ürettiği RenderMan ile çalışıyor, buda bir başka ipucu olsun.
İyi çalışmalar.


http://deman3d.blogspot.com/
2011-12-13 14:51:35
  • Offline
  • Erkek
Merhaba, ilgilendiğiniz ve vakit
thedelusionMehmet ALKISEL

Merhaba, ilgilendiğiniz ve vakit ayırdığınız için çok teşekkürler. Diğer arkadaşların da direkt sorduğum soruyla alakalı olmasa da, sektöre dair sizin gibi bilgilerini aktarmasından çok memnun olurum doğrusu.

İyi çalışmalar.


Söz uçar, yazı kalır.
2011-12-15 19:22:33
  • Offline
  • Erkek
Render farm üzerine uzunca
ArkondeRAlper SözenAvatar

Render farm üzerine uzunca bir süre kafa yormuştum ama benim de teknik bilgim yeterli gelmediğinden ve biraz da bunu kuracak maddi gücüm olmadığından hep arka planda kalan bir düşünce oldu :)

Sorularınıza sırayla cevap yazmaya çalışayım:

1) Türkiye şartlarında ağırlıklı olarak iş alacağınız program 3ds MAX olacaktır. Az sayıdaki animasyon stüdyolarına hizmet verebilmek için Maya desteği de vermeniz gerekli. Rhino ve benzeri bazı programlr görselden çok tasarıma yönelik olduğundan render özellikleri pek gelişmemiştir. Bence onları başlangıç aşamasında göz ardı edebilirsiniz. Onun yerine Vue, XSI, Lightwave gibi programlara yönelin. Yine de başlangıçta belki de uzun süre MAX ve Maya dışında hiç iş almayabilirsiniz bile.

2) Yazılım olarak, teknik altyapı dışında en çok dikkat etmeniz gereken şey yazılım eklentileri olmalı. VRay ve MentalRay i elbette destekleyeceksiniz, bunun yanında müşterilerinizden gelecek dosyalarda kullanılmış olan tüm eklentilerin sizde de yüklü olmaları gerekecek. Dreamscape, FumeFX vb. gibi. Sadece basit bir prosedürel kaplama eklentisi bile olsa eksik olması durumunda size sorun olacaktır. Eklentileri iyice araştırıp hangilerini destekleyeceğinizi belirlemeli ve müşterilerinize bunu doğru ve açık şekilde iletmelisiniz.

3) 3ds MAX windows harici bir sistemde çalışmıyor. (WINE ile max çalıştırma girişimleri hakkında birkaç yazı okumuştum ama MAX en iyi halinde bile stabilitesiyle tanınan bir yazılım değil. Bu girişimler de genellikle başarısız olmuşlardı.)

4) Aldığınız her işin en az bir defa kontrol edilmesi gerektiğini düşünüyorum. Kontrol edecek kişinin hem sizin kullandığınız render sistemine hakim olması hem de müşteriden gelen dosyanın ne şekilde render edilmesi gerektiğini bilmesi gerekecek. Bunun dışında üstün bir modelleme ya da kaplama bilgisine gerek duyacağını zannetmiyorum. Fakat MAX ile mentalray de render almayı iyi bilen bir kişi maya formatında gelen işleri de iyi çözemez. (Maya kullanmayı da bilmiyorsa)

5) Pixar ve Dreamworks kendi ürettikleri işleri render ediyorlar. Modellemecilerden animatörlere kadar herkesin hangi yazılımları ve eklentileri kullandıkları belirli. Dolayısıyla da kendi iş akışlarına uygun bir render sistemi kullanıyorlar.(Aslında ona uygun olan sistemi sıfırdan yazıyorlar demek daha doğru) Bence bu iki firma sizin liginizin dışında kalmalı. Siz müşteriden gelen formata sadık kalmak zorunda olacaksınız. Bu yüzden daha çok piyasaya render farm hizmeti veren firmları örnek alın derim. (Örn: Rebus)

Umarım yazdıklarımın faydsı dokunur.

Kolay gelsin...


Gerçeği nasıl tanımlarsın?
2011-12-16 14:26:47
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!