3ds Max : panaromik render

panaromik render
vinonna

merhaba arkadaşlar..
yaptığım bir çalışmayı sanaltur haline getireceğim. panaroma exporter yöntemini kullanıyorum doğal olarak. max 2009 ve vray kullanıyorum çalışmalarımda. sorun şu;
panaromik render aldığımda vray ışıklarda her açıda ışık farklılıkları yüzünden koyuluk ve açıklık farkları oluşuyor. bende bu yüzden mecbur omni kullanıyorum ve bu seferde omninin etkisiyle ortam yapaylaşıyor ve gölgelerim kayboluyor. ne önerebilirsiniz?


2011-08-25 09:50:06
  • Offline
Omni yerine v-ray light(sphere)
Querorz

Omni yerine v-ray light(sphere) kullansanız?


2011-08-25 10:32:35
  • Offline
olmuyor işte.. omni dışında
vinonna

olmuyor işte.. omni dışında tüm ışıklar süzülüyor sonuçta. ortam tam kareyse sıkıntı yok ama dikdörtgense yine yaşanıyor sorun. ps de de ne kadar düzeltsemde sanalturda çirkin bir görüntü oluşuyor.


2011-08-25 10:37:36
  • Offline
vray light no decay
erenminareciEren MinareciAvatar

vray light no decay özelliği işinize yarabilir.
ya da tüm ortamı vray ambient lightla aydınlatabilirsiniz.


Remember when life was simple and Voltron & ThunderCats ruled the Universe
2011-08-25 10:49:33
  • Offline
  • Erkek
vray da var öyle
kajaxatakan şıkoğluAvatar

vray da var öyle bi sorun kameranın açısı değiştikçe ışık her seferinde yeniden hesaplandığı için çok da düzeltilebilir bir sorund eğil. ya pass render edip daha sonra yeniden PS de düzenlemeyi deneyin. (level curve ayarlarıyla oynarak) yada diren kapatın v-ray ı mentalray da render alın.
daha kesin bir çözüm olur.


vefasız hedef kitle
2011-08-25 10:52:24
  • Offline
  • Erkek
en azından benim beceriksizliğim
vinonna

en azından benim beceriksizliğim değilmiş bunu anladım :)
mentalray hiç öğrenmedim ne yazıkki.. şu no deacy ve ambient light olayını bi deneyeceğim. gelişmeleri yazarım.
herkese teşekkürler


2011-08-25 11:06:34
  • Offline
Selam,
campanellaMahmut AltuntaşAvatar

Selam, sorununuz ışıktan değil kameranın exposure ayarlarındandır muhtemelen. Exposure seçiliyken her karenin ışık değeri seçili exposure değerine getirildiğinden kareden kareye farklılık olur. Standart kamera ile ya da exposure kapalı olarak alırsanız sorun olmaz. Burada yaptığım bazı sahneler var bu yöntemle : http://campanella.deviantart.com/gallery/12720933


Bir düşte yaşıyoruz. Düşleyenin olmadığı, düşün kendini düşlediği bir düş.
2011-08-25 12:33:19
  • Offline
  • Erkek
çalışmalarınızı inceledim. gerçekten sorunsuz
vinonna

çalışmalarınızı inceledim. gerçekten sorunsuz ama ben zaten standart free camera kullanıyorum. acaba onun içinde bir ayar mı kaçırıyorum gözden.
siz standart camera ile çalıştınız mı hiç?


2011-08-25 13:07:00
  • Offline
çeşitli kameralarla denedim, standart
campanellaMahmut AltuntaşAvatar

çeşitli kameralarla denedim, standart ile de sorun yaşamadım. Vray ayarlarınızı görmek lazım, bir şekilde exposure etkisi alıyorsunuz ya da benzer etkiyi veren başka bir etken var sahnede.


Bir düşte yaşıyoruz. Düşleyenin olmadığı, düşün kendini düşlediği bir düş.
2011-08-25 15:34:06
  • Offline
  • Erkek
bahsettiğiniz etkiyi ışık ayarkarından
vinonna

bahsettiğiniz etkiyi ışık ayarkarından başka bir ayarla almama im kan yok bildiğim kadarıyla. çalışmanın görseleri s`parkcity adlı 2 galeri resmi olarak ekli. zahmet olmazsa bi inceler misiniz. v-ray environment 8 mavi tonlarında birde camdan giren v-ray light ım var multipleyer 1 değerinde. bu şekilde render aldığım zaman sıkıntı yaşıyorum. mesela siz ışık kaynaklarını nasıl kullanıyorsunuz?


2011-08-26 09:34:13
  • Offline

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!