3ds Max : render da keskin hatlarda sıkıntı yaşıyorum
bu konu hakkında grant warwick in mastering vray videolarını izlemenizi tavsiye ederim. Oradada göreceğiniz üzere ışıların subdivision değerlerini 128 e ve materyallerin gloss subdivision değerlerini 128 e çıkararak çok rahat çözersiniz. Antialising e gerek duyulmadan bu şekilde çözülüyor. Render süreside kısalıyor.
- Offline
- Erkek
Subdivs`ler default 8 olarak geliyor. Kaliteyi 16 kat arttirarak sure nasil kisaliyir anlayamadim?
- Offline
- Erkek
Mehmet Bey biraz daha açabilirmisiniz acaba,ismail Bey Değeri nası yükseltcem
- Offline
- Erkek
- Offline
- Erkek
ancak gerçekten işe yarıyor. Daha pürüzsüz ve hızlı bir render oluyor. Sanırım ram`i daha çok kullandırıyor o ayarlar yükselince. Bir dene bence kendin gör.
- Offline
- Erkek
- Offline
- Erkek
aslında bütün olay sample rate de. grant warwick de öyle söylüyor eğer sample rate iniz full mavi ve yeşilden oluşuyorsa o render optimum güzellikte ve hızda oluyor. O maviliği yakalayana kadar 8 - 16 - 32 - 64 diye arttıradabilirsiniz. Yada benim gibi sabırsızsanız denemeden direk 128 e alın fıstık gibi render olsun.
- Offline
- Erkek
Halid; sample rate dedigin irradiance`in sample`larini mi diyosun? anti aliasing`in mi? anti aliasing ise bunun isik subdivs`i ile ne alakasi var? ozelden dersin linkini gonderir misin?
- Offline
- Erkek
kemal son olarak sunu soyleyebilirim. gercek hayatta belki de 90° keskin olan hicbir obje yoktur. modelledigin objelerin kenarlarini yumusat, chamfer veya objen uygunsa mesh ya da turbosmooth at. halid`in gosterdigi ornekte masanin kenarlari cokoş cikmis.
- Offline
- Erkek