3ds Max : Realistic malzeme yapmak için ........

Mantık çerçevesinde bir açıklama
ErdemEVRENwww.erdev.orgAvatar

Mantık çerçevesinde bir açıklama yapmışsınız teşekkür ederim... Dediğinize katılıyorum, malzemenin teknik özelliklerini iyi öğrenmek lazım... ior listesi sadece örnek vermek maksadıyla söylenmişti...

Listedeki değerleri zaten birebir uygulamakta doğru olmaz ancak malzeme için bir fikir ve başlangıç vermesi açısından önemli olduğunu düşünüyorum...


www.erdev.org
2011-12-08 19:23:35
  • Offline
  • Erkek
Önceki yorumda kimya açıklaması
ErdemEVRENwww.erdev.orgAvatar

Önceki yorumda kimya açıklaması pek mantıklı gelmedi, dikkatimden kaçmış... Fotonların cisim yüzeyinde yarattıkları etki tamamen fizikdir, sadece ısı enerjisi nedeniyle belki azda olsa bir başkalaşım olabilir ki buda hesaba değmez ... Malzeme yüzeyinde kayda değer kimyasal bir tepkime yada olay olduğunu sanmıyorum gerçekleşen olayın... Kimyadan ziyade fiziksel etkilerin araştırılması daha faydalı olacaktır...

ior değerleride ayrıca değişmeyen değerlerdir, yani her malzemenin kendine has sabit bir ior değeri vardır,tıpkı malzemenin birim hacim ağırlığı yada Elastisite modülü gibi... Ancak sahnedeki beklentiden dolayı birebir kullanılmayabilir bu değer...

3dmax gibi programları temel fizik kurallarını başarılı taklit etmektedir. ancak bu başarı malzeye verilecek doğru ışık emilim oranı,geçirgenlik oranı,kırılma oranı,yansıma ve yansıtma oranı vb. oranlarının gerçeğe yakın verilmesiyle mümkündür. Yani eğer suyun Index of Refraction oranını alakasız girerseniz elde edeceğiniz malzeme su olamaz...

ior listesi ve benzer listelerin kullanımının önemi cgsociety vb. pek çok tasarım sitesinde anlatılmaktadır...

Ama tabi kullanıp kullanmamak tasarımcıya kalmış...

Bazı tasarımcılar konuya Mühendis mantığıyla yaklaşır bazıları usta mantığıyla.... Mühendis gökdelen yapar, Usta apartman yapar....

Tercih tasarımcının....


www.erdev.org
2011-12-08 20:21:41
  • Offline
  • Erkek
Yaklaşımın çok Hoşuma
ETezerErgin TEZERAvatar

Yaklaşımın çok Hoşuma gitti sevgili Erdem,
Kaliteli yorumlarına Ufak bir ilave hatırlatma yapayım... Fiziksel reaksiyonlar ior üzerinde oynama yapar. Farkındaysan verdiğin linkte ışığın dalga boyu baz olarak belli ölçümde verilmiş. 400 Gigahertz üzerinde bizim görebildiğimiz ışığın belli bir frekansı baz alınarak standarta oturtulmuş liste yani. ;)
Elektron alışverişleri veya elektronların dönüş hızlarındaki değişiklik ise (halk dilinde buna ısı veya gene halk dilinde renk diyenler çıkabilir) photonların geçişlerini saptırır. Kısaca kimyada bu işlerde önemli rol oynar.

Diğer taraftan bu bilgileri biraz "popülerize" (ne demekse artık) edersek: Çöl sıcağındaki nesnelerin renkleri ile Kutup soğundaki renkler birbirlerinden son derece farklıdır. Isı kuşakları yüzünden Dünyadaki konumlarına göre nesnelerin görünüşlerinde değişiklik olabilir. Ve söz konusu "Realizm" ise bir mühendis gibi zarfı hazırlamalı ve bir sanatçı gibi mektubu zarfın içine yerleştirmeliyiz...
Saygılarımla,
Not: Böyle önemli bir konu açtığın için ayrıca Teşekkürler sevgili Erdem...


ErginTezer02@gmail.com Sadece Hak Edenlere ...
2011-12-09 00:11:20
  • Offline
  • Erkek
Değerli yorumunuz için ben
ErdemEVRENwww.erdev.orgAvatar

Değerli yorumunuz için ben teşekkür ederim....


www.erdev.org
2011-12-09 00:33:35
  • Offline
  • Erkek
Az önce biraz inceledim
ErdemEVRENwww.erdev.orgAvatar

Az önce biraz inceledim ama bulamadım, gerçi bende 2010 var , belki dediğiniz gibi sadece 2007`de vardır.... Yinede iyice incelemek lazım bunları,dikkatimden kaçmış olabilir... Hiç bulunmazsa eğer yurtdışındaki merkezlerini arayıp onlardan talep edicem... Sonuçta bu listeler işin alfabesi... Yabancı forumlarda da pek çok kişi toplu halde böyle bir liste arıyor, ancak parça parça bazı listeler var sadece...

Tavsiye için teşekkürler...


www.erdev.org
2011-12-09 19:24:04
  • Offline
  • Erkek
Listelerden biri bu, araştırmanız
ErdemEVRENwww.erdev.orgAvatar

Listelerden biri bu, araştırmanız için teşekkürler.... Ancak bu listede sadece ior değerleri var,daha geniş kapsamlı bir liste araştırıyorum... Mesela mermer için hem yansıma oranı,hem yansıtma oranı,yüzey pürüzlülüğü, parlama oranı ve bunun gibi tüm değerlerin her malzeme için gösterildiği toplu bir liste...

Bahsettiğim tüm değerlerin olduğu liste başlı başına malzeme yaratmak için yeterli değil... Ancak malzemenin fiziksel davranışını taklit etmek ve gerçekçiliğini arttırmak için bence çok önemli... Çünkü bu değerleri girsek bile malzemenin için bump,umw map,noise,disp. vb. pek çok ayarlama daha yapmak gerekli... Öteyandan örneğin beton yaparken doğru bump,umw map vb. işlemleri yapsak bile eğer yansıtma oranı gibi temel oranları yanlış girer isek elde edeceğimiz malzeme betona çok benzeyen ama tam olarak o kalitede olmayan bir malzeme olacaktır.

Açıklamanın uzunluğu yeni başlayan tasarımcılarında bilgilenmesi içindi.... Yolladığınız liste için tekrar teşekkürler... ior değerleri ile ilgili biraz daha komplike bir liste aşağıdadır....

http://forums.cgsociety.org/archive/index.php/t-513458.html


www.erdev.org
2011-12-10 11:58:33
  • Offline
  • Erkek
Yorumunuz için teşekkürler...
ErdemEVRENwww.erdev.orgAvatar

Yorumunuz için teşekkürler...

Ancak bu listeler ayrı ayrıda olsa mevcut... Her malzemenin sabit fiziksel özellikleri vardır ve bunlar değişmez, sadece malzeme çeşidine göre yada malzemeye yapılan deformasyonlara bağlı olarak değişir ki bu bahsettiğiniz parlatılmış bir mermerde olduğu gibi... Ancak parlatılmış mermerinde fiziksel olarak bir yansıtma değeri vardır ki mesela sudan farklıdır....Bahsi geçen listelerde de zaten mermerin,ahşabın,camın vb. malzemelerin bu tarz farklılıkları belirtilerek listelenmektedir... Bu tıpkı tek çeşit mermer yada ahşap olmadığı gibi... Yani listede hem parlatılmış mermerin hem de ham mermerin değerleri vardır ki zaten benim istediğimde bu farklı değerler...

3ds max programı ve benzer programlar malzemenin gerçek hayattaki teknik özelliklerini kullanarak malzeme oluşturmaktadır... O yüzden malzeme yaratacağınız zaman sizden ior değerini ve diğer değerleri girmenizi ister... Işığı kaç kere sıçratacağını sorar,rengini sorara,miktarını sorar, emilim oranını sorar, malzemenin saydamlığını sorar ve bir yığın soru sorar... Siz eğer cam indisi yerine elmas indisi girerseniz yaptığınız malzeme yine cama benzer ama açıklayamadığınız bir hoşnutsuzluk olur... Kısaca özetlersem programa ne kadar çok gerçeğe yakın değerleri verir iseniz malzemeniz o kadar gerçeğe yaklaşır...

Bu değerlerin önemini yada varlığını sadece ben söylemiyorum... İzleyeceğiniz pekçok başarılı yabancı eğitim setinde bu değerler vurgulanmaktadır...

Ben ayrı ayrı topladım bazılarını... Birazda şaşırıyorum bu kadar çok açıklama yapmak zorunda kaldığıma... Pek çok kişinin bu konuyu bildiğini düşünürdüm.... Sanırım sıkıntı hazır malzemenin pratikliğinden ve göz kararı iş alışkanlığından... Hazır malzeme tıpkı balık tutmayı öğrenmek yerine hazır balıklardan yemek gibi...


İleri düzey tasarımcıların makalelerini okuduğum zaman benim bahsettiğim konulara dikkat çekmekteler ki benim de mantığımda bunu gerektiriyor ... Ama hep dediğim gibi tercih tasarımcının, ister göz kararı yapar,ister hazır malzeme kullanır, istersede gerçek değerlerle kendi malzeme ve ışık yaratır...

Bazı reflect değerleri;

Reflect values

Metals
• Pure aluminium polished, 80 – 87 %
• Pure aluminium matte, 80 – 87 %
• Polished aluminium, 65 – 75 %
• Matte aluminium, 55 – 75 %
• Aluminium painting, 55 – 65 %
• Chrome polished, 60 – 70 %
• Steel, 25 – 30 %
• High polished copper, 60 – 70 %
• High polished brass, 70 – 75 %
Composites
• Light oak (Polished), 25 – 35 %
• Dark oak (Polished), 10 – 15 %
• Wood chipboard, 25 – 40 %
• White paper, 70 – 80 %
Ceramics
• Granite, 20 – 25 %
• Lime stone, 35 – 55 %
• Polished marble (Depending on colour), 30 – 70 %
• Light stucco, 40 – 45 %
• Dark stucco (Rough), 15 – 25 %
• Concrete (Rough), 20 – 30 %
• Bricks new, 10 – 15 %
• White tiles, 75 – 80 %
• Glass, 5 – 10 %
Finishes
• White enamel, 65 – 75 %
• White lacquer, 80 – 85 %
• Silver mirror, 80 – 88 %
• High polished mirror, 92 – 95 %
Diffuse colour also affects the reflection intensity. White reflects the entire visible colour spectrum whereas black absorbs all colour.
• White, 75 – 85 %
• Light grey, 40 – 60 %
• Middle grey, 25 – 35 %
• Dark grey, 10 – 15 %
• Light blue, 40 – 50 %
• Dark blue, 15 – 20 %
• Light green, 45 – 55 %
• Dark green, 15 – 20 %
• Light yellow, 60 – 70 %
• Brown, 20 – 30 %
• Light red, 45 – 55 %
• Dark red, 15 – 20 %
• Black, 2 – 5 %


Tüm bu laf kalabalığının özeti şu aslında;
Suyun tüm teknik değerlerini 3dmax gibi programlara girdiğinizde mermer yada elmas elde etmezsiniz, su elde edersiniz...





www.erdev.org
2011-12-10 15:34:22
  • Offline
  • Erkek
Suyun yansıtma oranı gece
ErdemEVRENwww.erdev.orgAvatar

Suyun yansıtma oranı gece gündüze göre değişir demişsiniz ancak bu oran değişmez... Misal olarak eğer gündüz suya 90 foton düşüyor bunun 30`unu yansıtıyor ise gece 9 fotonunda 3`ünü yansıtır... Yansıtma miktarı foton sayısı düşüklüğünden dolayı azdır ancak yansıtma oranı aynıdır... Kısaca yansıtma oranı sabit ancak yansıtma miktarı ışığa göre değişkendir...

Yorumunuzu düzeltme amacıyla değil okuyanları doğru bilgilendirmek amacıyla açıkladım...

Söylediğim konularda herhangi bir hatam var ise sizinde bilginizi rica ederim...

Paylaşımınız için tekrar teşekkürler...


www.erdev.org
2011-12-10 16:38:57
  • Offline
  • Erkek
Realistic malzeme ve doğru
ErdemEVRENwww.erdev.orgAvatar

Realistic malzeme ve doğru ışık hesaplarıyla hazırlanmış renderları incelemek isteyenler alttaki linke bir göz atsınlar...

http://www.realorrender.co.nz/


www.erdev.org
2011-12-10 17:21:58
  • Offline
  • Erkek
Sanırım aradığınız bu sitede.
GalagoÖzcan ŞENGÜNAvatar

Sanırım aradığınız bu sitede. Bir çok maddenin özelliklerini veriyor.

http://refractiveindex.info/


"İnandıkları gibi yaşamayanlar, yaşadıkları gibi inanmaya başlarlar." Hz.Ömer
2011-12-10 17:23:50
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!